هبوط
اجتماعی فرهنگی
 
 
 


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
در پی روند کاهشی قیمت ارز در کشور قیمت طلا و سکه نیز به نحو چشمگیر کاهش یافت.

محمد کشتی‌آرای - رییس اتحادیه کشوری سازندگان و فروشندگان، طلا، جواهر، نقره ، سکه و صراف - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت‌ها به دو دلیل کاهش تقاضا در ماه محرم و کاهش قیمت دلار افت زیادی داشته است این در حالی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی تغییر چندانی نداشته است.

به گفته وی در حال حاضر سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 50 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 55 هزار تومان، نیم سکه 526 هزار تومان، ربع سکه 265 هزار تومان و سکه یک گرمی 162 هزار تومان است.

همچنین کشتی‌آرای قیمت هر گرم طلای 18 عیار را 106 هزار و 600 تومان، هر مثقال طلای 17 عیار 465 هزار تومان، هر مثقال طلای 18 عیار 489 هزار تومان و قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1733 دلار اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در حالی که صرافی‌ها امروز قیمت یورو و پوند را نامشخص اعلام می‌کنند قیمت فروش هر دلار 2700 تومان است در حالی که قیمت خرید دلار در صرافی‌ها تا 2550 تومان نیز سقوط کرده است.

نرخ دلار امروز در مرکز مبادلات ارزی 2474 تومان قیمت خورد که به این ترتیب فاصله چندصد تومانی آن با بازار آزاد در روزهای آغازین اکنون به کمترین میزان خود رسیده است.



تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
شيعيان بحرين همانند شيعيان ديگر كشورهاي جهان سالروز شهادت امام حسين عليه السلام در روز عاشورا را گرامي مي دارند. اين دومين ماه محرم است كه اوضاع سياسي بحرين هنوز بي ثبات است.  

به گزارش العالم، روزنامه السفیر چاپ بیروت نوشت: شوراي مديريت اوقاف شيعه و رؤساي هيئت‌ها و حسينيه‌ها هر ساله براي بررسي سازماندهي مراسم عزاداري ماه محرم به خصوص با وجود سرازير شدن روزانه حدود 170 هزار نفر از روستاهاي مجاور، علاوه بر كساني كه از خارج از بحرين به اين كشور مي آيند با مسئولان وزارت كشور بحرين نشست تشكيل مي دهند.

اما آماده‌سازي براي مراسم سال جاري خالي از تهديد نبود. روحانيون و وعّاظي كه در اين مراسم سخنراني و دسته‌هاي عزاداري را با اشعاري كه وزارت كشور بحرين برخي از آنها را حمله به نظام دانست رهبري كرد، فرا خوانده شدند. برخي نيز با تهمت‌هاي مختلفي مانند «توهين به دولت اُمَوی و حمله به يزيد بن معاويه، خليفه مسلمانان» مواجه شدند!

عبدالله الشملاوي وكيل مدافع  یکی از مداحان که تحت فشار و تعقیب قرار گرفته است در همین رابطه گفت: عبدالامير البلادي مداح اهل بيت (ع) متهم به توهين به نظام شده و از شيخ حسن العالي كه گفته مسلمانان دولت يزيد را نمي‌پذيرند به اتهام توهين به دولت اموي بازجويي شده است. تعدادي ديگر از مداحان، روحانيون و سخنرانان نيز به علت اظهارات تاريخي كه دولت آنها را بر اوضاع كنوني و رهبران سياسي قابل انطباق مي داند فرا خوانده شده اند. برخي نيز براي بازجويي بازداشت شده اند.

رژیم بحرین به شدت از ماه های محرم و صفر به خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا وحشت دارد و این مساله پس از شروع انتفاضه اخیر مردم مظلوم بحرین تشدید شده است.



تاریخ: سه شنبه 30 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا رسیده و قرار است جایگزین ضریح قبلی شود. ضریحی که مثل همه ضریح های قبلی این حرم مطهر، شش گوشه دارد.

به گزارش مهر، با رسیدن ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) به کربلا، شمارش معکوس برای نصب آن آغاز شده است. ضریحی که در طول 6 سال با طراحی استاد محمود فرشچیان و با دستان هنرمندان ایرانی ساخته شده است. این ضریح قرار است جایگزین ضریح فعلی  حرم امام حسین(ع) شود.

از طلا و نقره ایرانی تا چوب میانماری


در ساخت ضریح جدید که مساحت پلان آن ۲۲٫۸۶متر مربع است، حدود 4.5 تن نقره خالص ، حدود 120 کیلوگرم طلای خالص ،600 کیلوگرم مس و حدود 400 کیلوگرم استیل و مقداری فلزات دیگر برای اتصالات ضریح به کار رفته است. وزن چوب های به کاررفته در ضریح مظهر حدود 5.5 تن است. این چوبها طبق شناسنامه روی آنها در سال 2003 از درخت ساج و جنگلهای کشور میانمار درجنوب آسیا تامین شده است. چوبی که بالاترین طول عمر و مقاومت را داراست. ضریح جدید در ابعاد ۵٫۰۴ در ۷٫۳۴ و با ارتفاع: ۴٫۴۹متر  ساخته شده و 20 پنجره هم دارد.

غیر از استاد محمود فرشچیان که طراحی ضریح به عهده اش بوده، افراد بسیاری نیز در کارگاه ساخت این ضریح مقدس فعالیت کرده اند.


خطاطی مفاهیم ضریح شامل سوره کریمه قرآن، احادیث حول محور سیدالشهدا(ع) ، اشعار ، اسماء جلاله و نام‌های مبارک معصومین(ع) و ... بر عهده استاد سید محمد حسینی موحد، از خطاطان بنام جهان اسلام بوده.کسی که تقریبا در تمام حرم های مطهر از جمله حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد و بارگاه امیرالمومنین(ع) در نجف، یادگاری از خط زیبایش را به جا گذاشته است. مهندسی ضریح نیز برعهده متخصصان عمران و معماری از جمله مهندس عبدالحمید توکلی بینا و مهندس مهدی خوش نژاد بوده است.

وقتی کارکنان بانک مرکزی به گریه افتادند



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

ادعا شده است هرکس که پس از مرگ کیم‌ جونگ ایل در مراسم دو روزه تدفین وی شرکت نکرده بود نیز به اردوگاه‌های کار فرستاده شد و همچنین کسانی که با تلفن‌های همراه با خارج از کشور تماس گرفتند، مجازات شدند. ‌
 
به گزارش ایسنا، ‌یکی از افسران نظامی کره شمالی به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی در دوران 100 روزه سو‌گواری برای کیم جونگ ایل و بی‌احترامی به رهبر متوفی این کشور با شلیک خمپاره‌ اعدام شد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، رسانه‌های کره جنوبی ادعا می‌کنند که کیم‌ چول، معاون سابق و مرموز وزیر ارتش کره شمالی‌ با شلیک یک خمپاره‌ اعدام شده است. ‌

‌کیم جونگ اون، رهبر جدید کره شمالی که در ماه دسامبر جانشین پدر متوفی خود شد دستور داد تا هیچ اثری از کیم چول باقی نماند و او به طور کامل از صحنه روزگار حذف شود. ‌

‌براساس گزارش‌ها، مقام‌های کره شمالی از مردم خواسته بودند تا از انجام فعالیت‌های لذت‌بخش از جمله نوشیدن الکل در دوران سوگواری رهبر متوفی این کشور که 100 روز به طول انجامید، خودداری کنند و هشدار داده بودند هر کسی که ناراحتی و غم و اندوه شدید خود را از مرگ کیم جونگ ایل نشان ندهد تحت مجازات قرار می‌گرفته و به مدت‌ شش ماه به اردوگاه‌های کار فرستاده می‌شود. ‌

‌همچنین ادعا شده است هرکس که پس از مرگ کیم‌ جونگ ایل در مراسم دو روزه تدفین وی شرکت نکرده بود نیز به اردوگاه‌های کار فرستاده شد و همچنین کسانی که با تلفن‌های همراه با خارج از کشور تماس گرفتند، مجازات شدند. ‌حتی پس از اتمام مراسم سوگواری این سخت‌گیری‌ها ادامه یافت و تا 100 روز همه مردم از انجام فعالیت‌های لذت‌بخش از جمله نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کردند.

‌بنا به نوشته روزنامه چوسون ایلبو - چاپ کره جنوبی- کیم چول یکی از کسانی بود که نتوانست در برابر نوشیدن الکل مقاومت کند. ‌

‌این روزنامه کره جنوبی نوشت: همزمان با اعدام کیم چول، چندین تن دیگر نیز به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی و انجام روابط جنسی مجرم شناخته شدند.




تاریخ: شنبه 6 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 3372
بازدید کل : 89233
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content