هبوط
اجتماعی فرهنگی
پگاه آهنگرانی در تماس خبرنگار کافه سینما خبر بازداشت اش را تکذیب کرد، اما منیژه حکمت، تهیه کننده سینمای ایران و مادر پگاه، خبر محکومیت 18 ماهه او را تایید کرد.

به گزارش کافه سینما، صبح امروز خبرگزاری فارس خبرداد که "پ. الف". یکی از بازیگران زن سینمای ایران شب گذشته بازداشت شده است. آهنگرانی ساعتی بعد خبر بازداشت اش را در تماس خبرنگاه کافه سینما تکذیب کرد. اما در همین رابطه ساعتی بعد منیژه حکمت مادر پگاه آهنگرانی، در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره مطالب منتشر شده پیرامون صدور حکم محکومیت پگاه آهنگرانی اظهار کرد: وی در دادگاه بدوی به ریاست قاضی "مقیسه" به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

وی توضیح داد: پگاه آهنگرانی قریب به سه سال است که از طرف دادسرای امنیت تهران ممنوع‌الخروج است و به‌رغم دعوت از سوی جشنواره‌های مختلف، موفق به حضور در آن‌ها نشده است. به عنوان مثال، هم‌اینک فیلم «دربند» که این بازیگر برای بازی در آن موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده، بدون وی در جشنواره شیکاگو حضور دارد.

منیژه حکمت، کارگردان تهیه‌کننده سینما و مادر پگاه آهنگرانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط حال حاضر کشور و جو همدلی ایجاد شده بین مردم و بویژه هنرمندان، محدودیت‌های اعمال شده بر روی این بازیگر و سینماگر کاسته شده و در رای صادر شده تجدیدنظر شود.

حکمت به شبکه ایران نیز گفت: «مسعود ده نمکی پیرامون همان ماجرای 2 سال پیش این کار را کرده است. ده نمکی دست از سر من و خانوده ام بر نمی دارد!»

گفتنی است حدود دو سال پیش فیلم مستندی با عنوان «ده‌نمکی‌ها» توسط پگاه آهنگرانی(در باره فعالیت‌های مسعود ده‌نمکی از دهه 70 تا به حال) ساخته شد که در شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر شد، در همان زمان شایعاتی پیرامون شکایت وی از پگاه آهنگرانی به دلیل ساخت این مستند منتشر شد که ده‌نمکی با شایعه خواندن آن اعلام کرد: خودم برای ساخت این مستند به پگاه آهنگرانی کمک کرده‌ام، گرچه خیلی از همفکران پگاه آهنگرانی فیلم وی را در جشنواره‌ای نپذیرفتند و به وی اهانت کردند.
 



تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
صبح امروز حدود 40نفر ازاهالی شهرک «علی پروین» در هشتگرد برای رسیدگی به مشکلات خود مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال تجمع کردند.

اهالی شهرک 180 واحدی که حدود 10 سال است درگیر این پرونده هستند، امروز برای احقاق حق خود به ناچار متوسل به مسوولان فدراسیون فوتبال و پس از آن باشگاه پرسپولیس شدند.
به گزارش شبکه ایران، موضوع از این قرار است که در سال 81 علی پروین زمینی از سازمان عمران هشتگرد دریافت می کند. پروین در آن سال از بانک صادرات وامی معادل 900 میلیون تومان دریافت و 180 واحد مسکونی در این زمین می سازد.

وکیل تجمع کنندگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه ایران اظهارداشت: آقای پروین 180 واحد مسکونی نامطلوب و بی کیفیت را به مردم فروخته و تاکنون برای بازپرداخت وام اقدام نکرده است. در حال حاضر بدهی او به بانک بیش از 6 میلیارد تومان شده است. در این شرایط، اهالی چند سال پیش به دادگاه مراجعه و پرونده ای در این باره تشکیل شد که در نهایت علی پروین محکوم و ناچار شد که سند واحدها را به نام ساکنان آن بزند و تا یکسال نیز مهلت داشت تا بدهی بانک را پرداخت کند.

عباسی راد در ادامه افزود: پس از گذشت یکسال هیچ اقدامی توسط  پروین صورت نگرفت و از روی ناچاری حکم توقیف اموال ایشان صادر شد ولی اموالی از پروین به دست نیامد. مردم پیگیری های زیادی داشتند که در تاریخ 8/2/92 در بانک صادرات مرکزی جلسه ای با حضور ساکنان، بنده و علی پروین تشکیل شد. در آن جلسه بدهی ها تفکیک و قرار شد 4 میلیارد بدهی را علی پروین بپردازد و دو میلیارد دیگر بین ساکنان تقسیم شود.

وی بیان داشت: مردم هم برخلاف میل باطنی شان و برای اینکه موضوع تمام شود پذیرفتند و هر کدام 11 میلیون تومان به حساب بانک صادرات واریز کردند. 11 میلیونی که با سختی و گرفتن وام تهیه کردند. در آن جلسه علی پروین چکی به مبلغ 200 میلیون تومان به عنوان تضمین برای تاریخ 20/5/92 صادر کرد.

وکیل شاکیان اظهارداشت: متاسفانه چک هم برگشت خورد و پس از آن هم علی پروین هیچ اقدامی انجام نداد. 180 خانواده ساکن در این شهرک که از قشر ضعیف جامعه هستند و ارزش های ملک آنها هم ناچیز است تصمیم گرفتند مقابل فدراسیون فوتبال تجمع کنند. البته من امروز دادگاه بودم که فهمیدم آنها چنین تصمیمی گرفته اند و بلافاصله خودم را رساندم. آنها حتی به توصیه من برای متفرق شدن هم عمل نکردند تا اینکه مسوولان فدراسیون فوتبال گفتند این مساله به آنها مربوط نمی شود و از مردم خواستند که به باشگاه پرسپولیس مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: آقای رویانیان هم در باشگاه پرسپولیس حضور نداشت و سالارکیا مسوول حقوقی باشگاه قول داد که در اسرع وقت جلسه ای با حضور شاکیان و علی پروین تشکیل دهد و موضوع حل شود. من به عنوان وکیل مردم تعجب می کنم که چطور با این بدهکار بانکی برخورد نمی شود. اگر به جای علی پروین که صاحب اسم و رسم است، یک فرد عادی بود تاکنون چه برخورد قانونی با او شده بود؟ چرا باید تاوان بدهی چند میلیاردی ایشان را مردم بدهند؟
به گزارش خبرنگار شبکه ایران، تجمع کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بودند: "علی پروین حقوق مردم مستضعف هشتگرد را پایمال کرده است" و این سوال را مطرح کردند که چرا با وی به عنوان «یک بدهکار» بزرگ بانکی برخورد نمی شود.
 



تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
مسعود مرعشی در روزنامه قانون نوشت:

کامران دانشجو، وزیر علوم محبوب و مورد علاقه دانشجویان، در دولت محمود احمدی نژاد، گفته به خاطر رفاقتی که با آقای احمدی نژاد دارد، قصد کرده که 20 سوال را با ایشان مطرح کند.

درست است که آقای احمدی نژاد، با ما رفاقتی ندارد، ولی ما که عاشق ایشان هستیم. اگرچه از قدیم گفته‌اند «عشق یه سره مایه دردسره»، ولی با این حال به خودمان حق می‌دهیم که ما هم 18 سوال از آن شخصیت بزرگوار بپرسیم:

1. آقای احمدی نژاد! ایده‌های موفق اقتصادی هشت سال اخیر، همه اش کار خودتان بود یا با آقای پژویان هم مشورت می‌کردید؟

2. آقای رئیس‌جمهور سابق! آن دفعه که تشریف بردید نیویورک، نفر 138ام از هیات 160 نفره که با شما تشریف بردند، خواهرزاده حاج اصغر، همسایه سرکوچه‌ای شما نبود؟ ماشاا... چقدر بزرگ شده. دانشگاه می‌رود یا ازدواج کرده؟

3. آقای دکتر! روز آخر از جیبتان یک لیستی از مفسدان اقتصادی درآوردید و به من دادید. نفر سوم را بدخط نوشته بودید، نتوانستم بخوانم. کی بود؟

4. آقای احمدی نژاد! سر ابرقدرت‌ها را که به طاق کوبیدید، چه صدایی داد؟

الف) ترق ب) پورت ج) زارت د) گورپ

5. آقای دکتر! شما فرموده بودید گنده تر از اوباما هم نمی‌تواند غلطی بکند؛ سه مورد گنده تر از اوباماها را نام ببرید. با رسم شکل.

6. شما که این قدر «هلو» دوست داشتید چرا این گونه آن را حیف و میل کردید؟

7. آقای احمدی نژاد! گفته بودید نمایندگان مجلس کاری نمی‌کنند، همینطوری نشسته اند یک دکمه را فشار می‌دهند. آن دکمه چیست؟ نام برده و توضیح دهید.

8. جناب دکتر! انگلیس جزیره کوچکی در کجاست؟

الف) غرب آفریقا ب) شمال آفریقا ج) بین کره شمالی و کره جنوبی د) بعد از چهارراه، انتهای خیابان

9. آقای احمدی نژاد! مشکل ما الان موی بچه‌های ماست؟ نه واقعا مشکل ما الان اینه؟

10. آقای دکتر یکی از دوستان اینجانب 16 میلیارد سرمایه اولیه دارد و می‌خواهد با آن دانشگاه تاسیس کند، این رقم کافی است یا جلوی بچه بگذارد، بچه قهر می‌کند؟

11. با چه نرم افزاری و از کجا این آمارها را استخراج می‌کردید؟

12. برای انتخابات بعدی هم «رایحه خوش خدمت» را پر خواهید آکند؟ یا خواهید پراکند؟

13. آقای احمدی نژاد! شما که همیشه با مردم اینجوری بودید (اسمایلی کف دست)، بیایید بینی و بین ا... بفرمایید علی دایی را شما عزل کردید یا فدراسیون؟

14. آقای دکتر چه کار می‌کردید که تا وارد ورزشگاه می‌شدید، اگر 10 بر صفر هم جلو بودیم در عرض 10 دقیقه، تیم استاد می‌شد؟

15. چرا بعضی وقت‌ها وسط مصاحبه، طوری از جایتان نیم‌خیز می‌شدید که آدم فکر می‌کرد الان می‌گذارید زیر گوش مجری؟

16. آقا واقعا دولت روحانی چطور توانست خزانه پر شما را در عرض دوماه جارو کند، که الان چیزی در خزانه نداریم؟

17. اعضای خانه سینما خدمت آقای شمقدری التماس دعا داشتند، سلام دوستان را به ایشان ابلاغ فرمودید؟

18. حرف‌هایی که راجع به رئیس دفترتان می‌زدید، واقعی بود یا «شوخی-بازی» در می‌آوردید، بخندیم؟
 



تاریخ: چهار شنبه 8 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
برترین ها: در این سال ها ژاپن تبدیل به یکی از جالب ترین کشورهای دنیا شده است. فرهنگ منحصر بفرد، غذاهای عالی و پیشرفت تکنولوژیک این کشور بقیه کشورهای دنیا را شگفت زده کرده و به آنها الهام بخشیده است.

با این وجود، بعضی از آداب و رسوم و سلایق ژاپنی کاملاً اشتباه درک شده است. این ۲۰ واقعیت حقایقی را در مورد ژاپن مشخص می کنند و ژاپن واقعی را به تصویر می کشند:

۱.گوشت خام اسب یکی از غذاهای محبوب و متداول در ژاپن است. این گوشت که باساشی نام دارد را نازک برش می زنند و خام می خورند.

۲. بیش از ۷۰ درصد ژاپن کوهستانی است. این کشور بیش از ۲۰۰ آتشفشان دارد.

۳. یک خربزه (شبیه طالبی) گاهی تا بیش از ۳۱۴۷۳ ین (۳۰۰ دلار) فروخته می شود.

۴. نرخ سواد در ژاپن حدود ۱۰۰ درصد است.

۵. میانگین عمر ژاپنی ها ۴ سال طولانی تر از آمریکایی هاست.

۶. در ژاپن مردان به عنوان معذرت خواهی سر خود را می تراشند.

۷. ژاپن دومین کشور جهان از لحاظ کمترین نرخ قتل در دنیاست، در عین حال جنگل خودکشی اوکی گاهارا هم در همین کشور قرار دارد.

۸. ژاپن تابحال ۱۵ نامزد جایزه نوبل (در علوم شیمی، پزشکی و فیزیک)، سه مدال آور در این رشته ها و یک نامزد جایزه گاوس داشته است.

۹. کشتی گیران جوان سومو باید کشتی گیران پیش کسوت سومو را در "اصطبل" های کشتی آنها نظافت و حمام کنند.

۱۰. نرخ بیکاری در ژاپن کمتر از ۴ درصد است.

۱۱. ژاپن بیش از ۶۸۰۰ جزیره دارد.

۱۲. فیلم "تتسوئو: مرد آهنی" که البته ربطی به فیلم یا کتاب رابرت داونی جی. آر. ندارد، یک فیلم نسبتاً محبوب در ژاپن است که شینیا تسوکاموتو در کالج آن را نوشته و کارگردانی کرد.

۱۳. فرهنگ دیرینه سنگی از حدود ۳۰ هزار سال پیش از میلاد، مربوط به ساکنین ژاپن می شود.

۱۴. تاکاهی میک، فیلمساز ژاپنی، در ده سال اوج حرفه اش، بیش از ۵۰ فیلم ساخت.

۱۵. فیلم های انیمیشن و شوهای تلویزیونی (انیمه های) ژاپنی بیش از ۶۰ درصد برنامه های انیمیشنی دنیا را تشکیل می دهند. انیمیشن در ژاپن آنقدر موفق است که بیش از ۱۳۰ مدرسه صداپیشگی در این کشور وجود دارد.

۱۶. ۲۱ درصد از جمعیت ژاپن سالمند هستند که این رقم بیشترین رقم در دنیاست.

۱۷. در گذشته، نظام دادگاهی ژاپن نرخ محکومیتی در حدود ۹۹ درصد داشت!

۱۸. زندان های ژاپنی (از سال ۲۰۰۳) با ظرفیت ۱۱۷ درصد کار می کنند.

۱۹. کف بالاآمده نشان می دهد که چه زمانی باید دمپایی یا کفش خود را درآورید. در ورودی خانه های ژاپنی، کف تا ۶ اینچ (۱۵.۲۴ سانتیمتر) بالا آمده است که نشان می دهد باید کفش هایتان را درآورید و دمپایی بپوشید. اگر خانه دارای اتاقی با کفپوش تاتامی باشد، کف آن ۱ تا ۲ اینچ (۲.۵۴ تا ۵.۰۸ سانتیمتر) بالا آورده می شود و نشان می دهد که باید دمپایی خود را درآورید.



تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
فارس نوشت: «جن‌ها» ۳۷ منزل در جنوب استان قنا در مصر را به آتش کشیدند 

۳۷ باب منزل روستائیان در یکی از روستاهای قنا بنا به دلایل نامشخصی دچار آتش‌سوزی شد که بنا به گفته اهالی این روستا «جن‌ها» عامل این آتش‌سوزی بوده‌اند.

شاهدان عینی از روستای حاج سلام در استان قنا گفتند که منازل روستائیان بدون هیچ دلیل روشنی دچار آتش‌سوزی شد و همین امر ترس و وحشت اهالی روستا را برانگیخت و آنها در تلاش برای خاموش کردن آتش به دعا و نماز در مساجد روی آوردند. 

اداره امنیت قنا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۵ باب منزل روستائیان دچار حریق شد و دو نفر از کشاورزان نیز زخمی شدند همچنین ۱۲ باب منزل دیگر نیز به طور کامل در آتش سوختند و همچنین بیش از ۲۵ رأس گوسفند در این آتش‌سوزی تلف شدند.



تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 


منبع: عصر ایران از موزه پول



تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

پس از حادثه جنجال برانگیز و دلخراش مرگ دختر دانشجوی هندی که در پی تجاوز گروهی در دسامبر سال گذشته میلادی (2012) در دهلی نو، پایتخت هندوستان رخ داد، وسایل شخصی بسیاری برای حفاظت و مراقبت از زنان در برابر اقدام وحشیانه تجاوز جنسی طراحی شد اما هیچ یک به اندازه «پوشاک ضد تجاوز» عجیب نبودند.

به گزارش ایسنا، سه دانشجوی مهندسی دانشگاه «تامیل نادو» در هندوستان یک پوشاک محافظ در برابر تجاوز جنسی طراحی کردند که این پوشاک می‌تواند شوک الکتریکی با قدرت 3800 کیلوولت به بدن مهاجم وارد کند و نیروی حاصل از این شوک با قدرت یک باتوم برقی برابری می‌کند.

این پوشاک همچنین به یک دستگاه ردیاب جی پی اس مجهز است که می‌تواند موقعیت مکانی صاحب آن را نشان دهد. همچنین پوشاک محافظ می‌تواند در هنگام مورد تجاوز واقع شدن، پیامک هشدار به پلیس و خانواده صاحب آن ارسال کند.

در پشت این لباس نیز یک عایق محافظ برای حفاظت از صاحب آن در مقابل برق‌گرفتگی وجود دارد.

به گزارش یسکاوری، این پوشاک دارای چندین حسگر و صفحه‌مدار است که وقتی این حسگرها متوجه اعمال نیروی غیرمعمول شوند، فرد مهاجم را 82 بار دچار شوک الکتریکی می‌کنند.




تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

وزیر علوم پس از مدتها سکوت در خصوص دریافت نامه جنجالی رئیس جمهور برای برکناری روسای دو دانشگاه تهران و تربیت مدرس، امروز واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو صبح امروز در حاشیه دیدار با روسا و معاونان وزارت علوم با اشاره به خبرها و تحليل‌هاي مختلفي كه در رسانه‌ها درخصوص انتشار نامه رئيس جمهور منعكس شده است، اظهار داشت: اينجانب نامه مذكور را اول بهمن 1391 يعني 58 روز قبل از انتشار آن، در حاشيه جلسه هيأت دولت دريافت نمودم و در همان زمان در ديداري صميمانه با رياست محترم جمهوري، توضيحات مورد نظر را به استحضار ايشان رساندم و پس از آن تاكنون دستور جديدي اعم از كتبي يا شفاهي در اين رابطه ابلاغ نگرديده است، بديهي است در چنين مواردي نظرات تبيين مي‌شود اما تصميم نهايي بر اساس رعايت موازين و سلسله مراتب با رئيس جمهور محترم است و اوامر صادره اجرا مي‌گردد.

وي افزود: طبق اظهار مشاور ارشد رياست جمهوري، رئيس جمهور محترم از رسانه‌اي‌شدن موضوع مكدر شده و به مسئولين ذيربط تذكر داده‌اند.

وزير علوم همچنين در توضيح اظهار عدم اطلاع مديركل حوزه وزارتي از ابلاغ چنين نامه‌اي بيان داشت: با توجه به گفتگوي حضوري با رئيس محترم جمهور و اينكه نامه دريافتي از طريق دبيرخانه و سيستم پيام دولت وصول نشده بوده بنابراين مطلب ايشان مبني بر عدم دريافت نامه در آن زمان صحيح است.




تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

نتایجی که روز سه شنبه در گروه A مقدماتی جام جهانی قاره آسیا رخ داد و ازبکستان و کره جنوبی حریفان خود را شکست دادند، این تصور به وجود آمد که اختیار ایران برای صعود به جام جهانی 2014 برزیل در دست رقیبانش است و باید منتظر سایر نتایج تیم‌ها بماند. این در حالی است که ایران این شانس را دارد که حتی به عنوان تیم اول گروه نیز صعود کند.

هر چند ایران در زمین قطر و کره جنوبی باید به میدان برود و تنها یک دیدار خانگی مقابل لبنان دارد اما بررسی شرایط جدول گروه ایران نشان می‌دهد که بازی 14 خرداد ایران - قطر در  قطر چقدر برای ایران حیاتی است. تیم ملی کشورمان باید از سد قطر بگذرد تا همچنان شانس صعود به جام جهانی را داشته باشد. این اولین پیش شرط برای صعود شاگردان کی‌روش به جام جهانی است.

جدول گروه A به شرح زیر است:

تیم‌ها بازی امتیاز
ازبکستان 6 11
کره‌جنوبی 5 10
ایران 5 7
قطر 6 7
لبنان 6 4

با توجه به اینکه در تاریخ 14، 21 و 28 خرداد همه دیدارهای این گروه برگزار می‌شود به بررسی نتایج فرضی این بازی‌ها می‌پردازیم تا چگونگی مسیر صعود ایران مشخص شود.

92/03/14

لبنان - کره‌جنوبی

قطر - ایران

* ازبکستان به دلیل اینکه یک بازی بیشتر از تیم‌های دیگر انجام داده در این تاریخ بازی نخواهد داشت و استراحت می‌کند. با توجه به اینکه لبنان تیم قعر جدول است اگر فرض کنیم که کره جنوبی این تیم را شکست دهد و تیم ایران موفق شود در خانه قطر این تیم را مغلوب کند در جدول گروه A این اتفاق رخ می‌دهد:

تیم‌ها بازی‌ها امتیاز
کره‌جنوبی 6 13
ازبکستان 6 11
ایران 6 10
قطر 7 7
لبنان 7 4

تمام جدول‌ها بدون احتساب گل‌های زده و خورده محاسبه شده است. با فرض این نتایج به دیدارهای ماقبل آخر می‌رسیم.

92/03/21

ایران - لبنان

کره‌جنوبی - ازبکستان

*  با فرض پیروزی ایران مقابل قطر، هفته حساسی برای ایران در پیش خواهد بود. ایران این شانس را دارد که تیم‌های رقیبش یعنی کره و ازبکستان در سئول با یکدیگر بازی دارند و نتیجه این دیدار به کشورمان کمک می‌کند که تکلیفش را تا یک هفته آخر بداند ولی باز هم صعود ما در دستان خودش است و هر نتیجه‌ای در این دیدار رقم بخورد اختیار ایران را به دست حریفان نمی‌دهد.

با توجه به جدول فرضی در تاریخ 92/03/14 با پیروزی احتمالی ایران مقابل لبنان در ورزشگاه آزادی و فرض اینکه کره جنوبی در خانه ازبکستان را شکست دهد این تغییرات در جدول رخ می‌دهد:

تیم‌ها بازی ‌امتیاز
کره‌جنوبی 7 16
ایران 7 13
ازبکستان 7 11
قطر 7 7
لبنان 8 4

* با توجه به اینکه فوتبال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، سایر نتایج را بررسی می‌کنیم. اگر فرض شود دیدار کره‌جنوبی - ازبکستان مساوی شود اتفاقات زیر در جدول رخ می‌دهد:

تیم‌ها بازی امتیاز
کره‌جنوبی 7 14
ایران 7 13
ازبکستان 7 12
قطر 7 7
لبنان 8 4

*حال فرض کنیم ازبکستان در خانه کره‌جنوبی موفق شود این تیم را شکست دهد و با احتمال پیروزی ایران مقابل لبنان جدول دچار این تغییرات می‌شود:

تیم‌ها بازی امتیاز
ازبکستان 7 14
ایران 7 13
کره‌جنوبی 7 13
قطر 7 7
لبنان 8 4

به گزارش تسنیم، این نتایج فرضی نشان می‌دهد که با پیروزی کره‌جنوبی مقابل ازبکستان این تیم به جام جهانی صعود و با خیال راحت در روز آخر مقابل ایران بازی می‌کند اما اگر برابر ازبکستان متوقف شود یا شکست بخورد برای اینکه در خطر نرفتن به جام جهانی قرار نگیرد با تمام قوا در آخرین دیدار خود در تاریخ 92/03/28 مقابل ایران بازی می‌کند. بنابراین بهترین نتیجه برای ایران شکست ازبکستان مقابل کره‌جنوبی است.

92/03/28

ازبکستان - قطر

کره‌جنوبی - ایران

* شاید این موضوع خیلی خوشبینانه باشد که ایران به عنوان تیم اول گروه خود به جام جهانی صعود کند اما با توجه به تغییرات فرضی در جداول تاریخ 92/03/21 ایران این شانس را خواهد داشت که به عنوان تیم اول صعود کند. اگر در دیدار کره‌جنوبی - ازبکستان پیروزی کره و یا مساوی رقم بخورد، ایران می‌تواند با پیروزی مقابل کره‌جنوبی به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند اما اگر در دیدار کره‌جنوبی - ازبکستان تیم میهمان پیروز شود، آن‌وقت ایران باید ابتدا کره‌جنوبی را شکست دهد و سپس منتظر لغزش ازبکستان مقابل قطر در روز آخر باشد.

با این حال هیچ‌وقت نمی‌توان اتفاقات فوتبال را به راحتی پیش‌بینی کرد و حتی تیم قطر هم می‌تواند با پیروزی مقابل ایران تمام راه‌های صعود به جام جهانی را مانند ایران در اختیار خودش ببیند اما بررسی این تغییرات فرضی در نتایج تیم‌ها نشان می‌دهد که راه صعود ایران به جام جهانی برزیل در دستان خودش است و فقط کارش برای صعود سخت است چون باید 2 دیدار سخت بیرون از خانه با تیم‎‌های قطر و کره‌جنوبی انجام دهد و البته باید برابر قطر به برتری برسد تا امیدوار بماند در غیر این صورت کار دشوارتر از گذشته می‌شود. از این گروه دو تیم به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا می‌کنند و تیم سوم باید در مسیر پرپیچ و خم پلی‌آف با تیم سوم گروه B  بازی کند و در صورت برتری به مصاف نماینده آمریکای جنوبی برود.




تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

از میان صدوبیست و چهار هزار پیامبر، فقط چهار تن از آن ها عرب بوده اند.

به گزارش خبرانلاین به نقل از کتاب بحار الانوار، جلد 74، حدیثی از رسول خدا آمده است که: حضرت محمد مصطفی( سلام خدا بر او باد) به ابوذر غفاری فرمودند: «از میان پیامبران چهار تن، عرب بودند:  هود،صالح، شیث و پیامبر تو محمّد»

همچنین در جلد 70 بحار الانوار درباره آخرین پیامبری که وارد بهشت می شود، امام صادق علیه السّلام می فرمایند: «آخرین پیامبری که وارد بهشت می‏شود؛ سلیمان بن داود علیه السلام است و این به دلیل مال و ثروت و سلطنتی است که در دنیا به او داده شد»




تاریخ: جمعه 9 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

هنگام تحویل سال نو، فرد ناشناسی، با پرتاب یک نارنجک دستی، که معمولا در چهارشنبه سوری استفاده می‌شود، دیوار مقبره کوروش را مورد اصابت قرار داد و آن را سیاه کرد.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، چهارشنبه 30 اسفند ماه، هنگام تحویل سال نو، جمعیت زیادی به پاسارگاد، مقبره کوروش رفته بودند که ناگهان فرد ناشناسی دیوار پشتی آرامگاه کوروش را با نارنجک‎های دستی که آن را برای چهارشنبه سوری درست می کنند، مورد اصابت قرار داد.


 محل اصابت نارنجک دستی


به گزارش CHN گفته می شود پس از انفجار نارنجک، بخشی از بدنه آرامگاه سیاه شد و فردی که قصد داشت سیاهی را تمیز کند، توسط نگهبانان پاسارگاد پایین آورده شد.


 جمعیتی که هنگام تحویل سال در پاسارگاد بودند


به گفته یکی از فعالان میراث فرهنگی، هیچ شخصی در این ماجرا شناسایی نشد اما در نهایت لکه سیاهی روی دیوار آرامگاه کوروش باقی ماند.




تاریخ: شنبه 3 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

چند روز است که فضای سیاسی کشور تحت تأثیر دو نام است: هوگو چاوز و محمود احمدی‌نژاد؛ اولی که چند روز است به دیار باقی شتافته ‌و دیگری هم چند روزی است ‌در واکنش به دیار باقی شتافتن چاوز، تحرکاتی را فعلا در سه مرحله انجام داده است.

در مرحله نخست این تحرکات، رئیس‌جمهور ابتدا به محض شنیدن خبر مرگ چاوز پیامی منتشر کرد و در بندهای پایانی آن پیام اعلام یقین کرد که وی در رکاب حضرت عیسی و مهدی موعود برای کمک به برپایی عدالت باز‌خواهد گشت؛ ادعایی که با واکنش برخی روحانیون روبه‌رو شد. در مرحله دوم هیأت دولت به مناسبت درگذشت چاوز یک روز را عزای عمومی اعلام کرد؛ کاری که برخی معتقدند دولت برای علمای بزرگ ایران هم انجام نداده و در مرحله سوم دیدار رئیس جمهور با مادر چاوز هم حکایتی برای خود داشت؛ حکایتی که سرانجام محمد‌ رضا زائری از روحانیون کشور را به واکنش واداشت.

وی در یادداشتی خطاب به دغدغه‌داران دین و شریعت، آنان را به یک مطلب هشدار داد. وی ماجرای دیدار و مصافحه احمدی‌نژاد با مادر چاوز را با دست دادن سید محمد خاتمی با یک خبرنگاران زن ایتالیایی مقایسه کرد و این گونه نتیجه گرفت که اگر آن زمان دینمداران به خاطر غربت رهبری آن همه به خاتمی واکنش نشان دادند، امروز هم رفتار رئیس مشابه رئیس جمهور را از نظر دور نگه ندارند.

وی در این باره نوشت: دوستان اصولگرا و حافظ شریعت که یک فیلم غیرواضح از سفر یکی از رقبای سیاسی به ایتالیا را بار‌ها عقب و جلو می‌کردند تا ثابت کنند، سرانگشتان او به دست زنی برخورد کرده یا عکس لیوان آب او را در یک مهمانی دست به دست می‌گرداندند تا نشان دهند بر سفره حرام ایستاده امروز در برابر هتک حرمات و ارتکاب محارمی که برخی در همین کشور به خاطر ذره‌ای مشابه آن از گزینش‌ها رد شده‌اند و سرنوشت آن‌ها تغییر کرده کجایند؟

کسانی که با کمترین بهانه، حکم ارتداد و قتل صادر می‌کردند و منتظر بودند تا در سخنرانی‌ها و نوحه خوانی‌هایشان احساسات مردم را برای برهم زدن زندگی و کار این و آن تحریک کنند، آیا امروز برای به بازی گرفتن مفهوم رجعت و ارزش شهادت و قداست قرآن و حساسیت حدود شرعی و توهین‌های مکرر به جایگاه ولایت فقیه و حیف و میل بیت المال و تهدید بنیان‌های دینی نظام اسلامی اهمیتی قائل نیستند؟ آنان که برای تنهایی و غربت رهبری نعره حیدری داشتند چرا امروز برای تنهایی و غربت رهبری ناله‌ای هم برنمی آورند؟ راستی کفن پوش‌ها کجا هستند؟

هرچند تا امروز سایه چاوز همچنان بر تحولات سیاسی ایران دامنه دار بوده است،‌ امید آن هست که آن مرحوم که خود به دیار باقی شتافته است، سایه‌اش را هم از سر فضای سیاسی این کشور کم کند، شاید آرامشی که این مردم می‌خواهند به تدریج حاصل شود.

اما امروز، اگر نه روز بزرگ که روز مهمی برای بخشی از مردم ایران است. امروز شورای رقابت قیمت نهایی خودرو را در کشور تعیین خواهد کرد تا شاید بتواند بر ماه‌ها تشویش مردم پایان دهد. البته شاید اطلاعیه خودرو‌ساز‌ها مبنی بر عدم کاهش بهای خودرو و تقاضای آنان از مردم برای خرید خودرو، باعث شود که از شورای رقابت خبر خوشی برای مردم درنیاید. به هر حال اکنون خودرو‌ساز‌ها به نقدینگی نیاز دارند و مردم هم به خودرو. دولت نیز که خود مصوبه بالا رفتن قیمت‌ها را داده، خود ‌خواهان پایین آمدن آن شده؛ پیدا کنید پرتقال فروش را.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

زرگ‌ترین تابلو فرش جهان با موضوع مفاخر و تاریخ آذربایجان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رونمایی شد .


به گزارش واحد مرکزی خبر ، این تابلو فرش نفیس و منحصربه‌فرد که بزرگترین تابلو فرش جهان است  به سفارش شهرداری تبریز بافته شده و پس از رونمایی در موزه شهر تبریز به نمایش عمومی گذاشته شد.

این تابلو فرش که مبین مفاخر و تاریخ آذربایجان است در ابعاد 22 متر مربع و با وزن تقریبی سه تن با یازده  میلیون گره ترکی در رج شمار 50 با 30 درصد ابریشم و 70 درصد پشم  به اندازه هفت در پنج متر و بیست سانتی متر بافته شده است.

تصویر امام خمینی(ره) نیز در سمت راست و تصویر مقام معظم رهبری در سمت چپ آن طراحی و بافته شده است .

در متن این تابلوفرش تصاویری از علامه عبدالحسین امینی ، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، علامه محمدتقی جعفری، آیت اله شهید مدنی، آیت اله شهید قاضی طباطبایی، سیدعلی آقا قاضی ، استاد شهریار، پروین اعتصامی، سردار شهید مهدی باکری، سردار حسن شفیع زاده، شیخ محمد خیابانی، ثقة الاسلام، ستارخان سردار ملی، باقرخان سالار ملی، جبار باغچه بان و میرزاحسن رشدیه قرار دارد.

آقای ناصر محمدیان طراح و بافنده این قالی نفیس است .
 
 



تاریخ: دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

افسانه نیست، واقعیت دارد؛ موجودی كه می‌تواند در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی زمین و حتی در شرایط خلأ در فضا زنده بماند، دمای صفر مطلق تا 300 درجه فارنهایت را تحمل كرده و سال‌ها بدون آب زندگی كند، براحتی در برابر حرارت و تابش شدید مقاومت كرده و حتی از پرتوهای‌كشنده گاما و ایكس هم جان سالم به در ببرد. اینها همه بخشی از ساده‌ترین شرح حالی است كه می‌توان برای جانوری به نام تنبل اشاره كرد.

به نوشته جام جم آنلاین این جانداران كه به خرس آبی نیز مشهور هستند، نخستین بار دو قرن پیش سال 1773 توسط یوهان آگوس ابریم هوزه - یك جانورشناس آلمانی - كشف شدند، به گفته دانشمندان این جانوران بسیار عجیب و دارای ساختار استثنایی و مورفولوژی متفاوتی هستند كه بسیار به یك خرس مینیاتوری كوچك شباهت دارند. چند سال بعد یك جانور شناس ایتالیایی به نام «لازارو پالانزانی» حركات لاك پشتی آنها را توصیف و نام آنها را كندرو گذاشت.

به گفته محققان، این جانداران بسیار كوچك بوده و اندازه آنها كمتر از یك میلی‌متر محاسبه شده است. از دیدگاه تكاملی این نرم‌تنان با حشرات و سخت پوستان شباهت‌هایی دارند.

آنها موجوداتی آبزی و دارای زندگی دریایی هستند و در عین حال می‌توانند در زیستگاه‌های زمینی مانند خاك یا خزه زندگی كنند. ​

به گفته دانشمندان، آنها قادر به خشك شدن و از دست دادن 97 درصد از آب بدن خود هستند و می‌توانند در این شرایط برای چند سال به خواب بروند و دوباره زندگی خود را شروع كنند.

این مكانیسم بیولوژیكی توانسته این جاندار را ركورددار ماندن در شرایط سخت و طاقت‌فرسا كند. كندروها، نخستین جانداران شناخته شده‌ای هستند كه در فضا زنده مانده‌اند.

برخی بر این باورند شاید احتمال آمدن این جانداران از فضا یا سیارات دیگر قابل بررسی باشد اما برخی دیگر از دانشمندان این را یك داستان خیالی می‌دانند و نمی‌خواهند راجع به داستان آمدن آنها از جایی خارج از كره زمین بیندیشند، در واقع آنها این جانداران را با منشأ دریایی جایی كه بسیاری از گونه‌های دیگر از این جانداران زندگی می‌كنند، می‌شناسند.

تحقیقات روی این جاندار توانسته دیدگاه جدید و جذابی را در بحث چگونگی روند از دست دادن آب مولكول‌های بدن به دانشمندان ارائه كند.

محققان بر این باورند شناسایی این فرآیند می‌تواند برای حفاظت از مواد غذایی، تولید واكسن و انتقال DNA مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس این تحقیقات علمی در حقیقت این جاندار با اهدای زندگی خود می‌تواند برای نجات انسان‌ها، توسعه و حفظ بهداشت جهانی موجی موثر و شگفت‌انگیز را به جریان بیندازد.



تاریخ: دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان کهریزک، غیرعلنی آغاز شد؛ در حالی که پیش از این، رییس دادگاه محاکم کیفری استان تهران اعلام کرده بود، دادگاه قضات متهم در پرونده کهریزک‌ علنی برگزار می‌شود، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

اما این دادگاه به رغم حضور شمار بسیاری از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها در محل دادگاه کیفری استان تهران، غیرعلنی برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، بر پایه اعلام رئیس دادگاه شعبه ۷۶ دادگاه رسیدگی به اتهامات قضات معلق شده، پرونده موسوم به کهریزک غیرعلنی شد.

در حاشیه:
*علی اکبر حیدری فر از معاونان سابق مرتضوی و از قضات برکنار شده در پرونده کهریزک از ساعات ابتدایی در محل دادگاه حضور داشت اما سعید مرتضوی با تاخیر و حوالی ساعت 9:30 وارد دادگاه شد که با حضور او جلسه به صورت غیر علنی بر گزار شد.
*پیش از شروع دادگاه چندین و چند بار از خانواده شاکیان پرونده در خواست شد تا کارت شناسایی خود را ارائه دهند. این ماجرا باعث شد که وقتی مرتضوی و هیات همراه وارد دادگاه شدند یکی از اعضای خانواده قربانیان به کنایه خطاب به مسئولان حراست بگوید: لطفا کارت شناسایی متهمان را هم مورد بررسی قرار دهید!
*خودروی سعید مرتضوی و تیم حفاظتی وی که منتظر خارج کردن او از دادگاه هستند به جای توقف در مقابل درهای اصلی یا تشریفات، در مقابل در متروکه ای انتظار خروج وی را می‌کشند. این موضوع در کنار سردرگمی پدید آورده برای خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف، این شائبه را ایجاد کرده که احتمالا پس از پایان دادگاه خبرنگاران با مرتضوی مواجه نشوند.
*مرتضوی بنا بر وعده مطرح شده قبلی، بدون وکیل در دادگاه حضور یافت؛ هرچند با توجه به سخنان یکی از اولیای دم مبنی بر فرصت نیافتن برای طرح شکایت، شاید اقدام مرتضوی در راستای صرفه جویی پر بیراه نبوده است!
بنا بر این گزارش، از ساعت ۸ صبح، خبرنگاران و برخی از اولیای دم و شکات پرونده در محوطه دادگاه حاضر شده بودند؛ اما به علت غیرعلنی شدن‌ دادگاه، تنها اولیای دم و بستگان درجه یک، اجازه حضور در جلسه دادگاه را یافتند.
 
این گزارش می‌افزاید: دقایقی پیش، سعید مرتضوی و حیدری‌فر از قضات معلق شده و متهمان این پرونده در نشست دادگاه حاضر شدند.

همچنین اصلانی که تا پیش از این دادگاه، وکیل سعید مرتضوی خوانده شده و حتی در روزهای گذشته اظهارنظرهایی به نقل از وی در خبرگزاری منتشر شده بود، در دادگاه حاضر شده و به خبرنگاران اعلام کرد که در این دادگاه به عنوان وکیل مرتضوی حضور نخواهد داشت.

اما پس از اعلام غیر علنی شدن دادگاه و حضور نیافتن خبرنگاران در این جلسه دادگاه، حجت‌الاسلام محمد‌رضا زائری از همراهان عبدالحسین روح‌الامینی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان نکاتی از این دادگاه، اعلام کرد که اگر برای برخی افراد تأمین جانی برقرار شود، سخنان مهمی را درباره سعید مرتضوی و متهمان این پرونده اعلام خواهند کرد.

همچنین باید در این باره یادآور شد، لحظاتی پیش، حسین‌زاده، نماینده روابط عمومی دادگستری استان تهران در جمع خبرنگاران حاضر در محوطه بیرونی دادگاه گفت: بر پایه بند ۳ ماده ۱۸۸ آیین دادرسی، هیأت قضایی تصمیم بر غیرعلنی بودن دادگاه گرفته است.

وی افزود: فیلم کامل جلسه دادگاه به سخنگوی قوه قضاییه تقدیم می‌شود تا ایشان درباره جلسه دادگاه اطلاع رسانی کنند.

تکمیلی:

دادگاه غیرعلنی رسیدگی به پرونده متهمان کهریزک پس از ۲۰۰دقیقه به پایان رسید و سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و یکی از متهمان این پرونده بدون حضور در جمع خبرنگاران حاضر در محوطه بیرونی دادگاه از محل خارج شد.

اما از سوی دیگر، روح الامینی، پدر یکی از جان باختگان کهریزک در پایان نشست با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه امروز نماینده دادستان به تشریح كیفرخواست پرداخت و سه مورد اتهامی را به متهم ردیف اول تفهیم كرد. این در حالی است كه برخی خبرگزاریها تعداد  اتهامات وی را دو مورد اعلام كرده بودند. سپس برخی اولیای دم و وكلای آنها به طرح شكایت علیه متهمان پرداختند كه طرح شكایت با گریه آنها همراه بود.

حیف که مدعی‌العموم در جلسه نبود

وی افزود: ما به عنوان شاکیان خصوصی در این پرونده هستیم، لذا حیف که مدعی‌العموم که وظیفه دفاع از مردم را دارد در جلسه حضور نداشت. البته ما در این زمینه به دادگاه تذکر دادیم.

روح‌الامینی در پاسخ به سوالی درباره غیرعلنی برگزار شدن دادگاه گفت: درخواست ما هم علنی برگزار شدن آن بود و علت غیرعلنی برگزار شدن را از مسئولان دادگاه بپرسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هر سه متهم در دادگاه حضور داشتند گفت: یکی از مته‌مان را برای اولین بار می‌دیدم ولی دو متهم دیگر در دادگاه بودند.

این پرونده بیش از ۳۵۰۰ برگ دارد

روح الامینی با اشاره به اینکه از روند دادگاه راضی است، اظهار داشت: ما به این دادگاه امیدوار هستیم تا به حق خود برسیم. همچنین از رئیس دادگاه درخواست کرده بودیم که جلسه محاکمه به صورت علنی برگزار شود. در این جلسه برای نخستین بار بعضی از مته‌مان پرونده را دیدیم. این پرونده بیش از ۳۵۰۰ برگ دارد و در ۱۷ جلد آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: من در جلسه دادگاه حرف‌هایم را زدم و از آن فیلمبرداری شد حال اگر دادگاه صلاح بداند می‌تواند آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

غده چرکین کهریزک هرگز از یاد نمی‌رود

کامرانی، پدر یکی دیگر از قربانیان حادثه کهریزک هم در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم جلسات ادامه یابد تا ما هم به حق خود برسیم فقط می‌خواهم درس عبرتی برای نسل آینده باشد که هر کسی که در هر پستی قرار گرفت اجازه سوءاستفاده از آن پست و میز را ندارد.

وی افزود: اینگونه کار کردن خیانت است نه خدمت و نام غده چرکین کهریزک هرگز از یاد نمی‌رود.

کامرانی در پایان با بیان اینکه معاونت در قتل، بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع ۳ اتهام متهم ردیف اول پرونده است گفت: برای پرونده شکایت من هر ۳ اتهام ذکر شده مطرح است.

برای وکیل من فرصتی نماند که دفاع کند

جوادی‌فر یکی از شکات پرونده قضات کهریزک پس از خروج از دادگاه گفت: دو نفر از شکات شکایت خود را مطرح کردند اما برای وکیل من فرصتی نماند که دفاع کند.

وی افزود: با توجه به کمبود وقت زمان دیگری برای ادامه رسیدگی به پرونده قضات کهریزک در نظر گرفته می‌شود، به طور کلی روند دادگاه امروز خوب بود اما رضایت‌بخش بودن آن در روز آخر رسیدگی به پرونده مشخص می‌شود.



تاریخ: چهار شنبه 8 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

فرماندهان طالبان با اعطای مدرک کتبی به شبه‌نظامیان این گروه، آنان را به حملات انتحاری و رفتن به بهشت تشویق می‌کنند.

به گزارش فارس، فروش بهشت در برخی از گروه‌های مسیحی یک امر عادی است اما در طول چند سال گذشته این موضوع در بین گروه‌های شبه‌نظامی در افغانستان و پاکستان نیز رواج یافته است.

شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان و پاکستان معتقدند که با عملیات انتحاری مستقیم به بهشت می‌روند.

در اینجا مشکلی پیش می‌آید و آن این است که چه تضمینی برای رفتن عامل انتحاری به بهشت وجود دارد؟

فرماندهان طالبان با اعطای مدرک کتبی به شبه‌نظامیان این گروه، این مشکل را حل کرده‌اند.


این مدرک که «سند شهادت» نام دارد و به زبان اردو نوشته است و تأیید می‌کند که دارنده آن اهل بهشت است.

جالب است که فرماندهان طالبان برخی مواقع سند شهادت را پیش از کشته شدن دارنده آن به وی اعطا می‌کنند.

سند شهادت در حالی به عاملان انتحاری اعطا می‌شود که بیشتر مواقع قربانیان حملات آنان غیرنظامیان هستند.

البته طالبان برای کشتن غیرنظامیان نیز توجیه دارند زیرا به اعتقاد این گروه، شبه‌نظامیان با کشتن غیرنظامیان، عامل رفتن مردم به بهشت می‌شوند.




تاریخ: سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

مخالفان بشار اسد در اقدامی توهین آمیز، از طریق یک فیلم کارتونی کمدی، به تمسخر اظهارات مقامات ایرانی در رابطه با بحران سوریه پرداختند.

به گزارش افکارنیوز، در این کارتون کوتاه که به شبکه العربیه ارسال شده است، به بشار اسد و احمدی نژاد و چندین تن از مقامات دیگر توهین بی سابقه ای شده است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در این کارتون کمدی لقب"استاندار با دراز ترین گردنم" و رامی مخلوف پسردایی بشار اسد لقب:" بزرگترین غارت کننده ثروتم " و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به دلیل چاقی اش لقب " ولید بزرگترین قورت دهنده ام" و فاروق الشرع معاون اول بشار اسد نیز بدلیل شایعه های زیاد در باره جدا شدنش از رژیم اسد لقب" جدا شده مخفیم" داده شده است.




تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

در حالی که تنها چند ساعت دیگر به اعلام اسامی برندگان هشتاد و پنجمین مراسم اسکار باقی مانده، این گزارش به برخی از سوالاتی که در رابطه با این مراسم مطرح است پاسخ می‌دهد.

به گزارش فارس، هشتاد و پنجمین مراسم اسکار بامداد فردا (به وقت ایران) در سالن کداک هالیوود، لس‌آنجلس، برگزار می‌شود.




امسال نیز همچون گذشته عده زیادی از ماه‌ها پیش در بخش‌های مختلف فنی، تأسیسات، آشپزی و... استخدام شده‌اند تا بتوانند این مراسم را بهتر از گذشته اجرا کنند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

بنا بر ظواهر موجود، قرار نیست اکران‌های پرتنش سال جاری در انتهای ۱۳۹۱ به پایان برسد و شواهد نیز حکایت از این دارد که این تقابل، دست‌کم تا ماه‌های نخست سال ۹۲ نیز استمرار خواهد داشت. نشانه‌های این درگیری‌ها بر سر اکران شدن یا نشدن برخی فیلم‌ها حداقل برای عید نوروز پیش آمده و بعید نیست چنین جدلی پس از اکران نوروزی نیز استمرار یابد و عملاً دعوای اکران ۹۱ به ۹۲ منتقل شود!

به گزارش «تابناک»، با فروکش کردن جو جشنواره فیلم فجر، تلاش تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها برای اکران فیلم‌هایشان در بهترین فرصت اکران شدت گرفته و رقابت همیشگی بر سر اکران نوروزی آشکارا شده؛ اما این با شکل رقابت متفاوت است و در کنار فیلم‌هایی که برای اکران رقابت می‌کنند، برخی معادلات نانوشته نیز در رقم زدن اکران عید پیش روی مؤثر است. پیش از اشاره به این معادلات اما باید به فیلم‌هایی اشاره داشت که به نظر می‌رسد اکران نوروزی‌شان تقریباً قطعی است.

«آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی فیلم نه چندان جدی است که احتمالاً اکران محدود نوروزی نصیبش می‌شود تا نخستین فیلم سه بعدی ایران ـ که در جشنواره سی و یکم رونمایی شد ـ امکان دیده شدن در سینماهای آزادی، فرهنگ و ایوان شمس را به عنوان تنها سینماهای مجهز به تجهیزات سه بعدی، در تعطیلات سال نو داشته باشد. با این اوصاف این فیلم را نمی‌توان جزو فیلم‌های جدی اکران نوروزی ـ که سالن‌های فراوانی را به از آن خود می‌کنند ـ گذارد
.


دومین فیلمی که احتمال اکرانش بالاست و کارگردانش یک سال تمام برای دریافت زمان مناسب اکران صبر کرده، «تهران ۱۵۰۰» است. این انیمشین قرار بود شانزدهم آذر اکران شود، ولی پس از درگیری‌های حوزه هنری و شورای صنفی ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد، بهرام عظیمی کارگردان و همچنین تهیه‌کنندگان این فیلم ترجیح دادند تا زمان مناسبی که بتوانند بیشترین سالن‌ها را در اختیار داشته باشند، نسبت به اکران این انیمیشن که با کیفیت‌ترین انیمیشن تولید شده در ایران است، اقدام کنند. این زمان مناسب آن گونه که مدت‌ها پیش از جشنواره سی و یکم نیز اعلام می‌شد، نوروز ۹۲ است.

مسعود ده نمکی این شانس را خواهد داشت تا در اقدامی کم سابقه در تاریخ سینمای ایران، چهارمین فیلم پیاپی‌اش در اکران نوروزی قرار گیرد؛ فیلمی که بر خلاف سه گانه «اخراجی ها»، موقعیت‌های کمیک ندارد و قرار است یک ملودرام اجتماعی باشد.

بسیار ساده‌انگاری است که تصور کرد «رسوایی» در صف اکران نوروزی قرار نگیرد و گویا چهارمین فیلم ده نمکی نیز بدون کوچک‌ترین مشکلی از فرصت اکران نوروزی بهره‌مند شود.


«برف روی کاج‌ها» نخستین ساخته پیمان معادی که در جشنواره سی‌ام، فیلم برگزیده مخاطبان شد، جزو لیست سیاه بود و به همین دلیل،



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

دو تن از اين اخلالگران آزاد شده درحالي كه اشك در چشمانشان حلقه زده بود گفتند تصور ما اين بود كه درحالت حمايت از انقلاب و اسلام هستيم و نمي‌دانستيم در خدمت قدرت طلباني قرار گرفته‌ايم كه از ما براي رسيدن به اهداف سياسي خود به عنوان ابزار استفاده مي‌كنند. 
 
يكي از اين افراد كه اهل لرستان است گفت اگر پدرو مادرم بفهمند كه من به جاي آنكه در حوزه مشغول تحصيل علوم ديني باشم مرتكب چنين اقدامي شده‌ام و سروكارم با زندان افتاده، هرگز مرا نخواهند بخشيد.



تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

بودجه هر كشور به منزله نقشه راه كشور براي يك سال است. اهميت تنظیم بودجه در بخش‌هاي مدیریتی کشور بسیار مهم و حیاتی تلقی می شود. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، هر دولتي موظف است تا لايحه بودجه مربوط به سال آينده را حداكثر تا 15 آذرماه همان سال تحويل مجلس دهد.

به گزارش «تابناک»، اين زمان از آن جهت تعيين شده است تا نمايندگان مجلس اين فرصت را داشته باشند تا لايحه بودجه ارسال شده توسط دولت را مورد تجزيه و تحليل قرار دهند تا لايحه بودجه‌اي را در اختيار دولت قرار دهند که منطبق با شرايط جاري كشور باشد و بتواند تا مشكلات كشور را در بخش‌هاي مختلف مرتفع كند.

اگر دولت لايحه بودجه را در زمان مقرر در قانون تحويل مجلس ندهد مشکلات بسیاری برای اداره کشور در سال آینده بوجود خواهد آمد ، و این بدین خاطر است که نمايندگان فرصت كافي براي بررسي این لايحه ندارند و در نتیجه با تحت فشار قرار گرفتن و بدون در نظر گرفتن خیلی از مسائل و مشکلات که در حال حاضر با آن روبرو هستیم به صورت سطحی و گذرا از آن عبور خواهد کرد .

در دولت نهم و دهم بدعتي نا بجایی در كشور گذاشتند، این دولت در رابطه با تحويل بودجه همواره با تاخير عمل كرده است و هيچ‌گاه به تاريخي كه در قانون مقرر شده، بودجه را به مجلس نرساند.

دولت به بي‌توجهي خود نسبت به قانون تا جايي ادامه داد تا در بودجه سال 91، نمايندگان مجلس مجبور شدند تا بودجه را به‌صورت چنددوازدهم تصويب كنند. اين مسئله به اين معني است كه نقشه راه كشور از ابتدا در اختيار بخش‌هاي مختلف كشور قرار نگيرد و بخش‌هاي مختلف كشور براي چند ماه اول سال برنامه مشخصي نداشته باشند.


جدول زمانی تحویل بودجه از سوی دولت به مجلس


اکنون نیز با گذشت بیش  از دو نیم ماه از زمان قانونی تحویل بودجه هنوز بهارستانی ها چم انتظار ورود بودجه به مجلس هستند، با این حال و با توجه به صحبتهای امروز معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری که اعلام کرده است: لایحه بودجه سال 92 یکشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، دولت به طور حتم رکورد سالهای گذشته خود را خواهد شکست و از آخرین رکورد خود که دوم اسفند است عبور خواهد کرد.

شاید هم به قول جعفر قادری نماینده مردم شیراز دولت به طور عمد و به صورت برنامه ریزی شده بودجه را تحویل نمیدهد تا در زمان انتخابات مجلس درگیر بودجه نویسی باشد و دولت آزادانه و بدون مزاحمت مجلس نشینان به کارهای انتخاباتی خود و به قول آقای باهنر تز مدودوف_ پوتین خود را به اجرا بگزارد و یا شاید هم به قول آقای جعفر زاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه دولت توان برنامه ریزی و بودجه نویسی را ندارد.

به هر حال آنچه مسلم است این است که احمدی نژاد  در آخرین سال اداره دولتش رکوردی دیگر به ثبت رساند و ثابت کرد که هنوز قادر است و می تواند!!




تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: عیدانه تهرانی‌ها، هفته دوم اسفند پرداخت می‌شود.
 
نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره پرداخت عیدانه‌ شهروندان تهرانی اظهار داشت: تمامی شهروندان تهرانی تا پایان هفته دوم  اسفند عیدانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این عیدانه بر اساس دهک‌ها پرداخت نمی‌شود گفت: به هر نفر از اعضای خانواده حداقل 70هزار تومان پرداخت می‌شود و افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امدادند، 100هزار تومان دریافت می‌کنند.



تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

چندین دهه است که انحصار خودرو در کشور ـ که با حمایت همه‌جانبه دولت و خودروسازان همراه است‌ ـ مصرف کننده ایرانی را از رسیدن به آنچه شایسته‌اش است، بازداشته؛ انحصاری که باعث شده مصرف کننده ایرانی، مجبور به سوار شدن بر خودروهایی باشد که عملاً استاندارد و کیفیت آنها زیر سؤال است و سالیانه موجب ضرر و زیان جانی و مالی می‌شود.به گزارش «تابناک»، مصوبه اخیر دولت برای واگذاری قیمت‌گذاری خودرو بر پایه نرخ ارز مبادلاتی، این امکان را به خودروسازان کشور داده که ضمن حفظ انحصار در حوزه خودروی کشور، قیمت‌های بازار آزاد را بهای رسمی خودرو تصویب کنند و در این میان، بار دیگر مصرف کننده ایرانی، تاوان انحصار را پس می‌دهد.

بنا بر این گزارش، این مصوبه منجر به آن شد که کار‌شناسان و نمایندگان مجلس به شدت در برابر تصمیم دولت موضع بگیرند؛ مصوبه‌ای که تنها اشاره کرده بود، تعرفه واردات خودرو در پنج سال و هر سال به اندازه ۵ درصد کاهش یابد؛ این یعنی مصرف کننده ایرانی هیچ‌ گاه رویای آزادی واردات خودرو را نخواهد دید.

اما امروز علی‌پور مختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعتراض شدید به انحصار خودرو در کشور گفت: واگذاری مجوز قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان، تصمیم اشتباهی است و تأکید کرد که برای مهار خودسری‌های مدیران خودروساز، باید واردات خودرو افزایش یابد.

وی افزوده است: خودروسازان همواره بهای محصولاتشان را با بهای خودروهای وارداتی که به دلیل وضع تعرفه، با قیمت‌های بالا وارد کشور می‌شود، مقایسه کرده و با افزایش قیمت، سود خوبی به جیب زده‌اند.

وی همچنین اشاره کرد: مدیران صنایع خودروسازی به لطف سد نظام تعرفه گذاری خودرو در برابر واردات خودروهای خارجی به جای بهبود فرآیند‌ها و کیفیت تولیدات، تنها و تنها افزایش قیمت تولیداتشان را محور لابی‌ها و رایزنی‌هایشان با مسئولان اجرایی قرار داده و سرانجام موفق شدند ساز و کار قیمت‌گذاری خودرو را دور زده و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مسلوب‌الیه کنند.

وی همچنین گفته است: گویی در فرهنگ مدیران صنایع خودرویی کشور، مفهومی با نام «افزایش کیفیت خودروهای داخلی» وجود ندارد. خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی به جیب زده‌اند. باید فکری اساسی برای تصمیمات نامعقول و از سر سوءاستفاده مدیران خودرویی کرد. برای این کار باید مجوز واردات خودروهای خارجی در کلاس خودروهای پر تیراژ داخلی صادر شود، چرا که کیفیت خودروهای خارجی بسیار بالاست و مردم نباید بیش از این جور متولیان صنعت خودروسازی کشور را تحمل کنند؛ به بیان دیگر، باید به جفای خودروسازان پایان داد.

واقعیت این است، همان‌گونه که‌پور مختار اشاره کرده، اکنون مصرف کننده ایرانی تاوان لابی خودروسازان با دولت را برای نگه داشتن انحصار خودرو در کشور می‌دهد. در این باره، چندی پیش، در گزارشی اشاره کردیم که اگر واردات خودرو در کشور با ارز مبادلاتی آزاد بود، با رقم چهل میلیون تومان مصرف کننده ایرانی چه قدرت انتخابی میان خودروهای روز دنیا داشت؟

در اینجا می‌خواهیم نشان دهیم که در صورت آزادی واردات خودرو، با همین رقم و کمتر از آن می‌توانستید سوار چه خودروهای کارکرده‌ای شوید!

کافی است نگاهی به فهرست زیر بیندازید:

بی‌گمان تا هنگامی که خودروسازان از حاشیه امن انحصار و تعرفه بالای واردات خودرو برخوردارند، مصرف‌کننده ایرانی همچنان باید حسرت و آرزوی سوار شدن بر یک چنین خودروهایی را در دل داشته باشد. اکنون وقت آن رسیده که دولت که در سال‌های اخیر حمایت‌های بی دریغ خود را نثار خودروسازان و لابی آن‌ها کرده است، کمی به حمایت از جان و مال مصرف کننده نیز بیندیشد و آزادی واردات خودرو با تعرفه پایین را در دستور کار خود گذارد.

 



تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

اصل استیضاح غلط و رفتار رئیس‌جمهور خلاف شرع و قانون بود

رهبر انقلاب در بخش پاياني سخنانشان درتبریز به قضيه مهمي كه يكشنبه دو هفته قبل در مجلس پيش آمد پرداختند و نكات مهمي را در اين باره بيان كردند.

رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتي ملت و نخبگان از اين مسئله افزودند: اين قضيه بد و نامناسب، بنده را نيز از دو جهت ناراحت و متأثر كرد يكي از بابت اصل وقوع ماجرا و ديگري بابت ناراحتي مردم از اين قضيه.

ايشان افزودند: در اين ماجرا متأسفانه رئيس يك قوه به استناد يك اتهام ثابت نشده و حتي مطرح نشده در دادگاه، دو قوه ديگر يعني مجلس و قوه قضاييه را متهم ساخت كه كاري بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.

رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: اين رفتار، حقوق اساسي مردم را نيز تضييع كرد چرا كه زندگي در «آرامش و امنيت رواني و اخلاقي»، جزو حقوق اساسي ملت است.

رهبر انقلاب تأكيد كردند: بنده فعلاً نصيحت مي كنم كه اين كار شايسته اي براي نظام جمهوري اسلامي نيست.

ايشان استيضاح اخير را نيز كاري غلط خواندند و افزودند:‌استيضاح بايد فايده اي داشته باشد اما چند ماه مانده به پايان كار دولت،‌استيضاح يك وزير آن هم به خاطر مسئله اي كه مربوط به وزير نيست،‌چه علت و فايده اي دارد؟

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در داخل مجلس هم كساني حرفهاي نامناسب بر زبان آوردند كه آن هم غلط بود.

ايشان خاطرنشان كردند: دفاع رئيس محترم مجلس هم قدري زياده روي بود و لزومي نداشت.

رهبر انقلاب تأكيد كردند: نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن و نه آن استيضاح، ‌مسائل مناسبي نبود.

حضرت آيت الله خامنه اي پرسيدند: وقتي دشمن مشترك وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شكل مي گيرد واقعاً جز افزايش برادري ها و ايستادگي در مقابل دشمن بايد كار ديگري كرد؟

رهبر انقلاب با اشاره به حمايتهاي خود از مسئولان كشور افزودند: بنده باز هم كمك مي كنم اما اين رفتارها، متناسب با سوگندها و تعهدات نيست، مسئولان عظمت ملت را ببينيد و رفتاري شايسته اين ملت انجام دهند.

ايشان تأكيد كردند: مسئولان،‌دولت و مجلس، همه تلاشهاي خود را براي حل گره ها و مشكلات اقتصادي مردم و كشور متمركز كنند زيرا همانطور كه چند سال پيش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هايش را در مسائل اقتصادي متمركز كرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادي، نامه اي به رؤساي قوا نوشتم مكرر مي گويند فساد اقتصادي اما اين كار به زبان گفتن تمام نمي شود بلكه نيازمند مبارزه عملي است، در عمل چه كار شد؟ در عمل چه كار كرديد؟ اين مسائل انسان را متأثر مي كند.

رهبر انقلاب افزودند: تقوا، تقوا، تقوا!، ‌از مسئولان توقع داريم با صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش و ملاحظه مسائل كشور، همه توان و نيروها را براي حل مشكلات مردم متمركز كنند و حالا كه دشمني هاي دشمن شدت يافته، آنها هم رفاقتهايشان را شدت دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انشاءالله اين نصيحت خيرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گيرد و به آن پايبند باشند.

ايشان خاطرنشان كردند: البته گله امروز من از برخي سران و مسئولان موجب نشود عده اي راه بيفتند و عليه اين و آن شعار دهند كه با اين كار هم مخالف هستيم.


انتقاد صريح و شديد از اخلال در سخنرانی رئیس مجلس در قم

رهبر انقلاب اسلامي، با انتقاد صريح و شديد از اقدام اخير برخي افراد در بر هم زدن مجلس سخنراني رئيس مجلس در قم افزودند: اينكه عده اي برخي را ضدولايت و ضد بصيرت بنامند و شعار بدهند نظير آنچه اخيراً در قم روي داد، اقدامي غلط است و بنده كاملاً مخالف اين كارها هستم كه قبلاً هم نظير آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذكر دادم جلوي اين كارها را بگيرند.

رهبر انقلاب افزودند: كساني كه راه مي افتند و شعار مي دهند اگر واقعاً حزب اللهي و مؤمن هستند بدانند كه اين كارها به ضرر كشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنايي به اين حرفها ندارند كه حسابشان جداست.

رهبر انقلاب در پايان سخنانشان تأكيد كردند: آينده ملت بصير ايران به لطف الهي كاملاً روشن است و افقي به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار اين ملت و جوانان است.

در ابتداي اين ديدار آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز در سخناني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي قيام 29 بهمن سال 56 در تبريز، به حضور كم نظير مردم آذربايجان در راهپيمايي 22 بهمن امسال اشاره كرد و گفت: پيام مردم بصير و موقع شناس ايران در راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن، حفظ وحدت و همدلي در جامعه، توجه به حاكميت اخلاق در عرصه سياست، و تلاش مضاعف مسئولان براي حل مشكلات بود.

 





تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

سه نفر برای خرید ساعتی به یک ساعت فروشی مراجعه میکنند.
قیمت ساعت ۳۰ هزار تومان بوده و هر کدام نفری ۱۰ هزار تومن پرداخت میکنند
تا آن ساعت را خریداری کنند…
بعد از رفتن آنها ، صاحب مغازه به شاگردش میگوید قیمت ساعت ۲۵ هزار تومان بوده.
این ۵ هزار تومان را بگیر و به آنها برگردان
شاگرد ۲ هزار تومان را برای خود بر میدارد
و ۳ هزار تومان باقیمانده را به آنها برمیگرداند. (نفری هزار تومان)
حال هر کدام از آنها نفری ۹ هزار تومان پرداخت کرده اند . که ۳*۹ برابر ۲۷ میشود
این مبلغ به علاوه آن ۲ هزار تومان که پیش شاگرد است میشود ۲۹ تومان
هزار تومان باقیمانده کجاست ؟
برای دیدن جواب ابتدا فکر کنید و سپس به ادامه
مطلب بروید.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خودزنی، خودتحریمی، ضعف در اقتصاد، اخلاق و فرهنگ کام مردم را تلخ کرده است، گفت: نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رضایی عصر امروز در برنامه‌ای با عنوان اقتصاد داخلی، سیاست خارجی در آینده در جمع مردم اصفهان در مسجد سید این شهر با اشاره به اینکه اصفهان شهری است که همه گوهرها در این شهر نهفته است اظهار کرد: شهر اصفهان و مردم همیشه در صحنه این شهر در پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در میدان دفاع مقدس خدمات منحصر به فردی را به این انقلاب داشته‌اند.

*اصفهان همیشه مرکز تحولات بوده است

وی با اشاره به اینکه علمای اصفهان، سردمداران حرکت عظیم مشروطه بودند، افزود: اصفهان همیشه در طول تاریخ مرکز تحولات بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در شرایط حساسی به سر می‌برد ادامه داد: وضعیت فعلی کشور نیازمند هوشیاری و بصیرت مردم است و وضعیتی که در حال حاضر در داخل و خارج از کشور وجود دارد، موید این نکته است.

*کاهش بار روانی جامعه به دو طریق دیدن منصفانه خدمات انقلاب و شناخت توطئه های دشمن

وی با تاکید بر اینکه نگریستن به توطئه دشمنان و خدمات ویژه و منصفانه به انقلاب اسلامی و خدمات آن به ایران و اسلام گام ویژه ای برای کاهش تأثیر روانی شرایط موجود اقتصادی است افزود: در 22 بهمن سال 57 آفتاب انقلاب و اسلام طلوع کرد و ثمره آن این بود که در قدرت سیاسی، دفاعی، امنیتی به عنوان یک قدرت برتر بین‌المللی مطرح شویم، ولی قدرت بدون فرهنگ و ثروت توفیق مداومی ندارد و اگر اقتصاد و اخلاق پشتوانه قدرت نباشد، این قدرت دوام چندانی نمی‌یابد.

*در گذشته مرزهای اقتصادی و فرهنگی ایران  همه جا را در نوردیده بود

رضایی با اشاره به اینکه اسلام، تمدن برتری بود که از منظر اقتصاد و فرهنگ باعث توسعه جامعه گردید اظهار کرد: در زمانه‌ای که ایران از منظر جغرافیایی دو برابر مساحت فعلی بود، اصفهان به عنوان نصف جهان مشهور ‌گردید و در همان زمان هم مرزهای اقتصادی ایران، دو برابر مرزهای جغرافیایی‌اش بود و در عین حال همه جهان مجذوب فرهنگ ایرانی و اسلامی این کشور بودند، به گونه ای که افتخار همه کشورهای منطقه تکلم به زبان فارسی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متأسفانه در طول 300 سال اخیر، ایران به طور مرتب افت داشته، به گونه‌ای که در طول این 300 سال حتی هیچ شخصیت علمی برجسته ای نداشته‌ایم و قهرمانان ملی ما مربوط به 200 تا 300 سال پیش بودند و کشورهای غربی که تجربه تاریخ 300 ساله کشورمان را داشتند، به گمانشان در جنگی تازه می‌توانند بخشی از ایران را تصاحب کنند، در حالی که شیران ایران اسلامی با تبعیت از ولایت و اسلام و قرآن بر تفکرات غلط دشمنان پیروز شدند.

*نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است

وی  با بیان اینکه مدیریت نداشتن، آفت فعلی کشور است، گفت: جای تعجب است ما که زمانی چنان قدرتی داشتیم در حال حاضر در مدیریت بر بازار گوشت و مرغ و برنج می‌مانیم و فقر و بیکاری و اعتیاد در کشور را نمی‌توانیم مدیریت کنیم.

*قدرت امنیتی ایران بیش از تصور است

وی با اشاره با قدرت سیاسی و امنیتی بلامنازع ایران اسلامی در جهان اسلام گفت: قدرت ایران اسلامی در این زمینه به حدی است که حتی برخی کشورهای منطقه با اتکا به موشک‌های فجر ایران، توانستند اسرائیل را به زانو در آورند و این قدرت واقعی ایران است که باید در همه عرصه‌ها نیز تبلور یابد.

*ستون انقلاب نیازمند قدرت، ثروت و فرهنگ است

رضایی ادامه داد: البته جریان حاکمیت در هر کجا باید دارای سه ستون قدرت، ثروت و فرهنگ باشد و اگر اقتصاد و فرهنگ در کشور مدیریت شود، حوزه نفوذ ایران هزاران کیلومتر فراتر می‌رود.

*فروش نفت انهدام ثروت ملی است

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های کشور به خاطر ضعف ما در حوزه اقتصاد است گفت: اقتصاد ما ضعیف است و اگر قوی بود آنها اقتصاد ما را تحریم نمی‌کردند،اینکه نفت را می‌فروشیم، این تولید ثروت نیست، بلکه انهدام یک ثروت است و باید از این ثروت کالا به جهان صادر کنیم.

*فاجعه شهر اصفهان ناشی از برنامه نداشتن است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: همین فاجعه‌ای که در وسط شهر اصفهان درست شده و زاینده‌رودی که دیگر حیات ندارد، به خاطر صنایعی است که در بالادست این رودخانه وجود داشته بی‌انضباطی‌هایی را در برداشت و نبود این رودخانه حیات و نشاط را در این شهر گرفته است.

*از علم استفاده نداریم، برنامه هم نداریم

رضایی با تاکید بر آسیب پذیر بودن اقتصاد کشور گفت: ما در کشورمان علم و عالم داریم، اما علوم ما تجاری نشده و بهره‌ای از علوم نداریم و علم در زندگی‌مان کمتر تأثیر دارد و تنها علم کشورمان تبدیل به مقاله می‌شود و در نهایت مورد استفاده کشورهای خارجی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: جالب است که ما در کشورمان علم داریم، اما بهره نداریم، پالایشگاه و پتروشیمی داریم، اما زاینده رود نداریم، سرمایه داریم، اما پول نداریم، پول هم داریم، اما قدرت خرید نداریم و همه این‌ها به خاطر نبود برنامه ریزی در کشور است.

*ارزش پول به یک سوم کاهش یافته است

رضایی در ادامه گفت: امروز وضعیت اقتصاد کشورمان به گونه ای است که 45 هزار تومان یک سال گذشته به اندازه 15 هزار تومان در سال جاری ارزش دارد، کشور ما ضعیف اداره می‌شود، ما مردم خوبی داریم، اما خود تحریمی‌ها، بداخلاقی‌ها، منازعات بی‌دلیل، کم صبری و شتاب‌زدگی نمی‌گذارد مردم ما از زندگی لذت ببرند.

*اولویت کشور را به اقتصاد و فرهنگ بدهیم

دبیر مجمع تشخصی مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آفتاب اسلام و انقلاب باید در اقتصاد و اخلاق و فرهنگ طلوع کند ادامه داد: لازمه این کار این است که اولویت کشور را به اقتصاد و فرهنگ بدهیم و امور را به خود مردم واگذار کنیم.

رضایی گفت: هر کجا که کارها دولتی شد به مشکل دچار شده‌ایم، دولت و مجلس کاری را که برای هدفمندی یارانه‌ها داشتند در اواسط کار ماندند و در نهایت این طرح نیز ناموفق ماند که البته برنامه‌هایی برای اجرای مطلوب‌تر آن اندیشیده شده است.

*مسئولان باید به مردم حساب پس دهند

وی با تاکید بر اینکه امروز می‌توانیم مسبب ایجاد یک تمدن بزرگ در جهان شویم، اظهار کرد: دولتمردان و نمایندگان ما همان طور که رهبر معظم انقلاب روی مردم حساب باز می‌کنند باید مردم را در همه امور دخیل کنند و در عین حال نیز باید به مردم به خاطر اعمالشان حساب پس دهند.

*ضعف مدیریت ربطی به اسلام ندارد

رضایی تصریح کرد: ضعف مدیریت کشور ربطی به اسلام و قرآن ندارد و باید مدیریت در کشور را اصلاح کرد.

وی به حساب آوردن مردم، اداره مناطق کشور به دست خود مردم و برنامه ریزی را راهکار برون رفت کشور از مشکلات فعلی دانست و گفت: مسائل امنیتی و نظامی و دفاعی و زبان و پرچم باید از مرکز و تهران مدیریت شده و سایر موارد همچون اقتصاد و صنعت و فناوری و تجارت باید در اختیار خود مراکز و استان‌ها باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما برای موفقیت در کشور باید با برنامه حرکت کنیم و با شانس و تصادف نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد و باید در کنار نظم و انضباط نظام تشویق و تنبیه در کشور اجرا شود.

*نباید از تحریم‌ها ترسید

وی بر افزایش نظارت‌ها، کاهش تصدی گری دولت و برنامه‌ریزی بر اساس سند چشم انداز را مورد تاکید قرار داد و افزود: از تحریم‌ها و فشارها نباید ترسید، بلکه باید از کم تحرکی و بی تفاوتی و خودزنی و خود تحریمی دوری کرد.



تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
پارسینه نوشت: احمدی نژاد در سخنرانی خود در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ تبدیل گازی انرژی در جزیره سیری،به صورت غیر مستقیم قیمت جدید دلار را اعلام کرد.

احمدی نژاد که در بخش از سخنرانی خود که بیشتر با ارائه آمار، پیشرفت‌های کشورمان در عرصه صنعت نفت را گزارش می کرد،خطاب به وزیر نفت گفت:«آقای قاسمی هر مترمکعب گاز را با چه قیمتی صادر می‌کنید؟ و ادامه داد: حدود 55 سنت که می‌شود همان 1500 تومان خودمان، براساس میزان صادرات در روز حدود 60 میلیارد تومان می‌شود که در سال نیز به حدود 21 هزار میلیارد تومان می‌رسد اگر این را به 76 میلیون تقسیم کنیم به ازای هر ایرانی 300 هزار تومان در سال می شود « 

به این ترتیب و آنطور که احمدی نژاد گفته،اگر هر 55 سنت را معادل 1500 تومان بگیریم،قیمت هر یک دلار یعنی 100 سنت 2726 تومان خواهد بود.

این در حالی است که هم اکنون بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت هر دلار بر اساس نرخ مرجع 12260 و بر اساس نرخ مبادله ای 2452 تومان است.این اظهارات دکتر احمدی نژاد را می توان اینگونه تفسیر کرد که دولت هم در مبادلات خود نرخ مرجع را مبنا قرار نمی دهد و حتی قیمت مورد نظر دولت نزدیک به 300 تومان بالاتر از نرخ مبادله ای است.

آیا باید منتظر افزایش رسمی قیمت نرخ مبادله دلار باشیم؟ افزایشی که ظاهرا در مبادلات دولت اعمال شده و در آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.



تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
بهرام افشارزاده به دنبال حذف کشتی از بازی‌های المپیک از سال 2020 گفت: باید به همراه وزارت ورزش و جوانان به این تصمیم اعتراض کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه می‌توانیم به این تصمیم IOC اعتراض کنیم، تصریح کرد: فدراسیون جهانی کشتی باید با این تصمیم محکم برخورد کند. از اساتید دعوت شود و در این باره بحث و تبادل نظر شود. به نظر من باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با یک خرد جمعی تصمیم بگیرند. این حق ماست. ما در کشتی آسیا و جهان صاحب‌نام هستیم. باید ریشه‌یابی کنیم که چرا چنین صحبتی شده. البته حذف کشتی از المپیک موضوع جدیدی نیست و قبلا مطرح شده اما به پای عمل نرسیده بود.

وی با تاکید بر اینکه حذف کشتی از المپیک خیلی به ضرر ورزش ایران است، خاطرنشان کرد: کشتی در آسیا و جهان و در بازی‌های المپیک بسیار خوب بود. امیدوارم تصمیم عاقلانه‌ای بگیریم و دلایل این کار را از IOC بپرسیم و به آن اعتراض کنیم. معتقدم نباید ساکت بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. به هر حال خیلی از کشورها در این رشته غنی و قوی هستند و می‌توانند درخواست تجدید نظر از IOC بکنند.

افشارزاده با بیان اینکه مشخص بود IOC چنین تصمیمی می‌گیرد اظهار کرد: بسیار حیف شد که کشتی از بازی‌های المپیک حذف شد. با این تصمیم ما باید روی رشته‌های انفرادی مانند تیراندازی، تیروکمان، تکواندو، دوومیدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، تنیس و ژیمناستیک سرمایه‌گذاری کنیم. ما در تمامی رشته‌ها توانایی داریم اما چون کشتی یک ورزش سنتی بوده و همیشه باعث درخشش ورزش ایران می‌شده گرایش به این رشته بیشتر بوده است. ما باید از این پس جامع برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید دید چه رشته‌ای جایگزین کشتی خواهد شد تاکید کرد: ما می‌توانیم در رشته‌هایی مانند تیراندازی، بوکس، قایقرانی، تکواندو، والیبال و بسکتبال سرمایه‌گذاری کنیم. وقتی این انگیزه از ورزش ایران گرفته شده قطعا باید روی سایر رشته‌ها برنامه‌ریزی کرد و انگیزه آن‌ها را تقویت نمود.

افشارزاده با بیان اینکه به احتمال فراوان این تصمیم اثرات منفی در رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی نیز خواهد داشت به ایسنا گفت: وقتی IOC تصمیمی می‌گیرد، ممکن است ورزش آسیا هم تحت تاثیر آن قرار بگیرد. امیدوارم این اتفاق نیفتد.



تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

در سال‌های اخیر که بیگانگان سعی در تفرقه در میان اقوام ایرانی دارند، افرادی نیز در کشور هستند که خواسته یا ناخواسته به این دسیسه‌ها دامن می‌زنند و متأسفانه لیست بلند بالایی از این افراد هست که بیشترشان فارغ‌ از تحصیلات آکادمیک هستند و از این منظر، انتظار عجیبی نیست که وزارت ارشاد در چاپ کتاب‌های تاریخ، قوانین سخت‌گیرانه‌تری بگذارد و چهره علمی افراد را مورد توجه قرار دهد، زیرا کتاب‌هایی که توسط افراد نامتخصص در این حوزه به چاپ می‌رسد، در وقایع معاصر نقش کارآمدی داشته و می‌تواند جنبه عوام فریبانه بیابد تا حقیقت جویانه.

به گزارش «تابناک»، نمونه تحقیقات و اظهارنظرهایی که منجر به چنین هزینه‌هایی شده، برخی مکتوبات و به ویژه سخنان اخیر خسرو معتضد بود که در برنامه‌ای تلویزیونی بیان کرد و ادعا نمود: «... بختیاری‌ها چند قرن پیش وارد ایران شده و ایرانی نیستند...» حال پرسش اینجاست، در این زمینه، آقای معتضد که فردی با تحصیلات آکادمیک مشخص، راجع به موضوعی که ارتباط دقیقی با مباحثی تاریخی مطروحه در آن برنامه ندارد، با تکیه بر چه منابع قطعی در ارتباط با چنین مسأله حساسی به بیان مطالب شاذ پرداخته و هدف از بیان چنین مسائل غیرمستندی چیست و آیا یک مورخ حق دارد هر مستند ضعیفی را نه در قالب نظر شخصی که در قالب یک رخداد تاریخی، آن هم در رسانه ملی مطرح کند؟

در پاسخ به اظهارات خسرو معتضد، صالح وند، کار‌شناس ارشد باستان‌شناسی در مطلبی برای «تابناک» نوشته است: «شواهد نشان می‌دهد، این قوم با افرادی چون بی‌بی مریم و سردار اسعد بختیاری در مشروطه و مبارزه شیرعلی مردان خان با رضا شاه شناخته شده و در قسمت جنگ‌های ایران و عراق از دقایق اولیه جزو خط اول درگیری و شهادت بودند و در بام تاریخ ایران می‌درخشند.

خسرو معتضد سالیانی است که در چند برنامه تلویزونی به عنوان کار‌شناس تاریخ فعالیت می‌کند و اگر در رشته تاریخ و جغرافیا که ایشان در سال ۱۳۴۹ از آن فارغ‌التحصیل شدند، تخصصی بدهیم، معتضد را با تاریخ معاصر می‌شناسند. این در حالی است که ایشان در برنامه‌ای تلویزیونی بیان کردند، بختیاری‌ها چند قرن پیش وارد ایران شده و ایرانی نیستند، من نمی‌دانم که ایشان چطور بدون هیچ پایه و اساسی چنین ادعای مضحکی را بیان می‌کنند.

آقای معتضد، بختیاری‌ها از اصیل‌ترین اقوام ایران بوده‌اند. چنانچه در اطلاعات آن چنین آورده شده که پارسی‌ها با عیلامی‌ها (هالتامتی‌ها) درآمیختند و ‌نژاد واحدی به وجود آوردند که بعد‌ها در دوره‌های هخامنشی و ساسانی هسی یا اوکسی یا خوزی یا هوزی نامیده شدند و در سده ۶ هجری قمری به نام لر بزرگ و در اوایل دوره صفویه، بختیاری خوانده شدند.

مورخان یونانی گفته‌اند که در ناحیه شرقی شهر کنونی اهواز، مردمانی به نام اوکسی ساکن بوده‌اند. این واژه، یونانی شده «اوژ» است. هسی یا خوزی یا هوزی، که نام خوزستان از آن گرفته شده،‌‌ همان اوکسی‌ها هستند که در معبر پارس یا تنگ تکاب بهبهان را بر قشون اسکندر مقدونی بستند و تلفاتی بر سپاه او وارد ساختند.

طوایف پارسی در سده‌های ۶و۷ قبل از میلاد (۲۷۰۰ سال پیش) در دامنه‌های ارتفاعات بختیاری در شرق شوشتر و در دو سوی رود کارون مستقر شدند. پس از اینکه پارس‌ها بر خوزستان دست یافتند، کاسی‌ها (اقوام ساکن ایران از هزاره سوم قبل از میلاد) در اثر اختلاط و آمیزش در آن‌ها مستهلک شدند و در نتیجه، ‌نژاد واحدی به وجود آمد که بعد‌ها مبانی و ریشه‌های اقوام ایرانی را به وجود آورد. تیره‌هایی از این قوم بودند که در تمام جنگ‌ها در رکاب شاهان هخامنشی دیده می‌شدند.

کاسی‌ها و خوزی‌ها در پیشاپیش سپاه جاوید خشایارشا در نبرد ترموپیل و آتن شرکت داشتند. حتی در نقش برجسته‌های الیمایی تصاویری دیده می‌شود که بی‌شباهت با لباس‌های محلی بختیاری نیست و یا مجسمه مرد شمی (۵۰ق. م) که از بخش شمی شهرستان ایذه پیدا شده، خود گواه این ادعاست.

منطقه بختیاری و کوه‌های زاگروس در هلال حاصل‌خیزی قرار داشته است؛ جایی که در پایین دست آن نخستین شهر‌ها شکل گرفته بود، افرادی چون کرزون از قول ریچ نوشته‌اند بختیاری‌ها از بازماندگان اقوام یونانی هستند. همچنین عده‌ای دیگر آن‌ها را ترک و سامی و یا کرد خوانده‌اند و یا عده‌ای دیگر به دلیل مقاربت با واژه باکتریا خاستگاه آن‌ها را از باختر می‌دانند که تمامی این نظرات نادرست بوده است، باستان‌شناسان گرایش پیش از تاریخ و قوم باستان‌شناسان به مقایسه کوچ اقوام بختیاری با افرادی که قبلا در روزگار بسیار دور کوچ می‌کردند پرداخته‌اند و این اقوام را با اجداد درون منطقه یکی دانسته‌اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

برگزاری راهپیمایی باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش مهر، مردم انقلاب و متدین قم از ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی با تجمع در میدان شهید مطهری و خیابان‌های ارک و ارم خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و میدان آستانه رساندند.در طول مسیر راهپیمایی اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویر از امام راحل و مقام معظم رهبری و با سر دادن شعارهای انقلابی با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

پوستر "زنده باد بهار"
با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در میدان شهدا و گفتگو با خبرنگاران، دهها نفر از راهپیمایان با حرکت در پشت سر وی شعارهای "بصیرت، بصیرت" سر دادند.همچنین این افراد با در دست داشتن پوسترهایی که بر روی آن شعار "زنده باد بهار" نقش بسته بود، شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور و کاندیداتوری مشایی سر دادند.تعدادی از دانشجویان نیز با لباس‌های متحد الشکل که بر روی آن تصاویر رهبر معظم انقلاب نقش بسته بود در راهپیمایی حضور یافتند




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دفتر سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: خبر مربوط به دستگیری دختران میرحسین موسوی صحیح نبوده و آنها دستگیر نشده‌اند.

 
دفتر سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به مهر در مورد خبر دستگیری دختران میرحسین موسوی ساعت 8 صبح امروز توضیح داد: دادستان تهران اعلام کرده است که موضوع دستگیری و بازداشت نبوده است.این دفتر اعلام کرد: دختران میرحسین برای ادای توضیحاتی به دادسرای امنیت حاضر شده بودند که تا یک ساعت دیگر می توانند به خانه بازگردند.گفته های دفتر سخنگوی قوه قضائیه در حالی است که یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده بود که نرگس و زهرا موسوی صبح امروز توسط ماموران دادستانی دستگیر شده اند.




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

بیش از سه سال از واقعه اسفناک کهریزک می گذرد و پس از کش و قوس های فراوان، سعید مرتضوی یکی از متهمین اصلی این حادثه بازداشت و سپس آزاد شد.

اما این بازداشت درحالی اتفاق افتاد که دو روز قبل از آن، فیلمی که حاوی اتهاماتی علیه فاضل لاریجانی بود و در دفتر سعید مرتضوی تهیه و در اختیار رئیس جمهور گذاشته شده بود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در حین استیضاح وزیر کار، پخش شد.

اگر چه این اقدام از قصد و تهیه فیلم گرفته تا پخش آن در انظار عمومی همه جرم و بی اخلاقی بود و با توجه به شرایط حساس سیاسی کشور و بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب می توان از آن به نوعی خیانت صریح به کشور اسلامی عنوان کرد؛ اما نکته اینجاست که در شرایط مشوش سیاسی فتنه ۸۸ نیز ضایعه اسفناک کهریزک کمتر از اتهام فعلی سعید مرتضوی نبود و به نوعی تساهل در این مساله باعث شد که اتفاقات ناگوار و ناخوشایند بعدی و البته روز یکشنبه مجلس رقم بخورد.

اتفاقاتی که اگر تعلل و تسامح قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده مرتضوی نبود، هرگز پیش آمد نمی کرد. پرونده ای که از اتهام فروش سوالات آزمون دستیاری گرفته تا کهریزک همه می توانست با رسیدگی زودتر از اتفاقات بعدی جلوگیری کند؛ تا اینکه سرانجام این تعلل باعث شود که مرتضوی چاله ای بکند که خود رئیس قوه قضائیه و همینطور رئیس جمهور و رئیس مجلس در آن بیفتند!

امیرمومنان حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر می فرمایند:«بپرهیز از خونها و خونریزیهای بناحق. زیرا هیچ چیز، بیش از خونریزی بناحق، موجب کیفر خداوند نشود و بازخواستش را سبب نگردد و نعمتش را به زوال نکشد و رشته عمر را نبرد. خداوند سبحان، چون در روز حساب به داوری در میان مردم‌پردازد، نخستین داوری او درباره خونهایی است که مردم از یکدیگر ریخته‌اند.پس‌مباد که حکومت‌خود را با ریختن خون حرام تقویت کنی، زیرا ریختن چنان خونی‌نه تنها حکومت را ناتوان و سست‌سازد، بلکه آن را از میان برمی‌دارد یا به دیگران‌می‌سپارد».

همچنین در قرآن کریم در سوره مائده آیه ۳۲ آمده است: مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً (هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یافساد درروی زمین بکشد،چنان است که گویی همه انسانها را کشته است).

و در آیه ۱۸۷ سوره بقره نیز می فرماید:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ القِصاص فی القتلی (ای کسانی که ايمان آورده ايد ، در باره کشتگان بر شما قصاص واجب شد).

با این همه تاکیدات دینی برای حرمت خون انسان و پرهیز از فجایعی مانند کهریزک و با توجه به اتهام بزرگ سعید مرتضوی باید شاهد آن باشیم که پس از گذشت بیش از سه سال، تازه دادگاه رسیدگی به آن تشکیل شود! و این مسلما مستلزم هزینه هایی برای اعتبار نظام اسلامی است چراکه در رسیدگی به چنین جرمی تعلل صورت گرفته و موجب بهره برداری معاندین از آن و ضعف حکومت شده است.

بهتر بود قوه قضائیه با تسریع روند رسیدگی به پرونده کهریزک از اتفاقات بعدی جلوگیری می کرد، نه اینکه با حادثه ناگوار دیگری، حکم بازداشت وی را صادر کند که از آن تعبیر به برخوردی شخصی و خانوادگی نشود.

امید است قوه قضائیه با برخورد قاطع با عوامل فجایعی مانند این،مانع از بروز اتفاقات ناگوار بعدی که به حیثیت نظام لطمه وارد می کنند شود.

گفتنی است دستور اعزام بازداشت شدگان ۱۸ تيرماه ۸۸ به كهريزك را مرتضوي شخصا صادر كرده بود و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب دستور تعطیلی بازداشتگاه را صادر کرده بودند و بازهم نادیده گرفتن این دستور توسط سعید مرتضوی، در اثر رفتارهاي خشونت بارماموران با بازداشت شدگان، محيط غيربهداشتي و ضرب و شتم بازداشتي‌ها به دست ماموران و زندانيان شرور تحت امرشان؛ سه جوان به اسامي مرحوم محسن روح‌الاميني، مرحوم امير جوادي‌فر و مرحوم محمد كامراني جان باختند.

صالح نیک‌بخت وکیل مدافع خانواده امیر جوادی فر نیز چندی پیش از برگزاری "دادگاه پرونده کهريزک" در روز هشتم اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت:شاکیان این پرونده خانواده‌های جوادی فر، روح الامینی، کامرانی و مدعی العموم هستند که در این دادگاه به اتهامات سعید مرتضوی دادستان وقت استان تهران و سه قاضی دیگر شامل معاون سعید مرتضوی، دادیار دادسرای ویژه امنیت و نیز یک قاضی دیگر که در جريان این پرونده اتهاماتی به وی منتسب است بررسی می شود.




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن اشاره به نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس طی چند روز گذشته، گفت: این جلسات نتیجه روشنی داشت که می توان به عیدی ویژه دولت و مجلس که در اسفند به مردم پرداخت می شود، اشاره کرد.

به گزارش مهر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جلسات خوب و مفیدی دولت و مجلس داشتند، تصریح کرد: نتیجه روشن این جلسات عیدی ویژه دولت و مجلس بود که در اسفند به صورت نقدی یا ترکیبی از نقدی و کالایی به مردم پرداخت می شود.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن اشاره به نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس  طی چند روز گذشته، گفت: این جلسات نتیجه روشنی داشت که می توان به عیدی ویژه دولت و مجلس که در اسفند به مردم پرداخت می شود اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این سرانه یا نقدی خواهد بود یا ترکیبی از نقدی و کالایی و مبلغ آن را دولت در چند روز آینده اعلام خواهد کرد.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند فضای آرام و ثبات اقتصادی
  
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در ادامه این جلسات بحث قانون هدفمندکردن یارانه ها مورد بحث قرار  گرفت، خاطرنشان کرد: در جلسات کارگروهی این جلسه موضوعاتی از قبیل آثار هدفمندکردن یارانه ها در مرحله اول و آثار آن در جامعه و پیش بینی فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها و آثار تورمی و شرایطی که برای اجرای این مرحله از قانون برای جامعه ایجاد می کند مورد بحث قرار  گرفت.


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

شرکتی تایوانی با بهره بردن از فناوری‌های جدیدی که برای ساخت نمایشگر ارائه شده‌اند، نمونه‌ای اولیه از موبایلی نامرئی، یا تمام شیشه‌ای را عرضه کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیسکاوری نیوز، شرکتی به نام پلی‌ترون تکنولوژی، گوشی جدیدی را رونمایی کرده‌است که تقریبا نامرئی است، زیرا قطعات الکترونیکی ریزتر از آن هستند که بتوان آنها را به سادگی دید. مدارهای این گوشی از سیم‌پیچ‌هایی با سیم‌های بسیار باریک تشکیل شده‌اند که در میان دو لایه‌شیشه‌ای قرار گرفته‌اند.

شرکت پلی‌ترون در زمینه ساخت نمایشگرهای موبایل سابقه طولانی دارد و محصولی به نام شیشه خصوصی را وارد بازار کرده‌است. در این شیشه مولکول‌های کریستال مایع درزمان قطع جریان ترتیبی نامنظم دارند اما در زمان وصل شدن جریان برق،‌ مولکول‌ها مرتب شده و به نور اجازه عبور می‌دهند.


بر همین اساس، موبایل جدید تازمانی که روشن باشد، نسبتا نامرئی خواهد بود. بنا به گفته پلی‌ترون تاکنون چندین شرکت نسبت به ابداع جدید این شرکت تایوانی توجه نشان داده‌اند. این موبایل هنوز در مراحل اولیه طراحی و ساخت است و علاوه بر این، بخش‌هایی از موبایل نیز نمی‌توانند نامرئی باشند که از آن جمله می‌توان به سیم‌کارت و باطری اشاره کرد. همچنین هنوز برای آن سیستم عاملی درنظر گرفته نشده است.

از سویی دیگر، گوشی نامرئی تمام شیشه‌ای باید از ماده‌ای ساخته شده‌باشد که در برابر ضربات مقاوم باشد. همچنین استفاده از گوشی موبایل نامرئی می‌تواند برای افرادی که در گم کردن گوشی خود تخصص دارند، چالش‌ برانگیز باشد.




تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

شنيده شده است که ديوان عدالت اداري طي روزهاي آينده قصد دارد مديري را که قول غير شرف! - به گفته مرتضوي وي قول شرف نداده بود- به مجلسيان حواله کرده بود را برکنار کند.

به گزارش دیدبان، به هر حال چه ديوان عدالت اداري وارد شود چه مجلس نهم آنچه که مهم است اين است که مرتضوي براي سازماني که از ظرفيت هاي فراوان مالي برخوردار است مناسب نيست مخصوصا اينکه نکات مبهمي در پرونده وي موجود است.

1.    اشاره

دفتر تحکيم وحدت از طيف اصلاح طلبان دانشجويي، نسبت به انتصاب سعيد مرتضوي به رياست سازمان تأمين اجتماعي اعتراض داشته و خواستار عزل اين فرد از منصب رياست سازمان تأمين اجتماعي شد.(1)  چهره هاي شاخص اصول گرايي نيز با انتصاب قاضي سعيد مرتضوي به اين سمت به شدت انتقاد نموده و از رئيس جمهور خواستند تا او را عزل کند. همچنين مجلس اصول گرايي هشتم نيز تندترين انتقادات را به دولت نسبت به اين انتصاب داشته تا جايي که امر به استيضاح وزير کار کشيده شد. اين چه شخصيتي است که هر دو طيف سياسي مطرح و موجود از انتصاب وي نگران و ناراحت هستند؟ قاضي مرتضوي کيست؟

2.    سعيد مرتضوي کيست؟
مرتضوي در آخرين روز هاي سال 90 وسايل کار خود را از ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز جمع كرد تا آنها را روي ميز جديدش در سازمان تأمين اجتماعي پهن كند. اما اين انتصاب با جنجال هايي همراه بود. او اولين باري نيست که به عنوان چهره اي جنجالي در افکار عمومي مطرح مي شود. علاوه بر اين انتصاب جنجالي؛ در وقايع ديگري نيز سعيد مرتضوي به عنوان بازيگر نقش اول مرد ظاهر شده است.

سعيد مرتضوي در شهرستان ميبد يزد به دنيا آمد. او همزمان با تحصيل در دانشگاه به همکاري خود با بسيج ادامه داد و در همين حال در قوه قضائيه نيز ابتدا به عنوان سرباز و سپس به عنوان ضابط قضايي در دادگستري استان يزد مشغول به کار شد.

مرتضوي تنها نوزده سال داشت که به عنوان داديار يکي از شعب دادگاه انقلاب شهر بابک انتخاب شد. بعد از گذشت نزديک به يک سال يعني در آغاز بيست سالگي، از دادياري به رياست دادگاه ارتقا يافت. وي در سال 1373 و در سن 27 سالگي به رياست شعبه 9 دادگاه عمومي تهران منصوب شد. مرتضوي همچنين رياست شعبه 34مجتمع قضايي کارکنان دولت و شعبه 1410 دادگاه مطبوعات را بر عهده داشت وي در زمان رياست بر دادگاه مطبوعات بسياري از روزنامه‌هاي اصلاح طلب را توقيف و روزنامه‌نگاران منتقد را روانه زندان کرد. از توقيف تعداد زيادي از نشريات اصلاح طلب در ارديبهشت 79 مورد غضب اين طيف سياسي قرار گرفت. از سوي ديگر محاکمه برخي چهره هاي شاخص در دوره اصلاحات که اين روزها به جرگه ضدانقلاب خارج نشين پيوسته اند، ناراحتي اين جريان از مرتضوي را دو چندان کرده بود. اما ماجراي بازداشتگاه کهريزک که با پايان دوره آيت‌الله هاشمي شاهرودي و روي کار آمدن آيت‌الله آملي لاريجاني همزمان شده بود، سبب شد تا فعاليت‌هاي مرتضوي در اين سمت پايان يابد. در دي ماه 1388 محمود احمدي نژاد او را به عنوان رئيس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد. در اين ماراتن مرتضوي در روزهاي پاياني سال 1390 به رياست سازمان تأمين اجتماعي رسيد.

3.    فرازها و فرودها
در حوادث مختلفي نام قاضي سعيد مرتضوي مطرح بوده و به عنوان بازيگر نقش اول مرد در وقايع ظاهر شده است. در جدول ذيل به فرازها و فرودهاي حيات سياسي قاضي سعيد مرتضوي پرداخته ايم:
آنچه که در اين ميان مهم و قابل توجه است عزم جدي نظام اسلامي در برخورد با هر نوع فساد در هر جايگاهي است به نحوي که هيچگونه مماشاتي را با کسي که در بالاترين رده هاي قضايي کشور بوده نداشته و مصرانه خواستار پيگيري ويژه اين موضوع است. اين جديت به نحوي است که رهبر معظم انقلاب خود پيشگام در بحث مطالبه گري مي فرمايند: «روند اين پيگيري کند بوده و آنچنان که بايد پيش نرفته است اما اين مساله فراموش نشده و انشاءالله به پيش خواهد رفت.»



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

حیوانات بسیاری بر روی کره زمین زندگی می کنند که در نقاط مختلف دنیا پراکنده هستند. در میان گونه های مختلف برخی از حیوانات نیز هستند که بسیار نادر و کمیاب هستند.

به گزارش مشرق، حیوانات نادر معمولا تحت حمایت های مختلف و البته مراقبت های ویژه قرار دارند. برخی از آنها به اندازه‌ای نایاب هستند که تنها می توان آنها را در باغ وحش های خاص پیدا کرد. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از نایاب‌ترین حیوانات دنیا:

Tarsiers

این موجود بیشتر در جنوب شرقی آسیا دیده می شود و البته زیستگاه اصلی آن در جزیره ای به نام بورنیو است. «Tarsiers»ها دارای قدی کوتاه و چشمانی به مانند فضایی ها هستند، مغز این موجودات همچنین به اندازه چشم های آن است. خوراک اصلی آن ها خفاش، قناری و مارمولک است و البته به خاطر شکل خاصش زیاد مورد شکار قرار می گیرد. مسئولین محیط زیستی می گویند این موجودات بسیار نایاب شده است و به دنبال آن هستند مراقبت های ویژه ای را برای تدارک ببینند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دبیرکل حزب‌الله ایران خود را کاندیدای انتخابات آینده ریاست جمهوری معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله سیدمحمدباقر خرازی در مراسم افتتاح رسمی دفتر نمایندگی روزنامه حزب‌الله در بندرعباس، با بیان این‌که «برخی ابتدا نمی‌گذاشتند که حزب‌الله شکل بگیرد» ادامه داد: ما باید تحمل می‌کردیم تا مبانی اعتقادی و تشکیلاتی حزب‌الله شکل بگیرد و اکنون آماده شده است. نه تنها از برای جریان تشکیلاتی حزب‌الله، بلکه برای دولت حزب‌الله. امروز آمده‌ایم تا توسط این رسانه جریانی به همه مردم و ملت بگوییم؛ هر آن کس که ایرانی است، در حزب الله هم هست و رده‌ها متفاوت است.

وی با بیان این‌که «حزب‌الله تشکیلاتی این نیست که یک چفیه روی دوشمان بیندازیم و عربده‌کشی کنیم و بر سر همه داد بزنیم»، تاکید کرد: ما بهترین مردم دنیا را داریم اما قدر آن‌ها را نمی‌دانیم.

وی مدعی شد: امام زمان(عج) منتظر نیست تا هرچه سریع‌تر ظهور کند، باید آرام آرام و لایه به لایه زمینه ظهور فراهم شود؛ زیرا این مساله ممکن است هزاران سال دیگر هم طول بکشد، امام زمان همین کنار ننشسته که سریع بیاید.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

  • شهیدمطهری در مجلسی سخنرانی سنگین می‌کرد، فردی گفت به پایین بیایید و طوری سخن بگویید که ما هم بفهمیم و مطهری در جواب وی بیان کرد نه خیر شما به بالا بیایید تا بفهمید، علما پایین نمی‌آیند بلکه مردم را به بالا می‌کشند.

  • روزنامه حزب‌الله نماد رسانه‌ همه رسانه‌هاست، اگر تیترهای آن را ببینید، به یقین خواهید فهمید که هیچ روزنامه‌ای جرأت نمی‌کند تیترهای ما را بزند، تا جایی که مدیران مسوول برخی از روزنامه‌ها به من می‌گویند شما چه جرأتی دارید که برخی تیترها را می‌زنید!

  • ان‌شاالله به زودی دولت حزب الله هم خواهد آمد، در این جریان ما چپ و راست نداریم، هرکس خوب باشد خوبش را می‌گوییم اما اگر بدی و خطایی هم کرد بدش را می‌گوییم و با هیچکس هم پیوند اخوت و برادری نداریم. با همه هستیم، برای همه هستیم و بر همه هم هستیم.

  • من برای آینده دولت حزب الله برنامه بسیار مهمی دارم که برای بچه‌های روزنامه حزب الله گفته‌ام. دولت حزب‌الله که شکل گرفت، باید تندترین روزنامه، روزنامه خود حزب الله باشد. پالس‌های خطر را باید به سرعت بیفکند تا دولت بداند که در کجا قرار دارد و در کجا بی‌نظمی هست.
  • حتما همه می‌دانند که بنده خلبان هم هستم، مدارج فوق لیسانس هم دارم، مدرک دکتری هم به زودی می‌گیرم و 18 سال است که درس خارج تدریس می‌کنم. این‌ها را گفتم که فکر نکنید با یک روحانی بیابانی که هیچی حالیش نیست، طرف هستند. ما برای اسلام و ایران برنامه بسیار مدونی آماده کرده‌ایم، شهر به شهر برنامه داریم. همین الان که از قشم می‌آمدم، هسته‌های مهمی را سازماندهی کردم. به همه گفته‌ام که چه کار باید کرد تا کشور ما به کشوری بزرگ و ثروتمند تبدیل شود.
 


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دادستانی تهران برای بررسی دوربین‌های نصب شده در سازمان تأمین اجتماعی، دفتر کار سعید مرتضوی را بازرسی کرد. 
  
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس درباره بازرسی دادستانی تهران از سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پس از دستگیری سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از دادستانی تهران برای بررسی دوربین‌های نصب شده در سازمان به دفتر کار مرتضوی و حوزه ریاست مراجعه کردند.

وی ادامه داد: پس از آزادی مرتضوی حدود 8 نفز از اعضای حوزه ریاست سازمان تأمین اجتماعی به دادستانی برای ارائه توضیحاتی احضار شدند و در حال حاضر نیز آزاد هستند.

این مقام مسئول درباره آزادی مرتضوی بیان داشت: مبلغ وثیقه آزادی مرتضوی هنوز مشخص نشده است.



تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
خودکار فناوری پیشرفته شرکت Lernstift در زمان نوشتار اشتباه می‌لرزد.

به گزارش ایسنا این خودکار برای کمک به یادگیری نوشتاری جوانان طراحی شده اما برای انسانها در تمام سنین قابل استفاده است.

این خودکار که در مرحله پیش‌ساخت قرار داشته، می‌تواند اشتباهات تلفظ و شکل‌گیری حروف را بطور بلادرنگ شناسایی کرده و یک لرزش هشدار را به دست نویسنده وارد کند.

کاربران می‌توانند یکی از دو حالت این خودکار که شامل حالت خوشنویسی برای نمایش عیوب شکل و خوانایی و حالت املاء برای شناسایی اشتباهات املایی و دستوری است را انتخاب کنند.

حسگرهای ساخته شده درون این خودکار می‌توانند تغییرات در شکل حروف را شناسایی کرده و در صورت بروز اشتباه به سرعت لرزش را اعمال کنند.

فالک و مندی وولسکی، سازندگان این خودکار از تلاشهای اولیه پسر خود برای یادگیری نوشتن الهام گرفته‌اند.

آنها امیدوارند که این کار بتواند به کودکان در نوشتن دقیق‌تر و سریعتر کمک کند.

این مخترعان قصد دارند یک پروژه سرمایه‌گذاری جمعی را در ماه فوریه راه‌اندازی کنند که سرمایه لازم برای تولید و بازاری کردن ایده را با کمکهای ملی مردم برای حمایت از مفهوم پشت اختراع، تامین می‌کند.

آنها همچنین قصد دارند خودکارهای آینده را با افزودن حسگرهای فشار، قابلیت اتصال به رایانه و یک بستر نرم‌افزاری باز برای دیگران به منظور ساخت برنامه و گسترش عملکرد این خودکار ارتقا ببخشند. 



تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی



تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 68 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 2334
بازدید هفته : 2473
بازدید ماه : 3212
بازدید کل : 89073
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content