هبوط
اجتماعی فرهنگی
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: عیدانه تهرانی‌ها، هفته دوم اسفند پرداخت می‌شود.
 
نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره پرداخت عیدانه‌ شهروندان تهرانی اظهار داشت: تمامی شهروندان تهرانی تا پایان هفته دوم  اسفند عیدانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این عیدانه بر اساس دهک‌ها پرداخت نمی‌شود گفت: به هر نفر از اعضای خانواده حداقل 70هزار تومان پرداخت می‌شود و افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امدادند، 100هزار تومان دریافت می‌کنند.



تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

چندین دهه است که انحصار خودرو در کشور ـ که با حمایت همه‌جانبه دولت و خودروسازان همراه است‌ ـ مصرف کننده ایرانی را از رسیدن به آنچه شایسته‌اش است، بازداشته؛ انحصاری که باعث شده مصرف کننده ایرانی، مجبور به سوار شدن بر خودروهایی باشد که عملاً استاندارد و کیفیت آنها زیر سؤال است و سالیانه موجب ضرر و زیان جانی و مالی می‌شود.به گزارش «تابناک»، مصوبه اخیر دولت برای واگذاری قیمت‌گذاری خودرو بر پایه نرخ ارز مبادلاتی، این امکان را به خودروسازان کشور داده که ضمن حفظ انحصار در حوزه خودروی کشور، قیمت‌های بازار آزاد را بهای رسمی خودرو تصویب کنند و در این میان، بار دیگر مصرف کننده ایرانی، تاوان انحصار را پس می‌دهد.

بنا بر این گزارش، این مصوبه منجر به آن شد که کار‌شناسان و نمایندگان مجلس به شدت در برابر تصمیم دولت موضع بگیرند؛ مصوبه‌ای که تنها اشاره کرده بود، تعرفه واردات خودرو در پنج سال و هر سال به اندازه ۵ درصد کاهش یابد؛ این یعنی مصرف کننده ایرانی هیچ‌ گاه رویای آزادی واردات خودرو را نخواهد دید.

اما امروز علی‌پور مختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعتراض شدید به انحصار خودرو در کشور گفت: واگذاری مجوز قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان، تصمیم اشتباهی است و تأکید کرد که برای مهار خودسری‌های مدیران خودروساز، باید واردات خودرو افزایش یابد.

وی افزوده است: خودروسازان همواره بهای محصولاتشان را با بهای خودروهای وارداتی که به دلیل وضع تعرفه، با قیمت‌های بالا وارد کشور می‌شود، مقایسه کرده و با افزایش قیمت، سود خوبی به جیب زده‌اند.

وی همچنین اشاره کرد: مدیران صنایع خودروسازی به لطف سد نظام تعرفه گذاری خودرو در برابر واردات خودروهای خارجی به جای بهبود فرآیند‌ها و کیفیت تولیدات، تنها و تنها افزایش قیمت تولیداتشان را محور لابی‌ها و رایزنی‌هایشان با مسئولان اجرایی قرار داده و سرانجام موفق شدند ساز و کار قیمت‌گذاری خودرو را دور زده و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مسلوب‌الیه کنند.

وی همچنین گفته است: گویی در فرهنگ مدیران صنایع خودرویی کشور، مفهومی با نام «افزایش کیفیت خودروهای داخلی» وجود ندارد. خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی به جیب زده‌اند. باید فکری اساسی برای تصمیمات نامعقول و از سر سوءاستفاده مدیران خودرویی کرد. برای این کار باید مجوز واردات خودروهای خارجی در کلاس خودروهای پر تیراژ داخلی صادر شود، چرا که کیفیت خودروهای خارجی بسیار بالاست و مردم نباید بیش از این جور متولیان صنعت خودروسازی کشور را تحمل کنند؛ به بیان دیگر، باید به جفای خودروسازان پایان داد.

واقعیت این است، همان‌گونه که‌پور مختار اشاره کرده، اکنون مصرف کننده ایرانی تاوان لابی خودروسازان با دولت را برای نگه داشتن انحصار خودرو در کشور می‌دهد. در این باره، چندی پیش، در گزارشی اشاره کردیم که اگر واردات خودرو در کشور با ارز مبادلاتی آزاد بود، با رقم چهل میلیون تومان مصرف کننده ایرانی چه قدرت انتخابی میان خودروهای روز دنیا داشت؟

در اینجا می‌خواهیم نشان دهیم که در صورت آزادی واردات خودرو، با همین رقم و کمتر از آن می‌توانستید سوار چه خودروهای کارکرده‌ای شوید!

کافی است نگاهی به فهرست زیر بیندازید:

بی‌گمان تا هنگامی که خودروسازان از حاشیه امن انحصار و تعرفه بالای واردات خودرو برخوردارند، مصرف‌کننده ایرانی همچنان باید حسرت و آرزوی سوار شدن بر یک چنین خودروهایی را در دل داشته باشد. اکنون وقت آن رسیده که دولت که در سال‌های اخیر حمایت‌های بی دریغ خود را نثار خودروسازان و لابی آن‌ها کرده است، کمی به حمایت از جان و مال مصرف کننده نیز بیندیشد و آزادی واردات خودرو با تعرفه پایین را در دستور کار خود گذارد.

 



تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

اصل استیضاح غلط و رفتار رئیس‌جمهور خلاف شرع و قانون بود

رهبر انقلاب در بخش پاياني سخنانشان درتبریز به قضيه مهمي كه يكشنبه دو هفته قبل در مجلس پيش آمد پرداختند و نكات مهمي را در اين باره بيان كردند.

رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتي ملت و نخبگان از اين مسئله افزودند: اين قضيه بد و نامناسب، بنده را نيز از دو جهت ناراحت و متأثر كرد يكي از بابت اصل وقوع ماجرا و ديگري بابت ناراحتي مردم از اين قضيه.

ايشان افزودند: در اين ماجرا متأسفانه رئيس يك قوه به استناد يك اتهام ثابت نشده و حتي مطرح نشده در دادگاه، دو قوه ديگر يعني مجلس و قوه قضاييه را متهم ساخت كه كاري بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.

رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: اين رفتار، حقوق اساسي مردم را نيز تضييع كرد چرا كه زندگي در «آرامش و امنيت رواني و اخلاقي»، جزو حقوق اساسي ملت است.

رهبر انقلاب تأكيد كردند: بنده فعلاً نصيحت مي كنم كه اين كار شايسته اي براي نظام جمهوري اسلامي نيست.

ايشان استيضاح اخير را نيز كاري غلط خواندند و افزودند:‌استيضاح بايد فايده اي داشته باشد اما چند ماه مانده به پايان كار دولت،‌استيضاح يك وزير آن هم به خاطر مسئله اي كه مربوط به وزير نيست،‌چه علت و فايده اي دارد؟

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در داخل مجلس هم كساني حرفهاي نامناسب بر زبان آوردند كه آن هم غلط بود.

ايشان خاطرنشان كردند: دفاع رئيس محترم مجلس هم قدري زياده روي بود و لزومي نداشت.

رهبر انقلاب تأكيد كردند: نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن و نه آن استيضاح، ‌مسائل مناسبي نبود.

حضرت آيت الله خامنه اي پرسيدند: وقتي دشمن مشترك وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شكل مي گيرد واقعاً جز افزايش برادري ها و ايستادگي در مقابل دشمن بايد كار ديگري كرد؟

رهبر انقلاب با اشاره به حمايتهاي خود از مسئولان كشور افزودند: بنده باز هم كمك مي كنم اما اين رفتارها، متناسب با سوگندها و تعهدات نيست، مسئولان عظمت ملت را ببينيد و رفتاري شايسته اين ملت انجام دهند.

ايشان تأكيد كردند: مسئولان،‌دولت و مجلس، همه تلاشهاي خود را براي حل گره ها و مشكلات اقتصادي مردم و كشور متمركز كنند زيرا همانطور كه چند سال پيش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هايش را در مسائل اقتصادي متمركز كرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادي، نامه اي به رؤساي قوا نوشتم مكرر مي گويند فساد اقتصادي اما اين كار به زبان گفتن تمام نمي شود بلكه نيازمند مبارزه عملي است، در عمل چه كار شد؟ در عمل چه كار كرديد؟ اين مسائل انسان را متأثر مي كند.

رهبر انقلاب افزودند: تقوا، تقوا، تقوا!، ‌از مسئولان توقع داريم با صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش و ملاحظه مسائل كشور، همه توان و نيروها را براي حل مشكلات مردم متمركز كنند و حالا كه دشمني هاي دشمن شدت يافته، آنها هم رفاقتهايشان را شدت دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انشاءالله اين نصيحت خيرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گيرد و به آن پايبند باشند.

ايشان خاطرنشان كردند: البته گله امروز من از برخي سران و مسئولان موجب نشود عده اي راه بيفتند و عليه اين و آن شعار دهند كه با اين كار هم مخالف هستيم.


انتقاد صريح و شديد از اخلال در سخنرانی رئیس مجلس در قم

رهبر انقلاب اسلامي، با انتقاد صريح و شديد از اقدام اخير برخي افراد در بر هم زدن مجلس سخنراني رئيس مجلس در قم افزودند: اينكه عده اي برخي را ضدولايت و ضد بصيرت بنامند و شعار بدهند نظير آنچه اخيراً در قم روي داد، اقدامي غلط است و بنده كاملاً مخالف اين كارها هستم كه قبلاً هم نظير آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذكر دادم جلوي اين كارها را بگيرند.

رهبر انقلاب افزودند: كساني كه راه مي افتند و شعار مي دهند اگر واقعاً حزب اللهي و مؤمن هستند بدانند كه اين كارها به ضرر كشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنايي به اين حرفها ندارند كه حسابشان جداست.

رهبر انقلاب در پايان سخنانشان تأكيد كردند: آينده ملت بصير ايران به لطف الهي كاملاً روشن است و افقي به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار اين ملت و جوانان است.

در ابتداي اين ديدار آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز در سخناني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي قيام 29 بهمن سال 56 در تبريز، به حضور كم نظير مردم آذربايجان در راهپيمايي 22 بهمن امسال اشاره كرد و گفت: پيام مردم بصير و موقع شناس ايران در راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن، حفظ وحدت و همدلي در جامعه، توجه به حاكميت اخلاق در عرصه سياست، و تلاش مضاعف مسئولان براي حل مشكلات بود.

 





تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

سه نفر برای خرید ساعتی به یک ساعت فروشی مراجعه میکنند.
قیمت ساعت ۳۰ هزار تومان بوده و هر کدام نفری ۱۰ هزار تومن پرداخت میکنند
تا آن ساعت را خریداری کنند…
بعد از رفتن آنها ، صاحب مغازه به شاگردش میگوید قیمت ساعت ۲۵ هزار تومان بوده.
این ۵ هزار تومان را بگیر و به آنها برگردان
شاگرد ۲ هزار تومان را برای خود بر میدارد
و ۳ هزار تومان باقیمانده را به آنها برمیگرداند. (نفری هزار تومان)
حال هر کدام از آنها نفری ۹ هزار تومان پرداخت کرده اند . که ۳*۹ برابر ۲۷ میشود
این مبلغ به علاوه آن ۲ هزار تومان که پیش شاگرد است میشود ۲۹ تومان
هزار تومان باقیمانده کجاست ؟
برای دیدن جواب ابتدا فکر کنید و سپس به ادامه
مطلب بروید.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خودزنی، خودتحریمی، ضعف در اقتصاد، اخلاق و فرهنگ کام مردم را تلخ کرده است، گفت: نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رضایی عصر امروز در برنامه‌ای با عنوان اقتصاد داخلی، سیاست خارجی در آینده در جمع مردم اصفهان در مسجد سید این شهر با اشاره به اینکه اصفهان شهری است که همه گوهرها در این شهر نهفته است اظهار کرد: شهر اصفهان و مردم همیشه در صحنه این شهر در پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در میدان دفاع مقدس خدمات منحصر به فردی را به این انقلاب داشته‌اند.

*اصفهان همیشه مرکز تحولات بوده است

وی با اشاره به اینکه علمای اصفهان، سردمداران حرکت عظیم مشروطه بودند، افزود: اصفهان همیشه در طول تاریخ مرکز تحولات بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در شرایط حساسی به سر می‌برد ادامه داد: وضعیت فعلی کشور نیازمند هوشیاری و بصیرت مردم است و وضعیتی که در حال حاضر در داخل و خارج از کشور وجود دارد، موید این نکته است.

*کاهش بار روانی جامعه به دو طریق دیدن منصفانه خدمات انقلاب و شناخت توطئه های دشمن

وی با تاکید بر اینکه نگریستن به توطئه دشمنان و خدمات ویژه و منصفانه به انقلاب اسلامی و خدمات آن به ایران و اسلام گام ویژه ای برای کاهش تأثیر روانی شرایط موجود اقتصادی است افزود: در 22 بهمن سال 57 آفتاب انقلاب و اسلام طلوع کرد و ثمره آن این بود که در قدرت سیاسی، دفاعی، امنیتی به عنوان یک قدرت برتر بین‌المللی مطرح شویم، ولی قدرت بدون فرهنگ و ثروت توفیق مداومی ندارد و اگر اقتصاد و اخلاق پشتوانه قدرت نباشد، این قدرت دوام چندانی نمی‌یابد.

*در گذشته مرزهای اقتصادی و فرهنگی ایران  همه جا را در نوردیده بود

رضایی با اشاره به اینکه اسلام، تمدن برتری بود که از منظر اقتصاد و فرهنگ باعث توسعه جامعه گردید اظهار کرد: در زمانه‌ای که ایران از منظر جغرافیایی دو برابر مساحت فعلی بود، اصفهان به عنوان نصف جهان مشهور ‌گردید و در همان زمان هم مرزهای اقتصادی ایران، دو برابر مرزهای جغرافیایی‌اش بود و در عین حال همه جهان مجذوب فرهنگ ایرانی و اسلامی این کشور بودند، به گونه ای که افتخار همه کشورهای منطقه تکلم به زبان فارسی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متأسفانه در طول 300 سال اخیر، ایران به طور مرتب افت داشته، به گونه‌ای که در طول این 300 سال حتی هیچ شخصیت علمی برجسته ای نداشته‌ایم و قهرمانان ملی ما مربوط به 200 تا 300 سال پیش بودند و کشورهای غربی که تجربه تاریخ 300 ساله کشورمان را داشتند، به گمانشان در جنگی تازه می‌توانند بخشی از ایران را تصاحب کنند، در حالی که شیران ایران اسلامی با تبعیت از ولایت و اسلام و قرآن بر تفکرات غلط دشمنان پیروز شدند.

*نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است

وی  با بیان اینکه مدیریت نداشتن، آفت فعلی کشور است، گفت: جای تعجب است ما که زمانی چنان قدرتی داشتیم در حال حاضر در مدیریت بر بازار گوشت و مرغ و برنج می‌مانیم و فقر و بیکاری و اعتیاد در کشور را نمی‌توانیم مدیریت کنیم.

*قدرت امنیتی ایران بیش از تصور است

وی با اشاره با قدرت سیاسی و امنیتی بلامنازع ایران اسلامی در جهان اسلام گفت: قدرت ایران اسلامی در این زمینه به حدی است که حتی برخی کشورهای منطقه با اتکا به موشک‌های فجر ایران، توانستند اسرائیل را به زانو در آورند و این قدرت واقعی ایران است که باید در همه عرصه‌ها نیز تبلور یابد.

*ستون انقلاب نیازمند قدرت، ثروت و فرهنگ است

رضایی ادامه داد: البته جریان حاکمیت در هر کجا باید دارای سه ستون قدرت، ثروت و فرهنگ باشد و اگر اقتصاد و فرهنگ در کشور مدیریت شود، حوزه نفوذ ایران هزاران کیلومتر فراتر می‌رود.

*فروش نفت انهدام ثروت ملی است

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های کشور به خاطر ضعف ما در حوزه اقتصاد است گفت: اقتصاد ما ضعیف است و اگر قوی بود آنها اقتصاد ما را تحریم نمی‌کردند،اینکه نفت را می‌فروشیم، این تولید ثروت نیست، بلکه انهدام یک ثروت است و باید از این ثروت کالا به جهان صادر کنیم.

*فاجعه شهر اصفهان ناشی از برنامه نداشتن است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: همین فاجعه‌ای که در وسط شهر اصفهان درست شده و زاینده‌رودی که دیگر حیات ندارد، به خاطر صنایعی است که در بالادست این رودخانه وجود داشته بی‌انضباطی‌هایی را در برداشت و نبود این رودخانه حیات و نشاط را در این شهر گرفته است.

*از علم استفاده نداریم، برنامه هم نداریم

رضایی با تاکید بر آسیب پذیر بودن اقتصاد کشور گفت: ما در کشورمان علم و عالم داریم، اما علوم ما تجاری نشده و بهره‌ای از علوم نداریم و علم در زندگی‌مان کمتر تأثیر دارد و تنها علم کشورمان تبدیل به مقاله می‌شود و در نهایت مورد استفاده کشورهای خارجی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: جالب است که ما در کشورمان علم داریم، اما بهره نداریم، پالایشگاه و پتروشیمی داریم، اما زاینده رود نداریم، سرمایه داریم، اما پول نداریم، پول هم داریم، اما قدرت خرید نداریم و همه این‌ها به خاطر نبود برنامه ریزی در کشور است.

*ارزش پول به یک سوم کاهش یافته است

رضایی در ادامه گفت: امروز وضعیت اقتصاد کشورمان به گونه ای است که 45 هزار تومان یک سال گذشته به اندازه 15 هزار تومان در سال جاری ارزش دارد، کشور ما ضعیف اداره می‌شود، ما مردم خوبی داریم، اما خود تحریمی‌ها، بداخلاقی‌ها، منازعات بی‌دلیل، کم صبری و شتاب‌زدگی نمی‌گذارد مردم ما از زندگی لذت ببرند.

*اولویت کشور را به اقتصاد و فرهنگ بدهیم

دبیر مجمع تشخصی مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آفتاب اسلام و انقلاب باید در اقتصاد و اخلاق و فرهنگ طلوع کند ادامه داد: لازمه این کار این است که اولویت کشور را به اقتصاد و فرهنگ بدهیم و امور را به خود مردم واگذار کنیم.

رضایی گفت: هر کجا که کارها دولتی شد به مشکل دچار شده‌ایم، دولت و مجلس کاری را که برای هدفمندی یارانه‌ها داشتند در اواسط کار ماندند و در نهایت این طرح نیز ناموفق ماند که البته برنامه‌هایی برای اجرای مطلوب‌تر آن اندیشیده شده است.

*مسئولان باید به مردم حساب پس دهند

وی با تاکید بر اینکه امروز می‌توانیم مسبب ایجاد یک تمدن بزرگ در جهان شویم، اظهار کرد: دولتمردان و نمایندگان ما همان طور که رهبر معظم انقلاب روی مردم حساب باز می‌کنند باید مردم را در همه امور دخیل کنند و در عین حال نیز باید به مردم به خاطر اعمالشان حساب پس دهند.

*ضعف مدیریت ربطی به اسلام ندارد

رضایی تصریح کرد: ضعف مدیریت کشور ربطی به اسلام و قرآن ندارد و باید مدیریت در کشور را اصلاح کرد.

وی به حساب آوردن مردم، اداره مناطق کشور به دست خود مردم و برنامه ریزی را راهکار برون رفت کشور از مشکلات فعلی دانست و گفت: مسائل امنیتی و نظامی و دفاعی و زبان و پرچم باید از مرکز و تهران مدیریت شده و سایر موارد همچون اقتصاد و صنعت و فناوری و تجارت باید در اختیار خود مراکز و استان‌ها باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما برای موفقیت در کشور باید با برنامه حرکت کنیم و با شانس و تصادف نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد و باید در کنار نظم و انضباط نظام تشویق و تنبیه در کشور اجرا شود.

*نباید از تحریم‌ها ترسید

وی بر افزایش نظارت‌ها، کاهش تصدی گری دولت و برنامه‌ریزی بر اساس سند چشم انداز را مورد تاکید قرار داد و افزود: از تحریم‌ها و فشارها نباید ترسید، بلکه باید از کم تحرکی و بی تفاوتی و خودزنی و خود تحریمی دوری کرد.



تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
پارسینه نوشت: احمدی نژاد در سخنرانی خود در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ تبدیل گازی انرژی در جزیره سیری،به صورت غیر مستقیم قیمت جدید دلار را اعلام کرد.

احمدی نژاد که در بخش از سخنرانی خود که بیشتر با ارائه آمار، پیشرفت‌های کشورمان در عرصه صنعت نفت را گزارش می کرد،خطاب به وزیر نفت گفت:«آقای قاسمی هر مترمکعب گاز را با چه قیمتی صادر می‌کنید؟ و ادامه داد: حدود 55 سنت که می‌شود همان 1500 تومان خودمان، براساس میزان صادرات در روز حدود 60 میلیارد تومان می‌شود که در سال نیز به حدود 21 هزار میلیارد تومان می‌رسد اگر این را به 76 میلیون تقسیم کنیم به ازای هر ایرانی 300 هزار تومان در سال می شود « 

به این ترتیب و آنطور که احمدی نژاد گفته،اگر هر 55 سنت را معادل 1500 تومان بگیریم،قیمت هر یک دلار یعنی 100 سنت 2726 تومان خواهد بود.

این در حالی است که هم اکنون بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت هر دلار بر اساس نرخ مرجع 12260 و بر اساس نرخ مبادله ای 2452 تومان است.این اظهارات دکتر احمدی نژاد را می توان اینگونه تفسیر کرد که دولت هم در مبادلات خود نرخ مرجع را مبنا قرار نمی دهد و حتی قیمت مورد نظر دولت نزدیک به 300 تومان بالاتر از نرخ مبادله ای است.

آیا باید منتظر افزایش رسمی قیمت نرخ مبادله دلار باشیم؟ افزایشی که ظاهرا در مبادلات دولت اعمال شده و در آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.



تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
بهرام افشارزاده به دنبال حذف کشتی از بازی‌های المپیک از سال 2020 گفت: باید به همراه وزارت ورزش و جوانان به این تصمیم اعتراض کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه می‌توانیم به این تصمیم IOC اعتراض کنیم، تصریح کرد: فدراسیون جهانی کشتی باید با این تصمیم محکم برخورد کند. از اساتید دعوت شود و در این باره بحث و تبادل نظر شود. به نظر من باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با یک خرد جمعی تصمیم بگیرند. این حق ماست. ما در کشتی آسیا و جهان صاحب‌نام هستیم. باید ریشه‌یابی کنیم که چرا چنین صحبتی شده. البته حذف کشتی از المپیک موضوع جدیدی نیست و قبلا مطرح شده اما به پای عمل نرسیده بود.

وی با تاکید بر اینکه حذف کشتی از المپیک خیلی به ضرر ورزش ایران است، خاطرنشان کرد: کشتی در آسیا و جهان و در بازی‌های المپیک بسیار خوب بود. امیدوارم تصمیم عاقلانه‌ای بگیریم و دلایل این کار را از IOC بپرسیم و به آن اعتراض کنیم. معتقدم نباید ساکت بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. به هر حال خیلی از کشورها در این رشته غنی و قوی هستند و می‌توانند درخواست تجدید نظر از IOC بکنند.

افشارزاده با بیان اینکه مشخص بود IOC چنین تصمیمی می‌گیرد اظهار کرد: بسیار حیف شد که کشتی از بازی‌های المپیک حذف شد. با این تصمیم ما باید روی رشته‌های انفرادی مانند تیراندازی، تیروکمان، تکواندو، دوومیدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، تنیس و ژیمناستیک سرمایه‌گذاری کنیم. ما در تمامی رشته‌ها توانایی داریم اما چون کشتی یک ورزش سنتی بوده و همیشه باعث درخشش ورزش ایران می‌شده گرایش به این رشته بیشتر بوده است. ما باید از این پس جامع برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید دید چه رشته‌ای جایگزین کشتی خواهد شد تاکید کرد: ما می‌توانیم در رشته‌هایی مانند تیراندازی، بوکس، قایقرانی، تکواندو، والیبال و بسکتبال سرمایه‌گذاری کنیم. وقتی این انگیزه از ورزش ایران گرفته شده قطعا باید روی سایر رشته‌ها برنامه‌ریزی کرد و انگیزه آن‌ها را تقویت نمود.

افشارزاده با بیان اینکه به احتمال فراوان این تصمیم اثرات منفی در رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی نیز خواهد داشت به ایسنا گفت: وقتی IOC تصمیمی می‌گیرد، ممکن است ورزش آسیا هم تحت تاثیر آن قرار بگیرد. امیدوارم این اتفاق نیفتد.



تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

در سال‌های اخیر که بیگانگان سعی در تفرقه در میان اقوام ایرانی دارند، افرادی نیز در کشور هستند که خواسته یا ناخواسته به این دسیسه‌ها دامن می‌زنند و متأسفانه لیست بلند بالایی از این افراد هست که بیشترشان فارغ‌ از تحصیلات آکادمیک هستند و از این منظر، انتظار عجیبی نیست که وزارت ارشاد در چاپ کتاب‌های تاریخ، قوانین سخت‌گیرانه‌تری بگذارد و چهره علمی افراد را مورد توجه قرار دهد، زیرا کتاب‌هایی که توسط افراد نامتخصص در این حوزه به چاپ می‌رسد، در وقایع معاصر نقش کارآمدی داشته و می‌تواند جنبه عوام فریبانه بیابد تا حقیقت جویانه.

به گزارش «تابناک»، نمونه تحقیقات و اظهارنظرهایی که منجر به چنین هزینه‌هایی شده، برخی مکتوبات و به ویژه سخنان اخیر خسرو معتضد بود که در برنامه‌ای تلویزیونی بیان کرد و ادعا نمود: «... بختیاری‌ها چند قرن پیش وارد ایران شده و ایرانی نیستند...» حال پرسش اینجاست، در این زمینه، آقای معتضد که فردی با تحصیلات آکادمیک مشخص، راجع به موضوعی که ارتباط دقیقی با مباحثی تاریخی مطروحه در آن برنامه ندارد، با تکیه بر چه منابع قطعی در ارتباط با چنین مسأله حساسی به بیان مطالب شاذ پرداخته و هدف از بیان چنین مسائل غیرمستندی چیست و آیا یک مورخ حق دارد هر مستند ضعیفی را نه در قالب نظر شخصی که در قالب یک رخداد تاریخی، آن هم در رسانه ملی مطرح کند؟

در پاسخ به اظهارات خسرو معتضد، صالح وند، کار‌شناس ارشد باستان‌شناسی در مطلبی برای «تابناک» نوشته است: «شواهد نشان می‌دهد، این قوم با افرادی چون بی‌بی مریم و سردار اسعد بختیاری در مشروطه و مبارزه شیرعلی مردان خان با رضا شاه شناخته شده و در قسمت جنگ‌های ایران و عراق از دقایق اولیه جزو خط اول درگیری و شهادت بودند و در بام تاریخ ایران می‌درخشند.

خسرو معتضد سالیانی است که در چند برنامه تلویزونی به عنوان کار‌شناس تاریخ فعالیت می‌کند و اگر در رشته تاریخ و جغرافیا که ایشان در سال ۱۳۴۹ از آن فارغ‌التحصیل شدند، تخصصی بدهیم، معتضد را با تاریخ معاصر می‌شناسند. این در حالی است که ایشان در برنامه‌ای تلویزیونی بیان کردند، بختیاری‌ها چند قرن پیش وارد ایران شده و ایرانی نیستند، من نمی‌دانم که ایشان چطور بدون هیچ پایه و اساسی چنین ادعای مضحکی را بیان می‌کنند.

آقای معتضد، بختیاری‌ها از اصیل‌ترین اقوام ایران بوده‌اند. چنانچه در اطلاعات آن چنین آورده شده که پارسی‌ها با عیلامی‌ها (هالتامتی‌ها) درآمیختند و ‌نژاد واحدی به وجود آوردند که بعد‌ها در دوره‌های هخامنشی و ساسانی هسی یا اوکسی یا خوزی یا هوزی نامیده شدند و در سده ۶ هجری قمری به نام لر بزرگ و در اوایل دوره صفویه، بختیاری خوانده شدند.

مورخان یونانی گفته‌اند که در ناحیه شرقی شهر کنونی اهواز، مردمانی به نام اوکسی ساکن بوده‌اند. این واژه، یونانی شده «اوژ» است. هسی یا خوزی یا هوزی، که نام خوزستان از آن گرفته شده،‌‌ همان اوکسی‌ها هستند که در معبر پارس یا تنگ تکاب بهبهان را بر قشون اسکندر مقدونی بستند و تلفاتی بر سپاه او وارد ساختند.

طوایف پارسی در سده‌های ۶و۷ قبل از میلاد (۲۷۰۰ سال پیش) در دامنه‌های ارتفاعات بختیاری در شرق شوشتر و در دو سوی رود کارون مستقر شدند. پس از اینکه پارس‌ها بر خوزستان دست یافتند، کاسی‌ها (اقوام ساکن ایران از هزاره سوم قبل از میلاد) در اثر اختلاط و آمیزش در آن‌ها مستهلک شدند و در نتیجه، ‌نژاد واحدی به وجود آمد که بعد‌ها مبانی و ریشه‌های اقوام ایرانی را به وجود آورد. تیره‌هایی از این قوم بودند که در تمام جنگ‌ها در رکاب شاهان هخامنشی دیده می‌شدند.

کاسی‌ها و خوزی‌ها در پیشاپیش سپاه جاوید خشایارشا در نبرد ترموپیل و آتن شرکت داشتند. حتی در نقش برجسته‌های الیمایی تصاویری دیده می‌شود که بی‌شباهت با لباس‌های محلی بختیاری نیست و یا مجسمه مرد شمی (۵۰ق. م) که از بخش شمی شهرستان ایذه پیدا شده، خود گواه این ادعاست.

منطقه بختیاری و کوه‌های زاگروس در هلال حاصل‌خیزی قرار داشته است؛ جایی که در پایین دست آن نخستین شهر‌ها شکل گرفته بود، افرادی چون کرزون از قول ریچ نوشته‌اند بختیاری‌ها از بازماندگان اقوام یونانی هستند. همچنین عده‌ای دیگر آن‌ها را ترک و سامی و یا کرد خوانده‌اند و یا عده‌ای دیگر به دلیل مقاربت با واژه باکتریا خاستگاه آن‌ها را از باختر می‌دانند که تمامی این نظرات نادرست بوده است، باستان‌شناسان گرایش پیش از تاریخ و قوم باستان‌شناسان به مقایسه کوچ اقوام بختیاری با افرادی که قبلا در روزگار بسیار دور کوچ می‌کردند پرداخته‌اند و این اقوام را با اجداد درون منطقه یکی دانسته‌اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

برگزاری راهپیمایی باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش مهر، مردم انقلاب و متدین قم از ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی با تجمع در میدان شهید مطهری و خیابان‌های ارک و ارم خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و میدان آستانه رساندند.در طول مسیر راهپیمایی اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویر از امام راحل و مقام معظم رهبری و با سر دادن شعارهای انقلابی با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

پوستر "زنده باد بهار"
با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در میدان شهدا و گفتگو با خبرنگاران، دهها نفر از راهپیمایان با حرکت در پشت سر وی شعارهای "بصیرت، بصیرت" سر دادند.همچنین این افراد با در دست داشتن پوسترهایی که بر روی آن شعار "زنده باد بهار" نقش بسته بود، شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور و کاندیداتوری مشایی سر دادند.تعدادی از دانشجویان نیز با لباس‌های متحد الشکل که بر روی آن تصاویر رهبر معظم انقلاب نقش بسته بود در راهپیمایی حضور یافتند




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دفتر سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: خبر مربوط به دستگیری دختران میرحسین موسوی صحیح نبوده و آنها دستگیر نشده‌اند.

 
دفتر سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به مهر در مورد خبر دستگیری دختران میرحسین موسوی ساعت 8 صبح امروز توضیح داد: دادستان تهران اعلام کرده است که موضوع دستگیری و بازداشت نبوده است.این دفتر اعلام کرد: دختران میرحسین برای ادای توضیحاتی به دادسرای امنیت حاضر شده بودند که تا یک ساعت دیگر می توانند به خانه بازگردند.گفته های دفتر سخنگوی قوه قضائیه در حالی است که یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده بود که نرگس و زهرا موسوی صبح امروز توسط ماموران دادستانی دستگیر شده اند.




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

بیش از سه سال از واقعه اسفناک کهریزک می گذرد و پس از کش و قوس های فراوان، سعید مرتضوی یکی از متهمین اصلی این حادثه بازداشت و سپس آزاد شد.

اما این بازداشت درحالی اتفاق افتاد که دو روز قبل از آن، فیلمی که حاوی اتهاماتی علیه فاضل لاریجانی بود و در دفتر سعید مرتضوی تهیه و در اختیار رئیس جمهور گذاشته شده بود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در حین استیضاح وزیر کار، پخش شد.

اگر چه این اقدام از قصد و تهیه فیلم گرفته تا پخش آن در انظار عمومی همه جرم و بی اخلاقی بود و با توجه به شرایط حساس سیاسی کشور و بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب می توان از آن به نوعی خیانت صریح به کشور اسلامی عنوان کرد؛ اما نکته اینجاست که در شرایط مشوش سیاسی فتنه ۸۸ نیز ضایعه اسفناک کهریزک کمتر از اتهام فعلی سعید مرتضوی نبود و به نوعی تساهل در این مساله باعث شد که اتفاقات ناگوار و ناخوشایند بعدی و البته روز یکشنبه مجلس رقم بخورد.

اتفاقاتی که اگر تعلل و تسامح قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده مرتضوی نبود، هرگز پیش آمد نمی کرد. پرونده ای که از اتهام فروش سوالات آزمون دستیاری گرفته تا کهریزک همه می توانست با رسیدگی زودتر از اتفاقات بعدی جلوگیری کند؛ تا اینکه سرانجام این تعلل باعث شود که مرتضوی چاله ای بکند که خود رئیس قوه قضائیه و همینطور رئیس جمهور و رئیس مجلس در آن بیفتند!

امیرمومنان حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر می فرمایند:«بپرهیز از خونها و خونریزیهای بناحق. زیرا هیچ چیز، بیش از خونریزی بناحق، موجب کیفر خداوند نشود و بازخواستش را سبب نگردد و نعمتش را به زوال نکشد و رشته عمر را نبرد. خداوند سبحان، چون در روز حساب به داوری در میان مردم‌پردازد، نخستین داوری او درباره خونهایی است که مردم از یکدیگر ریخته‌اند.پس‌مباد که حکومت‌خود را با ریختن خون حرام تقویت کنی، زیرا ریختن چنان خونی‌نه تنها حکومت را ناتوان و سست‌سازد، بلکه آن را از میان برمی‌دارد یا به دیگران‌می‌سپارد».

همچنین در قرآن کریم در سوره مائده آیه ۳۲ آمده است: مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً (هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یافساد درروی زمین بکشد،چنان است که گویی همه انسانها را کشته است).

و در آیه ۱۸۷ سوره بقره نیز می فرماید:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ القِصاص فی القتلی (ای کسانی که ايمان آورده ايد ، در باره کشتگان بر شما قصاص واجب شد).

با این همه تاکیدات دینی برای حرمت خون انسان و پرهیز از فجایعی مانند کهریزک و با توجه به اتهام بزرگ سعید مرتضوی باید شاهد آن باشیم که پس از گذشت بیش از سه سال، تازه دادگاه رسیدگی به آن تشکیل شود! و این مسلما مستلزم هزینه هایی برای اعتبار نظام اسلامی است چراکه در رسیدگی به چنین جرمی تعلل صورت گرفته و موجب بهره برداری معاندین از آن و ضعف حکومت شده است.

بهتر بود قوه قضائیه با تسریع روند رسیدگی به پرونده کهریزک از اتفاقات بعدی جلوگیری می کرد، نه اینکه با حادثه ناگوار دیگری، حکم بازداشت وی را صادر کند که از آن تعبیر به برخوردی شخصی و خانوادگی نشود.

امید است قوه قضائیه با برخورد قاطع با عوامل فجایعی مانند این،مانع از بروز اتفاقات ناگوار بعدی که به حیثیت نظام لطمه وارد می کنند شود.

گفتنی است دستور اعزام بازداشت شدگان ۱۸ تيرماه ۸۸ به كهريزك را مرتضوي شخصا صادر كرده بود و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب دستور تعطیلی بازداشتگاه را صادر کرده بودند و بازهم نادیده گرفتن این دستور توسط سعید مرتضوی، در اثر رفتارهاي خشونت بارماموران با بازداشت شدگان، محيط غيربهداشتي و ضرب و شتم بازداشتي‌ها به دست ماموران و زندانيان شرور تحت امرشان؛ سه جوان به اسامي مرحوم محسن روح‌الاميني، مرحوم امير جوادي‌فر و مرحوم محمد كامراني جان باختند.

صالح نیک‌بخت وکیل مدافع خانواده امیر جوادی فر نیز چندی پیش از برگزاری "دادگاه پرونده کهريزک" در روز هشتم اسفند ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت:شاکیان این پرونده خانواده‌های جوادی فر، روح الامینی، کامرانی و مدعی العموم هستند که در این دادگاه به اتهامات سعید مرتضوی دادستان وقت استان تهران و سه قاضی دیگر شامل معاون سعید مرتضوی، دادیار دادسرای ویژه امنیت و نیز یک قاضی دیگر که در جريان این پرونده اتهاماتی به وی منتسب است بررسی می شود.




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن اشاره به نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس طی چند روز گذشته، گفت: این جلسات نتیجه روشنی داشت که می توان به عیدی ویژه دولت و مجلس که در اسفند به مردم پرداخت می شود، اشاره کرد.

به گزارش مهر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جلسات خوب و مفیدی دولت و مجلس داشتند، تصریح کرد: نتیجه روشن این جلسات عیدی ویژه دولت و مجلس بود که در اسفند به صورت نقدی یا ترکیبی از نقدی و کالایی به مردم پرداخت می شود.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن اشاره به نتایج جلسات مشترک دولت و مجلس  طی چند روز گذشته، گفت: این جلسات نتیجه روشنی داشت که می توان به عیدی ویژه دولت و مجلس که در اسفند به مردم پرداخت می شود اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این سرانه یا نقدی خواهد بود یا ترکیبی از نقدی و کالایی و مبلغ آن را دولت در چند روز آینده اعلام خواهد کرد.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند فضای آرام و ثبات اقتصادی
  
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در ادامه این جلسات بحث قانون هدفمندکردن یارانه ها مورد بحث قرار  گرفت، خاطرنشان کرد: در جلسات کارگروهی این جلسه موضوعاتی از قبیل آثار هدفمندکردن یارانه ها در مرحله اول و آثار آن در جامعه و پیش بینی فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها و آثار تورمی و شرایطی که برای اجرای این مرحله از قانون برای جامعه ایجاد می کند مورد بحث قرار  گرفت.


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

شرکتی تایوانی با بهره بردن از فناوری‌های جدیدی که برای ساخت نمایشگر ارائه شده‌اند، نمونه‌ای اولیه از موبایلی نامرئی، یا تمام شیشه‌ای را عرضه کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیسکاوری نیوز، شرکتی به نام پلی‌ترون تکنولوژی، گوشی جدیدی را رونمایی کرده‌است که تقریبا نامرئی است، زیرا قطعات الکترونیکی ریزتر از آن هستند که بتوان آنها را به سادگی دید. مدارهای این گوشی از سیم‌پیچ‌هایی با سیم‌های بسیار باریک تشکیل شده‌اند که در میان دو لایه‌شیشه‌ای قرار گرفته‌اند.

شرکت پلی‌ترون در زمینه ساخت نمایشگرهای موبایل سابقه طولانی دارد و محصولی به نام شیشه خصوصی را وارد بازار کرده‌است. در این شیشه مولکول‌های کریستال مایع درزمان قطع جریان ترتیبی نامنظم دارند اما در زمان وصل شدن جریان برق،‌ مولکول‌ها مرتب شده و به نور اجازه عبور می‌دهند.


بر همین اساس، موبایل جدید تازمانی که روشن باشد، نسبتا نامرئی خواهد بود. بنا به گفته پلی‌ترون تاکنون چندین شرکت نسبت به ابداع جدید این شرکت تایوانی توجه نشان داده‌اند. این موبایل هنوز در مراحل اولیه طراحی و ساخت است و علاوه بر این، بخش‌هایی از موبایل نیز نمی‌توانند نامرئی باشند که از آن جمله می‌توان به سیم‌کارت و باطری اشاره کرد. همچنین هنوز برای آن سیستم عاملی درنظر گرفته نشده است.

از سویی دیگر، گوشی نامرئی تمام شیشه‌ای باید از ماده‌ای ساخته شده‌باشد که در برابر ضربات مقاوم باشد. همچنین استفاده از گوشی موبایل نامرئی می‌تواند برای افرادی که در گم کردن گوشی خود تخصص دارند، چالش‌ برانگیز باشد.




تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

شنيده شده است که ديوان عدالت اداري طي روزهاي آينده قصد دارد مديري را که قول غير شرف! - به گفته مرتضوي وي قول شرف نداده بود- به مجلسيان حواله کرده بود را برکنار کند.

به گزارش دیدبان، به هر حال چه ديوان عدالت اداري وارد شود چه مجلس نهم آنچه که مهم است اين است که مرتضوي براي سازماني که از ظرفيت هاي فراوان مالي برخوردار است مناسب نيست مخصوصا اينکه نکات مبهمي در پرونده وي موجود است.

1.    اشاره

دفتر تحکيم وحدت از طيف اصلاح طلبان دانشجويي، نسبت به انتصاب سعيد مرتضوي به رياست سازمان تأمين اجتماعي اعتراض داشته و خواستار عزل اين فرد از منصب رياست سازمان تأمين اجتماعي شد.(1)  چهره هاي شاخص اصول گرايي نيز با انتصاب قاضي سعيد مرتضوي به اين سمت به شدت انتقاد نموده و از رئيس جمهور خواستند تا او را عزل کند. همچنين مجلس اصول گرايي هشتم نيز تندترين انتقادات را به دولت نسبت به اين انتصاب داشته تا جايي که امر به استيضاح وزير کار کشيده شد. اين چه شخصيتي است که هر دو طيف سياسي مطرح و موجود از انتصاب وي نگران و ناراحت هستند؟ قاضي مرتضوي کيست؟

2.    سعيد مرتضوي کيست؟
مرتضوي در آخرين روز هاي سال 90 وسايل کار خود را از ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز جمع كرد تا آنها را روي ميز جديدش در سازمان تأمين اجتماعي پهن كند. اما اين انتصاب با جنجال هايي همراه بود. او اولين باري نيست که به عنوان چهره اي جنجالي در افکار عمومي مطرح مي شود. علاوه بر اين انتصاب جنجالي؛ در وقايع ديگري نيز سعيد مرتضوي به عنوان بازيگر نقش اول مرد ظاهر شده است.

سعيد مرتضوي در شهرستان ميبد يزد به دنيا آمد. او همزمان با تحصيل در دانشگاه به همکاري خود با بسيج ادامه داد و در همين حال در قوه قضائيه نيز ابتدا به عنوان سرباز و سپس به عنوان ضابط قضايي در دادگستري استان يزد مشغول به کار شد.

مرتضوي تنها نوزده سال داشت که به عنوان داديار يکي از شعب دادگاه انقلاب شهر بابک انتخاب شد. بعد از گذشت نزديک به يک سال يعني در آغاز بيست سالگي، از دادياري به رياست دادگاه ارتقا يافت. وي در سال 1373 و در سن 27 سالگي به رياست شعبه 9 دادگاه عمومي تهران منصوب شد. مرتضوي همچنين رياست شعبه 34مجتمع قضايي کارکنان دولت و شعبه 1410 دادگاه مطبوعات را بر عهده داشت وي در زمان رياست بر دادگاه مطبوعات بسياري از روزنامه‌هاي اصلاح طلب را توقيف و روزنامه‌نگاران منتقد را روانه زندان کرد. از توقيف تعداد زيادي از نشريات اصلاح طلب در ارديبهشت 79 مورد غضب اين طيف سياسي قرار گرفت. از سوي ديگر محاکمه برخي چهره هاي شاخص در دوره اصلاحات که اين روزها به جرگه ضدانقلاب خارج نشين پيوسته اند، ناراحتي اين جريان از مرتضوي را دو چندان کرده بود. اما ماجراي بازداشتگاه کهريزک که با پايان دوره آيت‌الله هاشمي شاهرودي و روي کار آمدن آيت‌الله آملي لاريجاني همزمان شده بود، سبب شد تا فعاليت‌هاي مرتضوي در اين سمت پايان يابد. در دي ماه 1388 محمود احمدي نژاد او را به عنوان رئيس ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب کرد. در اين ماراتن مرتضوي در روزهاي پاياني سال 1390 به رياست سازمان تأمين اجتماعي رسيد.

3.    فرازها و فرودها
در حوادث مختلفي نام قاضي سعيد مرتضوي مطرح بوده و به عنوان بازيگر نقش اول مرد در وقايع ظاهر شده است. در جدول ذيل به فرازها و فرودهاي حيات سياسي قاضي سعيد مرتضوي پرداخته ايم:
آنچه که در اين ميان مهم و قابل توجه است عزم جدي نظام اسلامي در برخورد با هر نوع فساد در هر جايگاهي است به نحوي که هيچگونه مماشاتي را با کسي که در بالاترين رده هاي قضايي کشور بوده نداشته و مصرانه خواستار پيگيري ويژه اين موضوع است. اين جديت به نحوي است که رهبر معظم انقلاب خود پيشگام در بحث مطالبه گري مي فرمايند: «روند اين پيگيري کند بوده و آنچنان که بايد پيش نرفته است اما اين مساله فراموش نشده و انشاءالله به پيش خواهد رفت.»



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

حیوانات بسیاری بر روی کره زمین زندگی می کنند که در نقاط مختلف دنیا پراکنده هستند. در میان گونه های مختلف برخی از حیوانات نیز هستند که بسیار نادر و کمیاب هستند.

به گزارش مشرق، حیوانات نادر معمولا تحت حمایت های مختلف و البته مراقبت های ویژه قرار دارند. برخی از آنها به اندازه‌ای نایاب هستند که تنها می توان آنها را در باغ وحش های خاص پیدا کرد. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از نایاب‌ترین حیوانات دنیا:

Tarsiers

این موجود بیشتر در جنوب شرقی آسیا دیده می شود و البته زیستگاه اصلی آن در جزیره ای به نام بورنیو است. «Tarsiers»ها دارای قدی کوتاه و چشمانی به مانند فضایی ها هستند، مغز این موجودات همچنین به اندازه چشم های آن است. خوراک اصلی آن ها خفاش، قناری و مارمولک است و البته به خاطر شکل خاصش زیاد مورد شکار قرار می گیرد. مسئولین محیط زیستی می گویند این موجودات بسیار نایاب شده است و به دنبال آن هستند مراقبت های ویژه ای را برای تدارک ببینند.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دبیرکل حزب‌الله ایران خود را کاندیدای انتخابات آینده ریاست جمهوری معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله سیدمحمدباقر خرازی در مراسم افتتاح رسمی دفتر نمایندگی روزنامه حزب‌الله در بندرعباس، با بیان این‌که «برخی ابتدا نمی‌گذاشتند که حزب‌الله شکل بگیرد» ادامه داد: ما باید تحمل می‌کردیم تا مبانی اعتقادی و تشکیلاتی حزب‌الله شکل بگیرد و اکنون آماده شده است. نه تنها از برای جریان تشکیلاتی حزب‌الله، بلکه برای دولت حزب‌الله. امروز آمده‌ایم تا توسط این رسانه جریانی به همه مردم و ملت بگوییم؛ هر آن کس که ایرانی است، در حزب الله هم هست و رده‌ها متفاوت است.

وی با بیان این‌که «حزب‌الله تشکیلاتی این نیست که یک چفیه روی دوشمان بیندازیم و عربده‌کشی کنیم و بر سر همه داد بزنیم»، تاکید کرد: ما بهترین مردم دنیا را داریم اما قدر آن‌ها را نمی‌دانیم.

وی مدعی شد: امام زمان(عج) منتظر نیست تا هرچه سریع‌تر ظهور کند، باید آرام آرام و لایه به لایه زمینه ظهور فراهم شود؛ زیرا این مساله ممکن است هزاران سال دیگر هم طول بکشد، امام زمان همین کنار ننشسته که سریع بیاید.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

  • شهیدمطهری در مجلسی سخنرانی سنگین می‌کرد، فردی گفت به پایین بیایید و طوری سخن بگویید که ما هم بفهمیم و مطهری در جواب وی بیان کرد نه خیر شما به بالا بیایید تا بفهمید، علما پایین نمی‌آیند بلکه مردم را به بالا می‌کشند.

  • روزنامه حزب‌الله نماد رسانه‌ همه رسانه‌هاست، اگر تیترهای آن را ببینید، به یقین خواهید فهمید که هیچ روزنامه‌ای جرأت نمی‌کند تیترهای ما را بزند، تا جایی که مدیران مسوول برخی از روزنامه‌ها به من می‌گویند شما چه جرأتی دارید که برخی تیترها را می‌زنید!

  • ان‌شاالله به زودی دولت حزب الله هم خواهد آمد، در این جریان ما چپ و راست نداریم، هرکس خوب باشد خوبش را می‌گوییم اما اگر بدی و خطایی هم کرد بدش را می‌گوییم و با هیچکس هم پیوند اخوت و برادری نداریم. با همه هستیم، برای همه هستیم و بر همه هم هستیم.

  • من برای آینده دولت حزب الله برنامه بسیار مهمی دارم که برای بچه‌های روزنامه حزب الله گفته‌ام. دولت حزب‌الله که شکل گرفت، باید تندترین روزنامه، روزنامه خود حزب الله باشد. پالس‌های خطر را باید به سرعت بیفکند تا دولت بداند که در کجا قرار دارد و در کجا بی‌نظمی هست.
  • حتما همه می‌دانند که بنده خلبان هم هستم، مدارج فوق لیسانس هم دارم، مدرک دکتری هم به زودی می‌گیرم و 18 سال است که درس خارج تدریس می‌کنم. این‌ها را گفتم که فکر نکنید با یک روحانی بیابانی که هیچی حالیش نیست، طرف هستند. ما برای اسلام و ایران برنامه بسیار مدونی آماده کرده‌ایم، شهر به شهر برنامه داریم. همین الان که از قشم می‌آمدم، هسته‌های مهمی را سازماندهی کردم. به همه گفته‌ام که چه کار باید کرد تا کشور ما به کشوری بزرگ و ثروتمند تبدیل شود.
 


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دادستانی تهران برای بررسی دوربین‌های نصب شده در سازمان تأمین اجتماعی، دفتر کار سعید مرتضوی را بازرسی کرد. 
  
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس درباره بازرسی دادستانی تهران از سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: پس از دستگیری سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از دادستانی تهران برای بررسی دوربین‌های نصب شده در سازمان به دفتر کار مرتضوی و حوزه ریاست مراجعه کردند.

وی ادامه داد: پس از آزادی مرتضوی حدود 8 نفز از اعضای حوزه ریاست سازمان تأمین اجتماعی به دادستانی برای ارائه توضیحاتی احضار شدند و در حال حاضر نیز آزاد هستند.

این مقام مسئول درباره آزادی مرتضوی بیان داشت: مبلغ وثیقه آزادی مرتضوی هنوز مشخص نشده است.



تاریخ: شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
خودکار فناوری پیشرفته شرکت Lernstift در زمان نوشتار اشتباه می‌لرزد.

به گزارش ایسنا این خودکار برای کمک به یادگیری نوشتاری جوانان طراحی شده اما برای انسانها در تمام سنین قابل استفاده است.

این خودکار که در مرحله پیش‌ساخت قرار داشته، می‌تواند اشتباهات تلفظ و شکل‌گیری حروف را بطور بلادرنگ شناسایی کرده و یک لرزش هشدار را به دست نویسنده وارد کند.

کاربران می‌توانند یکی از دو حالت این خودکار که شامل حالت خوشنویسی برای نمایش عیوب شکل و خوانایی و حالت املاء برای شناسایی اشتباهات املایی و دستوری است را انتخاب کنند.

حسگرهای ساخته شده درون این خودکار می‌توانند تغییرات در شکل حروف را شناسایی کرده و در صورت بروز اشتباه به سرعت لرزش را اعمال کنند.

فالک و مندی وولسکی، سازندگان این خودکار از تلاشهای اولیه پسر خود برای یادگیری نوشتن الهام گرفته‌اند.

آنها امیدوارند که این کار بتواند به کودکان در نوشتن دقیق‌تر و سریعتر کمک کند.

این مخترعان قصد دارند یک پروژه سرمایه‌گذاری جمعی را در ماه فوریه راه‌اندازی کنند که سرمایه لازم برای تولید و بازاری کردن ایده را با کمکهای ملی مردم برای حمایت از مفهوم پشت اختراع، تامین می‌کند.

آنها همچنین قصد دارند خودکارهای آینده را با افزودن حسگرهای فشار، قابلیت اتصال به رایانه و یک بستر نرم‌افزاری باز برای دیگران به منظور ساخت برنامه و گسترش عملکرد این خودکار ارتقا ببخشند. 



تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی



تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دندان‌های جلو را بکشید تا خوش‌تیپ‌تر شوید!

به گزارش مشرق، این واقعیتی در نسل کنونی جوانان افریقای جنوبی است که به صورت مد در جامعه جا افتاده است.

این جملاتی که می خوانید، نه دروغ است و نه به سخره گرفتن فردی!


اگر می‌خواهید به عنوان جوان خوش‌تیب به شما توجه شود، پس بیایید و دندان‌های وسط بالای خود را بکشید و دور بیندازید. این‌گونه خوش‌تیب‌تر خواهید شد. این واقعیتی در نسل کنونی جوانان آفریقای جنوبی است که به صورت مد در جامعه جا افتاده است.

در طول ۶۰ سال صنعت فشن این نمونه در نوع خود منحصر بفرد است که مردم افریقای جنوبی معتقد شده‌اند برای خوش‌تیپ شدن باید دندان‌های جلو را کشید! مد دندان کشیدن بین جوانان کیپ تاون پایتخت و چند منطقه دیگر رواج دارد و جوانان به هر قیمتی شده این کار را انجام می دهند.




تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، شامگاه دوشنبه بازداشت و گفته می‌شود به زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش «تابناک»، سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران، شامگاه دوشنبه (ساعاتی پیش) بازداشت شد.

به گزارش فارس، دادستانی تهران با تأیید این خبر، درباره علت بازداشت سعید مرتضوی اظهار نظری نکرد.

اخبار تکمیلی به نقل از دیگر منابع خبری حاکی است، مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌است.
گفته می‌شود، مرتضوی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است.

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

دادستانی تهران در خبری کوتاه، بازداشت مرتضوی را تایید کرده است.
دادستانی تهران در خبری کوتاه، بازداشت مرتضوی را تایید کرده است.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه شماری از همکارانش از کار معلق شده و پرونده مفتوحی دارد که احتمال می‌رود علت بازداشت وی به همین دلیل باشد.
اما احتمال دیگری که مطرح است، سریال عزل و نصب وی در صندوق تأمین اجتماعی است که اگر از نقطه نظر قوه مقننه و دیوان عدالت اداری به آن بنگریم، حضور مرتضوی در رأس تأمین اجتماعی در مقاطعی غیر قانونی شناخته شده و بیان می‌شد که تصرفات وی قابل پیگرد قانونی است.

پیش از این محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود گفته بود که در هشتم اسفند ماه امسال، دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.

تکمیلی

یک منبع آگاه به «تابناک» گفته است که قاضی پرونده کهریزک در روزهای گذشته، مرتضوی را به دادگاه احضار می‌کند که در موعد مقرر وی یا وکیل وی در دادگاه حضور نمی‌یابند؛ بنابراین، شاید یکی از دلایل بازداشت وی، به این ماجرا و حضور نیافتن وی به دادگاه مربوط باشد.  با وجود این، ممکن است، دلایل دیگری نیز برای بازداشت وی وجود داشته باشد؛ دلایلی که احتمالا در ساعا
ت آینده دادستانی به آنها خواهد پرداخت.




تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

استعفای ناگهانی محمد رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس، خبر جالبی بود که ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرد؛ البته رویانیان از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور هم استعفا داد.

اما جالب این که رویانیان درخواست رسمی برای کناره‌گیری از ریاست ستاد حمل و نقل و سوخت کشور و مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس را به دفتر رییس جمهوری ارایه کرد، چون معمولا استعفای مدیرعامل باشگاه، باید تقدیم رئیس هیأت‌مدیره باشگاه شود!

به گزارش «تابناک»، فداحسین مالکی، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در این باره گفت: ‌ تاکنون هیچ استعفایی از رویانیان ندیده‌ام و کسی هم در این‌ باره به من چیزی نگفته است.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که پیش از این نیز درخواست استعفایش را به وزیر ورزش داده بود، بار دیگر امروز سه شنبه، این درخواست را ارائه کرد؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که وی همچنان در باشگاه پرسپولیس خواهد ماند، ولی با ستاد سوخت قطع همکاری خواهد کرد.

محمد شیخان، معاون اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در گفت‌وگویی اظهار داشت: محمد رویانیان که از ستاد حمل و نقل و سوخت استعفا داده است، به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس به کار خود ادامه خواهد داد.

البته حدس و گمان زیادی در مورد استعفای مدیرعامل باشگاه شنیده شده ولی گفته می‌شود، وی در حال آماده شدن برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان است.

اینها همه در حالی است که شنید‌ه‌ایم، این روز‌ها رویانیان نشست‌های متعددی برای تصدی این مسئولیت در ماه‌های پایانی دولت داشته و حتی برنامه‌هایی نیز برای این وزارتخانه آماده کرده است.

گفتنی است، مدتی است که شایعه رفتن رویانیان از باشگاه پرسپولیس در این باشگاه زمزمه می‌شود که ظاهرا مرتبط با رفتن احتمالی وی به وزارت ورزش و جوانان نیست.

در ماه گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رأی گیری نشان دادند که توضیحات وزیر ورزش و امور جوانان در پاسخ به پرسش علت عدم اجرایی شدن تکلیف برنامه پنجم توسعه در ارتباط با وزه جوانان قانع نشدند.

نمایندگان مجلس با ۶۴ رأی موافق، ۱۲۴ رأی مخالف و ۲۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر اعلام کردند که توضیحات وزیر در پاسخ به این سوال آنان را قانع نکرده است.

اگر رأی مجلس در خصوص قانع نشدن از اظهارات وزیر ورزش به سه مورد برسد زمینه استیضاح وی در مجلس فراهم خواهد شد. رأی نمایندگان نخستین کارت مجلس به عباسی بود.

با کارت زردی که مجلس در این روز به عباسی داد، کارت‌های زرد مجلس به کابینه به دو عدد رسید...؛ هر چند محمد رویانیان مهم‌ترین دلایل استعفایش از پرسپولیس را اینگونه اعلام کرد که من مرد میدان فوتبال نیستم، متأسفانه به من مرتب اتهام می‌زدند که پول از کجا می‌آوری؟

البته این شایعه هم وجود دارد که رویانیان پس از استعفای علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال شود، همچنین دیگر مورد احتمالی، این که شاید این استعفا، اهرمی برای رهایی از فشار مالی باشد که این روز‌ها ترکش کمبود نقدینگی دامن این باشگاه بزرگ را گرفته است.

گفتنی است، محمد رویانیان شهریور ماه سال ۹۰ به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد. وی در آغاز فصل دوازدهم لیگ بر‌تر مجموعه‌ای از بهترین بازیکنان فوتبال ایران را به خدمت گرفت و تیمی ایده ال را برای حضور در مسابقات آماده کرد، ولی انتخاب مانوئل ژوزه به سمت سرمربی و کارکرد ناپسندیده وی، عملا از رویانیان یک مدیر ناکام در نتیجه‌گیری ساخت.
به هر روی، در فوتبال ما هر اتفاقی امکان دارد در هر زمانی رخ بدهد فقط چند روزی صبر کنید!




تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دبیر شورای عالی فضای مجازی حملات سایبری به فضای مجازی کشور را مشکلی دانست که برای مقابله با آن نیاز است پهنای باند درگاه بین‌المللی اینترنت کاهش یابد که این موضوع در نهایت موجب پایین آمدن سرعت اینترنت و کند باز شدن صفحات می شود.
 
به گزارش ایسنا، مهدی اخوان بهابادی فعالیت‌های 11 ماهه گذشته شورای عالی فضای مجازی را بیشتر در حوزه ساخت تشکیلات مورد نیاز ذکر کرد و گفت: سه کمیسیون عالی مصوب شامل امنیت فضای مجازی، ارتقای تولید محتوا و تنظیم مقررات فضای مجازی کشور تشکیل شده است.این شورا، سومین شورای عالی بعد از شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی است که منحصر به دبیرخانه نشده است.
 
شبکه مجازی داخلی
 اخوان در مورد ایجاد شبکه مجازی داخلی، آن را مدلی دانست که در همه جا به کار گرفته شده است و گفت: در موضوع ایجاد یک شبکه قوی داخلی اتفاق نظر وجود داشته و دارد ولی این امر به معنی جدایی از اینترنت جهانی نیست بلکه به صورت طبیعی، داخل کشور برای کاربران امتیاز های خاصی در جهت دسترسی به محتواهای داخلی در نظر گرفته می شود.وی افزود: این امتیازها می‌تواند سرعت بیشتر دسترسی و هزینه کمتر باشد و شبکه داخلی هم با همین انگیزه شکل گرفت،‌ البته ما به حجم قابل توجهی تجهیزات شبکه نیاز داشتیم که بخشی از آن انجام شد ولی ما روزی می‌توانیم بگوییم داخل کشور شبکه ملی داریم که حداکثر ممکن میزبانی‌ها به داخل کشور منتقل شود، در این حالت است که مردم احساس می‌کنند هزینه‌های آنها پایین آمده یا سرعت متفاوتی را تجربه می کنند.
 
او تصریح کرد: هنوز این اتفاق رخ نداده که علت اصلی آن هزینه میزبانی است ما هم در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی چند بند از جمله محاسبه تعرفه برق مراکز داده بر مبنای تعرفه فرهنگی آموزشی و کاهش محسوس هزینه پهنای باند را مصوب کردیم که موجب کاهش هزینه مراکز داده داخلی و به طور طبیعی افزایش تقاضا می شود.دبیر شورای عالی فضای مجازی افزایش سرعت دسترسی به فضای مجازی را انگیزه دیگری برای استفاده از میزبانی داخلی ذکر کرد و گفت: تصویب شد که محدودیت کنونی برای دسترسی خانگی به شبکه اینترنت به شکلی کاملا متفاوت برای محتوای داخلی در نظر گرفته شود به گونه‌ای که دست کم امکان مشاهده فیلم در آن فراهم شود.
 
وی با اشاره به برنامه بهره‌برداری از مرحله اول خدمات تلویزیون تعاملی افزود: مردم برای استفاده از این خدمات با استفاده از اتصال اینترنت و گیرنده دیجیتال از بانک فیلم موجود استفاده کنند که بدون افزایش سرعت ممکن نیست.
 
افزایش سرعت تا پایان بهار 92/ورود حاکمیت برای شکستن قیمت
 اخوان که در گفت‌وگوی ویژه خبری سخن می‌گفت، زمان راه‌اندازی شبکه ملی را وابسته به همکاری مراکز داده داخلی و بخش خصوصی دانست و گفت:‌ البته ما مدت زیادی منتظر نمی مانیم، تا مدتی پس از کاهش هزینه‌های مراکز داده، اگر این مراکز متعلق به بخش خصوصی توانستند به تقاضای صاحبان وب سایت ها پاسخ بدهند که مطلوب است ولی اگر چنین نشود، حاکمیت برای شکستن قیمت ورود پیدا خواهد کرد. وی افزایش سرعت را نیازمند سرمایه سنگین ندانست و افزود: امیدواریم در طی چند ماه آتی این امر احتمالا سه ماهه اول سال بعد، محقق شود.
 
نارضایتی مردم از فیلترینگ
 دبیر شورای عالی فضای مجازی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به نارضایتی قسمتی از کاربران از فیلتر کردن سایت‌ها گفت:‌ این نارضایتی به علت شیوه انجام این کار رخ داده است.وی سلیقه و امکانات فنی را موثر در امر اجرا دانست و افزود: از جمله قرار دادن تصاویر مکانهای مقدس در زمانی که یک کاربر به سایت مورد نظر خود به علت فیلتر شدن دسترسی پیدا نکرده و ناراحت شده است،‌ کاری ضد تبلیغ و سلیقه ای است.او تصریح کرد: امکانات فنی مساله دیگریست که شاید باید در سالهای گذشته برای آن در موضوع فیلترینگ سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می شد از جمله هم‌اکنون اگر در یک صفحه چند سطر محتوای مجرمانه وجود داشته باشد، کل این صفحه فیلتر و دسترسی به محتوای زیادی غیرممکن می شود که راه حل آن پالایش محتوایی و حذف بخش مجرمانه است که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که اقدامات آن شروع شده است.
 
اخوان بهابادی به وجود نقص‌هایی در سامانه فیلترینگ موجود هم اشاره کرده و گفت: ممکن است برخی مراکز علمی هم به علت همین نقص ها و به اشتباه فیلتر شده باشد که نیازمند اصلاح بانک مورد استفاده نرم افزار فیلترینگ است، از این رو قرار است فرآیند پاسخگویی به شکایات تقویت شود و مردم احساس کنند اگر با فیلترینگ اشتباهی مواجه شدند، با یک تماس کوتاه در زمان کوتاهی پاسخ خود را دریافت می کنند.
 
وی افزود: موضوع دیگر، ایجاد فیلترینگ متناسب با کاربران مختلف است، مثلا محتوای یک پزشک با یک مهندس کاملا متفاوت است، از این رو یک راه کار طبقه‌بندی اینترنت براساس کاربران است که امیدواریم بتواند مشکلات موجود را کم کند.
 
vpn قانونی چیست؟
 دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره وی پی ان های قانونی گفت: در دنیا وی پی ان به عنوان شبکه اختصاصی مجازی استفاده می‌شود،‌ داخل کشور ما این ابزار به شکل غیرتخصصی و برای دور زدن سامانه فیلترینگ کشور استفاده می‌شود که ایراد منطقی دارد چرا که اگر فیلترینگ اشکال دارد،‌ این سامانه باید اصلاح شود نه این که آن را دور زد.وی افزود:‌ از طرف دیگر حذف وی پی ان به علت کاربرد آن در موسسات مختلف از جمله بانک‌ها مقدور نیست از این رو مقرر شد در کوتاه مدت که ثبت نام از اواخر هفته جاری خواهد بود، متقاضیان وی پی ان قانونی، اطلاعات خود را در سایت ثبت کنند و ظرف مدت کوتاهی خدمات بگیرند.دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: ما برای واگذاری اولویت‌بندی خواهیم داشت، در اولویت اول موسسات بانکی، مالی، سفارت خانه‌ها و خبرگزاری‌ها هستند در مراحل بعدی هم طیف‌های مختلف وارد می شوند.



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

دکتر حسن‌ابراهیم حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت.

به گزارش ایسنا، دکتر حسن حبیبی متولد سال ۱۳۱۵ در تهران بود. وی سال‌ها از بیماری رنج می‌برد.
حبیبی رییس بنیاد ایران شناسی بود. وی هم‌چنین وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی و معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی در ایران بود.

وی هم چنین ازجمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد. وی امروز، دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در سن ۷۵ سالگی دیده از جهان فرو بست.




تاریخ: پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 تجزیه و تحلیل اعتبار 5600 میلیارد تومانی کمک اقتصادی شب عید و تقسیم آن بین 7 دهک درآمدی - بنا به گفته رئیس جمهور- در دو سناریو نشان می‌دهد هر ایرانی 90 تا 104 هزار تومان و هر خانوار 4 نفره 360 تا 416 هزار تومان کمک اقتصادی ( نقدی و غیرنقدی) دریافت خواهد کرد.

 
رئیس کمیسیون عمران مجلس دوشنبه در گفتگو با مهر گفته است که کل مبلغ کمک اقتصادی به اقشار کم‌درآمد در شب عید 5600 میلیارد تومان خواهد بود، ضمن اینکه دولت از هر منبعی که می‌تواند، این اعتبار را تامین خواهد کرد.

 
در همین حال، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور گفته است که 7 دهک درآمدی مشمول کمک جبرانی شب عید خواهند بود. حال با توجه به این دو اظهارنظر، می‌توان ارقام برآوردی از مبلغ کمک اقتصادی شب عید ( نقدی و غیرنقدی) بدست آورد.

 
در حال حاضر بیش از 74 میلیون ایرانی ماهانه یارانه نقدی 45500 تومانی را دریافت می‌کنند. براساس اعلام مسئولان دولتی، دولت ماهیانه حدود 3400 میلیارد تومان یارانه نقدی به ایرانیان پرداخت می‌کند.حال اگر 7 دهک درآمدی به گفته احمدی نژاد مشمول کمک جبرانی شوند، تاکیدات قبلی دولتمردان نشان می‌دهد که حدود 62 میلیون نفر ( سناریوی اول) مشمول این نوع کمک خواهند شد.

 
حال اگر اعتبار 5600 میلیارد تومانی - مبلغ کل کمک اقتصادی- بین 62 میلیون ایرانی تقسیم شود، به هر ایرانی حدود 90 هزار تومان می‌رسد. در واقع کمک اقتصادی به هر ایرانی که جزو هفت دهک درآمدی است، حدود 90 هزار تومان خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر هر خانوار ایرانی را به طور متوسط 4 نفره درنظر بگیریم، کمک اقتصادی شب عید به هر خانوار حدود 360 هزار تومان می‌شود.


 
در همین حال، سناریوی دوم اینکه اگر اعتبار 5600 میلیارد تومانی بین 54 میلیون ایرانی که 70 درصد جمعیت کشور می‌شود، توزیع شود، حدود 104 هزار تومان کمک اقتصادی به هر نفر و 416 هزار تومان به هر خانوار - به طور متوسط چهارنفره- خواهد رسیدبه گفته محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، کمک جبرانی به 7 دهک درآمدی اوخر بهمن ماه تا اوایل اسفندماه امسال پرداخت خواهد شد.




تاریخ: چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
 
 
 
 
 
 


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

اما این بار قطعه زمینی دو در دو در شهرری رکوردار کمترین مساحت با بیشترین قیمت شده است. پیگیری‌های خبرنگار شبکه ایران حکایت از خرید و فروش چنین زمین‌هایی در شهرری دارد تاجایی که خبرهای غیررسمی از بنگاه‌های معاملاتی نیز آن را تایید می‌کند. بنگاه معاملاتی مردگان نام بنگاه و این زمین‌های دو در دو جایی نیست جز آرامگاه ابدی هر انسان یعنی قبر!


با گشتی در اینترنت و تماس تلفنی با آرامستان‌های تهران و اماکن متبرکه‌ای که پذیرای میهمانان ابدی هستند دریافتیم که گویا گرانی خانه‌های دنیا در تهران به خانه‌های آخرت هم کشیده شده است و قیمت خانه‌های آخرت تهران در رقابتی تنگاتنگ با خانه‌های دنیا به سر می‌برند و در بسیاری از مواقع از آن پیشی می‌گیرند.

حتی مشخصاتی که یک خانه آخرتی را متمایز از دیگری می‌کند، نیز چیزی شبیه خانه‌های دنیاست. دوری و نزدیکی به خیابان، امکانات دسترسی، سهولت در رفت و آمد، مکان‌های اصیل‌نشین، تعداد طبقات، مناسب بودن فضای سبز، داشتن منظره مناسب و ... عواملی است که می‌تواند قیمت‌ها را میلیونی جا به جا کند. این عوامل در مورد اماکن متبرکه نیز قابل تعمیم است آنچنان که به نسبت نزدیکی محل تدفین به امامزاده قیمت‌ها چند صد میلیونی تغییر می‌کند.

طبق آمار و ارقام بدست آمده، خرید و فروش قبر در تهران از یک میلیون تومان در بهشت علی که با نام بهشت زهرای جدید در میان مردم شناخته می‌شود، شروع و به قیمت‌های چندصد میلیونی و میلیاردی در امامزادگان ختم می‌شود.

قبور بهشت زهرای قدیم بسته به اینکه در کدام قطعه واقع شده است، تعداد طبقات، نزدیکی به مترو و نبش خیابان بودند از پنج شش میلیون تا ۷۰ میلیون متغیر است. آمارهای رسمی نیز نشان می‌دهد، قیمت قبر در بهشت ‌زهرا بسته به نوع قبر و قطعه آن متفاوت است، و بهشت‌ زهرا هم درست مثل خود تهران، خانه‌ها و محله‌های شمال شهری و جنوب شهری دارد.

به طور مثال قبوری که در قطعات قدیمی ۷۰، ۷۳ ، ۷۶ که نزدیک مترو هستند از ۴۰ تا ۷۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شوند.

این قیمت‌ها در حالی است که یکی از افراد فروشنده که آگهی فروش قبر سنددار خود در قطعه ۷۳ را در اینترنت گذاشته است درپاسخ به خبرنگار شبکه ایران در خصوص چرایی قیمت بالای قبور قطعات قدیمی گفت: خود بهشت زهرا هم قبور قطعات قدیمی را با همین قیمت‌ها می‌فروشد اما اگر من بخواهم قبری که قبلا خریده ام را به خود بهشت زهرا بفروشم با قیمت پایین شش هفت میلیون خریداری می‌کند در حالی که پس از خرید قبر از فروشنده همان قبر را با قیمت‌های ۵۰ تا ۶۰ میلیونی به دیگری می‌فروشد.

وی ادامه داد: خب همین‌ها باعث دلال بازی قبور می‌شود. و یکدفعه می‌بینیم قیمت یک قبر ۲ متری با یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران برابری می‌کند.

به هر روی بنگاه معاملات ملکی خرید و فروش قبر به چنان تجارت پرسودی تبدیل شده است که خیلی از قبر‌ها در قطعات مختلف بهشت‌ زهرا خالی نگه داشته شده‌اند تا مشتری‌های رو به مرگ پولدار ساکن آنجا شوند.

این در حالی است که قیمت‌های چند ده میلیونی قبور بهشت زهرا تا وقتی گران و خارج از عرف به نظر می‌رسد که از قیمت‌های اماکن متبرکه خبر نداریم چرا که قیمت قبر در این اماکن چندصد میلیونی است.

با صرفنظر از برخی دلایل همچون نزدیکی محل زندگی به آرامگاه و اصطلاحا تدفین در محله خودمان، تمایل مسلمانان شیعه برای دفن اموات در اماکن متبرکه و در جوار امامان و امامزادگان، عمده دلیل درخواست‌ها برای خاکسپاری در این اماکن است.

اما آرام گرفتن در جوار امامان و امامزادگان سختی‌هایی دارد و هزینه‌هایی! لذا اگر محب اهل بیت و ذریه پیامبر هستید، اگر می‌خواهید در کنار یکی از مقربین حرم امن الهی آرام بگیرید، اما پول ندارید فکر خرید قبر در اماکن متبرکه را از سر به در کنید. چراکه کمترین مبلغی که شما برای دفن در امامزاده باید بپردازید چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. البته این قیمت مربوط به سال ۹۱ می‌باشد. و با توجه به اینکه این قبور به روز فروخته می‌شود و پیش فروشی در کار نیست مسلما سال به سال مبلغی به این قیمت افزوده می‌شود.

گفتنی است در برخی از این اماکن، دیگر اجازه دفن اموات داده نمی‌شود و عواید حاصله از فروش قبور به حساب اداره حج و اوقاف واریز می‌شود و قسمتی از آن صرف بازسای و عملیات عمرانی امامزادگان می‌شود.
 



تاریخ: سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

خانم "تريسي شارپ" به همراه همسر و 6 زن ديگر او در يک مزرعه زندگي ميکرد.او ميگويد حسادت به شدت در ميان اين زنان رايج بود و اين خانم 46 ساله نهايتا تصميم گرفت در سال 2010 آن خانه را ترک کرده و به همراه فرزندانش به تنهايي در خانه اي ديگر زندگي کند.

او ميگويد از اينکه شوهرش را با 6 زن ديگر تقسيم کرده بود مشکلي نداشته است . او عاشق همسر خود بوده و با تلاش فراوان در مزرعه و کار در کنار ديگران سعي داشت زندگي اش را حفظ کند.

اما نهايتا انزوا ، حسادت بيش از حد زنان به يکديگر و تنهايي باعث شد او تصميم بگيرد شوهرش را رها کند.
اين زن 46 ساله ميگويد : اين مرد مثل يک پادشاه بر زنان حکمراني ميکرد اما زنان به صورت مداوم در حال درگيري و مشاجره با يکديگر بودند . 6 روز در هفته کار ميکردند و فقط ماهانه 30 پوند به عنوان خرجي از همسر خود دريافت ميکردند.

او دومين همسر اين مرد است و در سال 1998 ازدواج کرده اند. اين مرد 12 فرزند از 7 همسر خود دارد.و گفتني است که طبق گزارشات هيچکدام از اين ازدواجها رسمي و قانوني نيست.
اين زنان در يک مزرعه بزرگ 675 هزار پوندي زندگي ميکنند . خانم شارپ ميگويد: احساس ميکردم در يک خانه جهنمي دچار طلسمهاي شيطاني شده ام براي همين تصميم گرفتم خود را نجات دهم . اگرچه زندگي در اين شرايط سخت بحران اقتصادي واقعا مشکل است اما اين آرامش را به بودن در کنار ديگر زنان همسرم ترجيح ميدهم.
 
 
 
 
 



تاریخ: یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

مشاهده صفحه آبی مرگ که از آن به عنوان نابودی رایانه نام برده می شود علت های بسیاری دارد این علت ها به قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری رایانه ها مربوط می شود.

سخت افزارهای غلط

عدم معرفی سخت افزارها به شکل صحیح یکی از دلایل مواجه شدن با صفحه آبی مرگ است برای این منظور لازم است از قسمت Device Maneger ویندوز تمامی سخت افزارها را چک کرده و در صورت عدم نصب نرم افزار راه انداز سخت افزارها آنها را نصب کنید.

مشکلات RAM

یکی دیگر از مشکلات رایانه ها که منجر به نمایش صفحه آبی مرگ می شود، مشکلات RAM می باشد این مشکلات بیشتر در هنگام  پر شدن حافظه RAM رخ می دهد برای رفع این مشکل باید از بازکردن نرم افزارهای غیر نیاز خودداری کرد.

گرما دشمن رایانه

یکی از عوامل مهم برخورد با صفحه آبی مرگ گرم شدن بیش از حد قطعات سیستم و درصدر آنها بالا رفتن دمای پردازشگر می باشد برای جلوگیری از گرم شدن رایانه ها تا حد امکان دمای محیط را بالا نبرده و از تعداد کافی فن استفاده کنید همچنین باید هر ماه یکبار سیستم های تهویه را مورد بررسی قرار داده و گرد و غبار موجود روی آنها را تمیز کنید.

عدم برق رسانی و POWER ضعیف

از دیگر عواملی که باعث می شود تا صفحه آبی مرگ نمایش داده شود برق رسانی نامناسب به قطعات است.

برای جلوگیری از این مشکل می بایست با توجه به تعداد سخت افزارها یک منبع تغذیه مناسب را انتخاب کنید.

یکپارچه نبودن حافظه

یکی دیگر از علت های مشاهده صفحه آبی مرگ پراکندگی اطلاعات روی دیسک سخت است.

برای رفع این مشکل کافیست تا هرچند وقت یکبار با استفاده از ابزار یکپارچه سازی (FRAGMENT) دیسک سخت خود را یکپارچه سازی کنید.
 
 



تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
یک منزل به مساحت 350 متر مربع به مبلغ ناچیز یک یورو به فروش گذاشته شده است. باید خاطرنشان کرد که مالک خانه عقلش را از دست نداده است.

جام جم آنلاین به نقل از جپیک در ادامه نوشت: یک زن فرانسوی منزل خود را به مساحت 350 متر مربع در شهر آربروسل در منطقه خوش آب و هوای رون-آلپ روی سایت eBay به مبلغ یک یورو در معرض فروش قرار داده است. با این حال، مالک به خریداران احتمالی هشدار داده که در خانه فروشی وقایع عجیبی رخ می‌دهند. این خانه بزرگ که نیاز به بازسازی دارد براساس مشخصاتی که مالک در سایت eBay توضیح داده با خانه‌های دیگر متفاوت است.

مالک می‌گوید: در سال های دهه 1950 میلادی این خانه صحنه قتل فجیع یک زوج بوده است. دلیل قتل وجود گنجی پنهان در خانه بود. عاملان قتل، کارگرانی بودند که برای کارهای ساختمانی در خانه کار می‌کردند. اما این مساله هرگز ثابت نشده زیرا تمام آنها بدون به جا گذاشتن اثری از خود ناپدید شده‌اند. به گفته مالک، این ماجرا با پدیده‌های عجیبی که وی در این خانه شاهد آنها بوده بی‌ارتباط نیست.

وی تصریح می‌کند: این خانه همواره صحنه حوادثی غیرعادی مانند زدن ضرباتی به پنجره‌ها، شنیده شدن صدای گفت و گو، نفس کشیدن‌ها، سرو صداهای نامشخص و جا‌به‌جا شدن اشیای داخل منزل بوده است.

زن مالک خانه تاکید می‌کند: این آگهی یک شوخی نیست. خواهش می‌کنم اگر تصور می‌کنید که آگهی من یک شوخی است لطفا از تماس گرفتن خودداری کنید. این خانه فقط به افرادی فروخته می‌شود که معتقد به ماورای این جهان باشند.



تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
محمد حسین جعفریان در روزنامه جوان نوشت:

ارز و طلا بار ديگر و طبق معمول همه‌ساله در ماه‌هاي پاياني سال رو به گراني نهاده‌اند.خودرو عملاً بي‌قيمت شده و هر روز با نرخ تازه و البته گران‌تر از ديروز عرضه مي‌شود.به ستون‌ پيام‌هاي مردمي هر روزنامه‌اي كه سر مي‌زني، مردم از اين وضع ناله مي‌كنند و با التماس از مسئولان مي‌خواهند به فكر آنان باشند.هر موج گراني ارز و طلا، امواج ويران‌كننده‌اي از گراني ساير كالاها را هم به دنبال دارد.در آستانه سال نو، براي كسي دل و دماغ بازار و خريد نمانده است.

در اين حال دولت سرگرم يافتن راهي براي ابقاي سعيد‌‌مرتضوي در سازمان تأمين اجتماعي است.اگر آنقدر كه دولت اين قاضي معزول را دوست دارد و به فكر رياست اوست، به فكر مشكلات مردم بود و اين همت را كه در حفظ ايشان به هر قيمت به كار بسته، براي كنترل گراني به كار مي‌بست، بي‌شك بسياري از معضلات پايان مي‌يافت! هيچ كس نمي‌داند گراني‌ها بناست تا كي و تا كجا ادامه يابد.قيمت هر آنچه فكرش را بكنيد چند برابر شده و اما دستمزد كارمندان و كارگران ثابت مانده.بديهي است با اين وضع چه بلايي بر سر آنها و خانواده‌هايشان مي‌آيد.چطور دولتمردان اين را نمي‌فهمند، چرا كسي متوجه عواقب اين شلختگي‌هاي سياسي و اقتصادي نيست؟

در همين حال آقاي رئيس‌جمهور در سخنراني‌هايش از تنها چيزي كه نمي‌گويد،تداوم گراني‌هاست.دل مردم لك زده تا جمله‌اي از او در اين‌باره بشنوند.برنامه‌اش را براي مردم و رفع نگراني‌هاي آنان بدانند، اما ايشان از تمدن و فرهنگ ايران سخن سر داده و به انبوه خانواده‌هايي كه در آپارتمان‌هاي محقرشان زندگي بخور و نميري دارند، مي‌گويد: «مگر آپارتمان‌ جاي زندگي است؟» و متراژ زمين‌هاي كشور را عنوان مي‌كند و اينكه مي‌تواند به هر خانواده دو هكتار زمين بدهد! كسي نيست بگويد چند ماه بيشتر از دولت جنابعالي باقي نمانده است.چرا مردم را نمي‌بينيد؟ 

به همت سياست‌هاي شما، پاداش پايان ۳۰‌سال خدمت يك كارمند، به زحمت كفاف خريد يك متر آپارتمان را در شمال تهران مي‌دهد، ۳۰ سال! فكرش را بكنيد! شايد متوجه شويد چه بلايي بر سر ارزش پول اين مملكت آمده است.اين مردم صبور، اين مردم قهرمان و بزرگ، مستحق چنين روزگاري نيستند.اين مردم با تمدني كه شما در سخنراني‌هايتان هر شب از آن دم مي‌زنيد، شايسته آن نيستند كه هر صبح با وحشت قيمت‌هاي سر به فلك كشيده مايحتاجشان از خواب برخيزند. 



تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

چهار مسابقه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال عصر امروز (پنجشنبه) به طور همزمان در شهرهای قم، بندرعباس، اصفهان و تبریز برگزار شد. البته پیش از این در نخستین دیدار هفته تیم گهر دورود با سه گل از میهمان خود تیم فجر شهید سپاسی شیراز شکست خورد.
  
به گزارش «تابناک»، در این دیدارها، شاگردان ˈتونی اولیویراˈ در تیم تراکتورسازی تبریز با تساوی یک بر یک مقابل میهمان خود ذوب آهن اصفهان متوقف شدند اما با 41 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم استقلال تهران، بار دیگر به طور موقف به صدر جدول رده بندی لیگ برتر صعود کردند.
  
در یکی از بازی های جذاب و دیدنی تیم تراکتور سازی تبریز برابر میهمان خود ، تیم ذوب آهن اصفهان تن به تساوی یک بر یک داد.
 
در این دیدار که نزدیک به 40 هزار هوادار تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز حضور داشتند تیم میزبان در دو نیمه، متفاوت نشان داد و در نهایت از این بازی خانگی به حداقل امتیاز بسنده کرد.
 
فلاویو لوپز بازیکن پرتغالی تراکتورسازان در دقیقه 22 تیم سرخپوش میدان را از حریف خود پیش انداخت تا نیمه اول نیز با همان یک گل به نفع تراکتورسازی به پایان برسد.
 
نیمه دوم این دیدار اما حکایتی متفاوت با 45 دقیقه نخست داشت و در همان دقایق آغازین تیم ذوب آهن اصفهان توانست با گل دقیقه 53 محسن مسلمان کار را به تساوی بکشاند. مسلمان در این صحنه با شوتی زیبااز پشت محوطه جریمه توپ را با تور دروازه تیم تبریز آشنا کرد.
  تیم سپاهان اصفهان نیز با گل های ˈمحرم نویدکیاˈ و ˈمحمدرضا خلعتبریˈ در دقایق 63 و 89 مقابل تیم پیکان تهران به برتری رسید تا ناکامی های ˈعبدالله ویسیˈ و شاگردانش در تیم پیکان همچنان تدام یابد.
 
شاگردان کرانچار با این پیروزی 40 امتیازی شدند و خود را به رده سوم جدول رساندند. پیکان هم با 20 امتیاز همچنان روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد و در رده شانزدهم است.
 
  همچنین شاگردان ˈعبدالصمد مرفاویˈ در تیم صبای قم با درخشش ˈایمان رزاقی رادˈ و هتریک این بازیکن با نتیجه 3 بر 2 از سد تیم نفت آبادان گذشتند و با 36 امتیاز به رده پنجم لیگ برتر صعود کردند.
 
  رزاقی راد در دقایق 25، 47 و 57 گل های تیم صبای قم را به ثمر رساند و ˈمهدی دغاغلهˈ و ˈرضا خالقی فرˈ در دقایق 61 و 85 برای تیم نفت آبادان گلزنی کردند.
  
تیم آلومینیوم هرمزگان نیز با گلزنی ˈایمون زایدˈ در دقیقه 61 بر تیم سایپای البرز غلبه کرد. مهاجم سابق تیم پرسپولیس ۲۰ ثانیه پس از ورودش به میدان برای آلومینیوم هرمزگان گلزنی کرد.  در این بازی ˈروزبه شاه علی دوستˈ در دقیقه 32 با دریافت دومین اخطار زرد از سوی داور مسابقه اخراج شد.
   
در نخستین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر باشگاه های ایران نیز ساعتی پیش تیم گهر دورود با سه گل از میهمان خود تیم فجر شهید سپاسی شیراز شکست خورد.
   
چهار دیدار دیگر این هفته لیگ برتر فوتبال فردا (جمعه) برگزار می شود و تیم های استقلال تهران، داماش گیلان، فولاد خوزستان و نفت تهران به ترتیب رو در روی تیم های پرسپولیس تهران، مس کرمان، راه آهن تهران و ملوان بندر انزلی قرار می گیرند.
 
استقلال تیم دوم جدول رده بندی در صورت حتی کسب یک تساوی در بازی فردا مقابل پرسپولیس برای سومین هفته متوالی صدر جدول یک شبه تراکتورسازان را باز پس خواهد گرفت.
 
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 5 دیدار آغاز شد. 4 مسابقه همزمان از ساعت 15:30 برگزار شد که نتایج این دیدارها به شرح زیر است؛
 
تراکتورسازی تبریز یک- ذوب آهن یک
 
گل‌ها: فلاویو لوپز دقیقه  22 برای ذوب آهن و محسن مسلمان در دقیقه 53 برای ذوب آهن
 
آلومینیوم هرمزگان یک - سایپا صفر
 
گل: ایمون زاید در دقیقه 61
 
روزبه شاه‌علیدوست، بازیکن سایپا در دقیقه 30 از زمین اخراج شد.
 
صبای قم 3- نفت آبادان  2
 
گل‌ها: ایمان رزاقی در دقیقه 25 ، 47 و 57 برای صبا و مهدی دغاغله در دقیقه 61  و رضا خالقی در دقیقه 84 برای نفت
 
   سپاهان  2 - پیکان صفر
 
گل‌ها: محرم نوید کیا در دقیقه 63 و محمدرضا خلعتبری در دقیقه 89

گهر دورود صفر- فجر سپاسي 3

گل‌ها: مسلم فيروزآبادي (4)، مجتبي ترشيز (34) و سعيد قزلچي (83)




تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

مصاحبه با مهران مدیری

صرفا جهت اطلاع  با پخش بخشي از مصاحبه نجف زاده و مهران مديري آغاز شد. مديري به خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت انتقادهايي که در چارچوب اخلاق باشد را مي پذيرد. نجف زاده به مهران مديري گفت شما گفته ايد " براي بهبود شرايط بد شبکه خانگي، فقط بايد بايد دعا کرد"، قبول!اما خب کساني که در اين شبکه خانگي برنامه توليد مي کنند علاوه بر دعا بايد کارهاي ديگه اي هم بکنند. فکر کنند به آرزوهاي اونهايي که در انتظار قرعه کشي هستند. فکر کنند وقتي برنامه اي را مي سازند بايد تمومش کنند. فکر کنند به احترام مردمي که حرف شما رو خريدند و کپي نکردند شما هم تعهد هايي داريد و بعد کامران در دلجويي از مهران مديري آيتمي از مرد هزار چهره پخش کرد که او در دادگاه مي گفت: من مقصر نبودم، من چيزي به جيب نزدم!

کنايه به مرتضوي و رييس جمهور

کنايه به مرتضوي و رييس جمهور گرچه بدون بردن نامي از اين دو صورت گرفت اما براي آنهايي که در جريان تغيير چندباره نام صندوق به سازمان تامين اجتماعي بودند روشن بود.مجري اين هفته صرفا جهت اطلاع گفت:"هفته پيش گفتيم يه اسم جديد پيشنهاد کنيد تا يک سازمان دوباره تغيير اسم بده ورئيسشو هر طور شده نگه داره اين هفته اتفاق جالبتري افتاداسم سازمانه عوض نشد اما اون رئيسه شد سرپرست تا معلوم بشه برخی ها عاشق دوربرگردان قانون هستند".




تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد، افراد مسن در این کشور باید برای کمک به کمتر شدن بار مالیات‌ها زودتر بمیرند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، تارو آسو، معاون نخست‌وزیر ژاپن و وزیر اقتصاد این کشور این اظهارات جنجال برانگیز را در حالی مطرح کرد که به بحث و گفت‌وگو درباره چگونگی مواجه با بحران جمعیتی این کشور صحبت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بار اضافه بودن بر دوش کشور نفرت آور است، اعلام کرد: اینکه فرد احساس کند باری اضافی بر دوش دولت است قابل تحمل نیست.

اظهارات معاون نخست‌وزیر ژاپن با افکار مردم این کشور که مبنی بر احترام به افراد مسن است منافات دارد و انتقادهای بسیاری را به دنبال داشته است.

در حال حاضر، ژاپن با بحران جمعیتی روبرو است؛ بیش از 20 درصد جمعیت 128 میلیونی این کشور بالای 65 سال سن دارند و انتظار می‌رود این رقم با توجه به نرخ تولد پایین طی 50 سال آینده به بیش از 40 درصد افزایش یابد.



تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

استیون هاوکینگ فیزیکدان معروف معاصر در گفتگو با یک شبکه ترکیه‌ای ادعای قبلی خود در مورد خلقت را تغییر داده و تصریح کرده که خالق دنیا خداوند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، استیون هاوکینگ در مصاحبه با کانال "D" ترکیه باور قبلی خود در خصوص خلقت و عدم وجود خداوند را تغییر داده است.

استیون هاکینگ یکى از دانشمندان معروف معاصر است که مفلوج بوده و هم‌اکنون در دپارتمان ریاضیات کاربردى و فیزیک نظرى به عنوان استاد کرسى "لوکازین" ریاضیات در دانشگاه کمبریج فعالیت می کند. زمینه‌ پژوهشی اصلی وی کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی است. از مهمترین دستاوردهای وی مقاله‌ای است که به رابطه‌ سیاه‌چاله‌ها و قانونهای ترمودینامیک می‌پردازد.

هاوکینگ دانشمندان علوم را حاملان پرچم کشف معارف انسانی می داند. به عبارت دیگر او می‌گوید که این دانشمندان علوم هستند که توان پاسخگویی به سؤالات انسان را دارند.

علم گرایی محض هاوکینگ را می توان در اظهارات او در مورد پیدایش جهان مشاهده کرد. او در کتاب خود ادعا کرده بود که خداوند جهان را نیافریده و "انفجار بزرگ" پیامد اجتناب ناپذیری از قوانین فیزیک بوده است. به ادعای او قوانین فیزیک به این معنی است که در واقع لازم نیست معتقد باشیم خدا در انفجار بزرگ دست داشته است!

هاوکینگ در این اثر نوشته بود، "چون قانونی مثل جاذبه وجود دارد، جهان تاکنون توانسته و خواهد توانست که خود به خود، از هیچ به وجود آید. ایجاد خودبه‏خودی، دلیل وجود چیزها است."

این در حالی است که هاوکینگ در گفتگو با کانال D ترکیه در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود خداوند بر خلاف ادعای قبلی خود که خدا را رد کرده بود تصریح کرد: "حقیقت این است که تشکیل کائنات بر پایه علوم شکل گرفته، ولی در هیچ صورتی نمی‌توان گفت کسانی که قوانین علمی را تدوین می کنند یا ابداع می‌کنند از طرف خداوند خلق نشده‌اند و مخلوق خدا نیستند."

بر اساس تحلیلی که این کانال آورده برخی کارشناسان معتقدند صحبتهای اخیر هاوکینگ به این معناست که نظریه‌ای که پیش از این در مورد خلقت داده اشتباه است و دیدگاه اخیر وی با آن چیزی که قرآن در حدود 1400 سال پیش در خصوص خلقت با ارائه موارد علمی ارائه داده، منطبق است.



تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

یکی از اعضای جبهه پایداری که هم‌اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی نیز هست، به شش ماه حبس تعلیقی از سوی دادگاه محکوم شد.

 
به گزارش «تابناک»، رأی دادگاه به دلیل دعاوی وی بر اعتبارنامه یکی از نمایندگان پرنفوذ مجلس شورای اسلامی و اثبات دروغ بودن ادعاهای مطرح از سوی وی، این حکم از سوی قاضی پرونده صادر شد.

البته ذکر این مهم لازم است که این حکم هفته پیش صادر و به دو طرف ابلاغ شده است.

گفتنی است، چندی پیش و در زمان آغاز مجلس نهم، برخی از نمایندگان بر سر اعتبار نامه به یکدیگر در‌گیری داشتند. در آن زمان این نماینده در گفت‌و‌گو با خبرنگار یک رسانه اظهار کرد: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکی از متهمانی است که برای وی کیفرخواست صادر شده و قاضی نظر به بازداشت وی دارد.

این نماینده در مصاحبه خود با رسانه دیگری، گفته بود: رئیس کمیسیون امنیت ملی، توصیه‌نامه‌هایی را با سربرگ کمیسیون امنیت ملی در حمایت از گروه امیرمنصور آریا و خاوری نوشته بود، در حالی که سربرگ کمیسیون باید تنها در راستای اهداف کمیسیون به کار گرفته شود و هیچ گاه نمی‌توان در چهارچوب حمایت از یک شخص و یا گروه اقتصادی که ارتباطات نزدیکی نیز با اشخاص داشته‌اند، چنین تخلفی را انجام داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعترافات امیرمنصور آریا، متهم اصلی پرونده و همچنین با توجه به اعترافات فرزند  این نماینده که اکنون بازداشت است،  رئیس کمیسیون امنیت ملی متهم این پرونده است و باید بازداشت شود.

وی گفت: متأسفانه به رغم نظر قاضی پرونده بر بازداشت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز وی بازداشت نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات این نماینده در گفت‌وگو با یک سایت خبری، با اشاره به این نکته که این نخستین باری نیست که این گونه مطالب کذب بر زبان آقای ... جاری می‌شود، گفت: دروغگویی شایسته یک نماینده مجلس نظام اسلامی و حتی یک فرد مسلمان عادی نیست.

وی تأکید کرد: بار‌ها گفته‌ام این مطالب غیرواقعی، دروغ و از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است، بنابراین، این اظهارات آقای نماینده جرم است.




تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

معاونت بازرسی سازمان حمایت گفت هیچ واحد تولیدی بدون مجوز اتحادیه و شورای اصناف حق نصب تابلو "حراج " را نخواهد داشت به نحوی که باید شماره و مجوز لازم را برای این اقدام دریافت و در تابلوهای خود قید نمایند.


فراهانی ضمن تأکید بر اینکه بازرسان سازمان حمایت به صورت مستمر به واحدهای تولیدی مراجعه و اقدامات آنها را در ارائه اجناس با کیفیت مورد بررسی قرار خواهند داد، افزود: امسال به تک تک واحدها شناسنامه تأیید محصول ارائه کرده‌ایم که باید کیفیت‌های لازم را در عرضه تولیدات خود لحاظ نمایند در غیر این صورت اقدامات آنها تخلف و با آنان برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با اشاره به اینکه کیفیت جزو اساسی‌ترین اولویت‌های این سازمان در بازرسی بازار شب عید است، تصریح کرد: در مورد مواد پروتئینی نیز معاونت توسعه بازرگانی داخلی قرار است در عرضه آنها نظارت لازم را بر تمام شعب نمایشگاه‌های بهاره اعمال نماید.

به گفته فراهانی امسال تمام سعی سازمان حمایت کارشناسانه بودن بازرسی‌ها است به نحوی که در همان محل بازرس ویژه با بررسی تخلف هر واحد صنفی آنان را به تعزیرات ارسال نکرده و تصمیماتی را صادر می‌کند.




تاریخ: سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

با اعلام ابقای مرتضوی، بی‌گمان شمار عزل و نصب‌های این فرد در تأمین اجتماعی قابلیت ثبت در رکوردهای گینس را به دست آورده؛ اما عجیب‌تر از این رفت و برگشت‌های پیاپی، ترفندهای قانونی به کار رفته برای عزل و نصب این شخص است؛ انگار قرار شده دو طرف ماجرا ثابت کنند که به تعداد جلساتشان راهکار برای دور زدن مصوبات طرف مقابل وجود دارد!

به گزارش «تابناک»، پس از آن که سریال عزل مرتضوی از ریاست صندوق تأمین اجتماعی با ابطال اساسنامه تازه تصویب شده این مجموعه ـ از سوی هیأت تطبیق و ابلاغ مجلس شورای اسلامی ـ برای بار دیگر به اوج نزدیک شده و به اولتیماتوم نمایندگان مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای حکم صادره گره خورد، از نشست امروز هیأت دولت خبر می‌رسد که اعضای کابینه، بار دیگر با یک مصوبه به یاری مرتضوی آمده و ابقای وی در تأمین اجتماعی را سبب شده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی تأمین در این باره می‌نویسد: «پس از مصوبه اخیر دولت مبنی بر تفویض وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نصب و عزل مدیر عامل یا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی به معاون اول رئیس‌جمهوری، سعید مرتضوی طی حکمی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد».

از این گزارش این گونه برداشت می‌شود که در نشست امروز هیأت دولت که در غیاب رئیس جمهور (به علت سفر وی به استان همدان)، ریاست آن بر عهده محمدرضا رحیمی، معاون اول وی بود، در آغاز تفویض وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های وزیر به شخص معاون اول به تصویب اعضای کابینه رسیده و بلافاصله این مصوبه با امضای حکم سرپرستی مرتضوی بر صندوق تأمین اجتماعی توسط رحیمی، به کار گرفته شد تا قاضی معزول در ماجرای کهریزک، این بار پیش از عزل، منصوب شود!

فارغ از سرعت عمل عجیب و چه بسا استثنایی مسئولان در طرح، تصویب و اجرای این موضوع، گویا واگذاری اختیارات و «مسئولیت»‌های وزیر به معاون اول رئیس جمهور، تنها می‌تواند یک کارکردد اشته باشد که آن هم بستن دست نمایندگان مجلس در استیضاح وزیری است که بر پایه مصوبه اخیر، قدرتی در تعیین سرپرست نداشته و مسئولیتی شامل حال وی نمی‌شود؛ تدبیر جدیدی که دولتمردان برای دور کردن خطر استیضاح از وزیر تدارک دیده‌اند تا دستمایه نمایندگان مجلس برای بازخواست وزیر، به نوعی بیرون از حیطه اختیارات این مقامِ مسئول تلقی شده و پرسش جدیدی مطرح شود که آیا اصلا هیأت دولت اجازه تغییر در حوزه اختیارات یک وزارت خانه را داراست یا خیر؟

به عبارتی بهتر،‌‌ همان گونه که چندی پیش اقدام دولت در ادغام و انحلال وزارتخانه‌ها، صدای نمایندگان مجلس را درآورده و منجر به طرحی دوفوریتی شد که در پایان هرگونه انحلال و ادغام وزارتخانه‌ها را منوط به مصوبه قوه مقننه کرد، به نظر می‌رسد که خروج نهاد بزرگی مانند تأمین اجتماعی از زیرمجموعه یک وزارت‌خانه و پیوست آن به حیطه مسئولیت‌های معاون اول، نه تنها تغییری بر خلاف این مصوبه مجلسیان است، بلکه عملا حکم به خروج تأمین اجتماعی از حیطه نظارت مستقیم مجلس داده و به نظر نمی‌رسد این موضوع چندان با قانون هماهنگی داشته و به مذاق نمایندگان مجلس خوش بیاید!

اما ابعاد این ماجرای عجیب، هنگامی گسترده‌تر می‌شود که بدانیم همزمان با انتشار خبر ابقای مرتضوی به حکم سرپرستی، اعضای هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، و نه شخص معاون اول ـ که امروز ریاست هیأت دولت را عهده‌دار بوده ـ به دلیل حمایت‌های مستمر از سازمان تأمین اجتماعی و مدیریت آن تقدیر و تشکر کردند؛ نامه‌ای که پایگاه اطلاع رسانی دولت هم آن را منتشر نموده، ولی بار‌ها و بار‌ها در سطور آن، از واژه سازمان برای معرفی صندوق تأمین اجتماعی استفاده شده است، حال آنکه بر پایه نظر مجلسیان و حکم دیوان عدالت اداری، سازمان تأمین اجتماعی وجود خارجی ندارد.

بدین ترتیب تشکر از رئیس جمهور غایب در تصمیم‌گیری امروز هیأت دولت، به این می‌ماند که گویی اعضای نشست امروز دولت، همگی در نمایشی برای تأیید خواست رئیس جمهور حضور یافته بودند؛ بنابراین، نه تصمیم بداهه‌ای گرفته‌اند، نه امضای حکم در انتهای نشست بی‌برنامه قبلی بوده و نه نامه اعضای هیأت مدیره به ناگهان رو شده، بلکه نشست امروز هیأت دولت، تنها بهانه‌ای برای آشکار کردن این تصمیمات بوده است و بس!



این شایبه زمانی قوت می‌گیرد که در متن نامه هیأت مدیره تأمین اجتماعی، بند قانونی مورد استناد در هیأت دولت هم به رغم منتشر نشدن مصوبات هیأت دولت (البته تا لحظه تنظیم خبر) ذکر شده و افزون بر آن، نظر هیأت تطبیق و ابلاغ مجلس شورای اسلامی و حکم دیوان عدالت اداری «سیاسی» خوانده شده؛ جایی که می‌گویند: «هیأت مدیره سازمان [بخوانید صندوق!] تأمین اجتماعی از مصوبه اخیر هیأت وزیران که به موجب بند ۱۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۱ کشور وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پیرامون سازمان تأمین اجتماعی و تعیین مدیر عامل سازمان به معاون اول رئیس جمهور تفویض نموده‌اند، جهت پایان دادن به مناقشات سیاسی تشکر نموده و...».

جدای از این سخنان ناامید کننده، بد نیست که نزدیک بودن پایان سال و نگرانی‌های بسیار زیاد خانواده بزرگ اعضای تأمین اجتماعی را یادآوری کرده و خطاب به دولتمردانی که هرگز در اجرایی کردن یک تصمیم تا این اندازه چابک نبوده‌اند، بگوییم:

* این گوشت قربانی که نزدیک یک سال است بر سر نرفتن یک فرد از آن مصوب کرده و اجرایی می‌کنید، متعلق به مردمانی است که ذره ذره هست‌ونیست آن، با تلاش ایشان حاصل شده و اگر قرار باشد، تصمیمی درباره آن گرفته شود، باید در راه تأمین ایشان باشد اما نمی‌دانیم چگونه است که نه گرانی و تورم و نه هیچ انگیزه دیگری تاکنون نتوانسته



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

یک نامه‌نگاری ساده وانبوهی از غلط املایی! ظاهراً حضور چندین مترجم زبان در فدراسیون کشتی هم نتوانست از بروز اشتباهات فاحش جلوگیری کند و اتفاقی افتاد که در مجامع بین‌المللی، آبروی کشتی ایران را تهدید کرد.

به گزارش مشرق، بعد از هیاهوی جنجالی رقابت‌های فینال لیگ برتر کشتی آزاد و بخصوص اتفاقات وزن 74 کیلوگرم، اختلاف نظر بین داوران و مربیان بالا گرفت تا جایی که کمیته داوران تصمیم گرفت تا قضاوت نهایی را به مسئولان عالیرتبه فدراسیون جهانی بسپارد و نظر شخص رافائل مارتینتی رئیس فیلا را جویا شود. اما تأیید شفاهی و ضمنی مارتینتی کافی نبود وکار به نامه‌نگاری کشید. نامه‌ای از سوی مسئولان فدراسیون کشتی به مارتینتی ارسال شد و چندی بعد رئیس فدراسیون جهانی کشتی، با اعلام ناآگاهی از نام و ملیت کشتی‌گیران فیلم مورد نظر، رأی داوران را تأیید کرد.

فدراسیون کشتی هم شادمان از این اتفاق و صحت قضاوت دیدار 74 کیلوگرم، اصل‌نامه و پاسخ رافائل مارتینتی را از طریق سایت رسمی خود منتشر کرد. سندی که نشان داد پایه‌های دیپلماسی بین‌المللی کشتی ایران لرزان است و آبروی ورزش اول کشور در نهادهای بین‌المللی در معرض تهدید. شاید اگر کمیته روابط ‌بین‌الملل فدراسیون کشتی، بعد از استعفای مهدی خالدی، رها نمی‌شد، امروز شاهد این اتفاق نبودیم.

ماجرا از این قرار است که نامه فدراسیون به مارتینتی، از سوی دبیر فدراسیون کشتی و با ایمیل شخصی او ارسال شد. در این نامه که مجموعاً 4 خط است، علاوه بر چندین و چند غلط املایی، انبوهی از اشتباهات و خطاهای نگارشی وجود دارد که اساساً نامه مذکور را از شکل ‌نامه‌های اداری و رسمی خارج کرده است. همانطور که در تصویر فوق می‌بینید در این نامه کلمات بسیار پیش‌پا افتاده انگلیسی همچون واژه copy به اشتباه coppy نوشته شده و بدتر آن‌که نام کشور گرجستان Georgia به اشتباه Gorgia درج شده و همین باعث شده تا مارتینتی در نامه خود صراحتاً بگوید: «یاد آور می‌شوم که من نمی‌دانم ملیت کشتی‌گیر مورد اشاره شما چیست؟»




تاریخ: دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content