هبوط
اجتماعی فرهنگی

از قدیم فتوحات نامه‌نویسی از رایج‌ترین اقدامات فرهنگی آدم‌های قدرتمند، جهانگیر و جهاندار بوده و امثال سلطان محمود غزنوی، نادرشاه، فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، کلنل لیاخوف روسی (همانی که مجلس به توپ بست!) و حتی هولاکوخان مغول یک قسمتی از دفتر و نهاد تحت امرشان را به نوشتن فتوحات و دستاوردهای اختصاص داده‌اند، تا همگان به ویژه آیندگان بدانند که چه سلاطین و حاکمان گل و سنبلی بر مملکت مسلط بوده و چه دسته گل ها که به سر ملت نزده‌اند!

در همین راستا و از آنجا که سلاطین و حاکمان قوه‌ مجریه در طول چند سال اخیر، اصولاً آدم‌‌های به شدت متواضع و گمنامی بوده‌اند و زیردستانشان در دفتر و نهاد ریاست جمهوری در شبانه‌روز 27 ساعت به خواندن و پیگیری میلیون‌ها نامه مردمی مشغولند و دیگر وقتی برای نگاشتن و ثبت فتوحات قوه مجریه در طول سنوات ماضیه نداشته و ندارند؛ لذا خارج از انصاف دیدیم اگر بتوانیم پیروزی‌ها و موفقیت‌های دولت دهم را بنویسیم و ننویسیم (البته روزنامه دولتی ایران هم چون تمام وقت مشغول ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است مجالی برای نگاشتن فتوحات دولت نداشته و ندارد.)

و اما امهات و اهم فتوحات پی‌درپی دولت دهم در حوزه اقتصاد به شرح زیر می‌باشد! (چون دستاوردهای اقتصادی دولت دهم چشمگیرتر و شایان توجه‌تر بوده‌اند! لذا از اینجا شروع کردیم.)

1- کاهش ارزش پول ملی به نصف در طول 4 ماه (کدام دولت از زمان مادها تا الان چنین سریع و ضربتی ارزش پول ملی را نصف و کام مردم را شیرین نموده؟)

2- افزایش قیمت طلا به دو برابر، ظرف همان مدت 4 ماه (انصافاً کدام دولت در طول تاریخ بشر توانسته این قدر زحمتکش و کاری باشد که با یک دست ارزش پول ملی را نصف کند و در همان زمان با دست دیگر قیمت طلا را دو برابر بنماید؟)

3- تشویق ملت به خروج سپرده‌های‌شان از بانکها (میزان خروج سپرده‌های بانکی در طول 4 ماه اخیر در هیچ مقطعی از تاریخ ایران سابقه ندارد و به ویژه در مقایسه با زمان مادها!)در همین رابطه شنیده شده بانک جهانی با ارسال نامه‌ای محرمانه از دولت دهم خواهش کرده سازوکار چگونگی تشویق مردم به خروج ضربتی و بی‌سابقه پول‌های‌شان از نظام بانکی را جهت ثبت در تاریخ بانکداری و آموزش و عبرت سایر کشورها و جوامع در اختیار بانک جهانی قرار دهد!

4- در مسیر تحقق اهداف اصل 44 مبنی بر واگذاری امور مردم به مردم و همچنین در جهت تحقق طرح پنسم (مخفف پول نفت سرسفره مردم) طرح عملیاتی ضربتی قیف، نفت، حلق به صورت زیر در کار گروه تخصصی مربوطه تدوین شده و در همین ایام اجرایی خواهد شد و طبق معمول زمان اجرای آن اعلام نخواهد شد؛ مگر یک شب قبل از اجرا، آن هم توسط رئیس جمهور محبوب طی یک گفت‌وگوی صمیمی.

براساس این طرح ابتدای هر ماه در حلق هر ایرانی و یک قیف (فلزی یا پلاستیکی) قرار گرفته و مقداری نفت خام سنگین (میزان آن محرمانه است و در ستاد هدفمندی یارانه‌ در حال بررسی است به هر حال بین 2/5 تا 22/75 لیتر! پیش‌بینی می‌شود) آنگاه فرد مزبور خودش تصمیم می‌گیرد که سهمش از نفت را چگونه هزینه کند!

در صورت اجرایی شدن این طرح، بزرگ‌ترین تحول اقتصادی تاریخ بشر اتفاق می‌افتد و وزارت نفت، بانک مرکزی و وزارت دارایی فلسفه وجودی خود را از دست داده و منحل می‌شود! شاید هم در سازمان محیط زیست! با سازمان اوقاف یا حتی وزارت آموزش و پرورش ادغام شده و کارمندان‌شان به صورت دورکار به ادامه خدمت بپردازند!




تاریخ: پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

عکس گلشیفته فراهانی در مجله مادام لافیگارو یکبار دیگر سبب شد تا نام او در رسانه های کشور بر سر زبان ها بیفتد و این مساله واکنش فهیمه رحیمیان،مادر وی را به همراه داشت.

 رحیمیان در این باره اظهار داشت: در حال حاضر دخترم در هند به سر می برد و حالی مطلوب دارد وبنده که مادر او هستم به شما می گویم یقین بدانید دختر من اهل برهنگی و این مسائل نیست.

وی ادامه داد: در دنیای امروز که دنیای تکنولوژی است همه چیز امکان پذیر است و مطمئن باشید این عکس فتوشاپ بوده وبه هیچ عنوان نمی تواند عکس واقعی او باشد.

رحیمیان افزود: اگر من گلشیفته را بزرگ کرده ام بهتر از هرکس به این امر واقف هستم که دخترم اهل این چنین خودنمایی ها و خودفروختگی ها نیست وبه شما با قاطعیت می گویم این عکس واقعی و متعلق به دختر من نیست.

همچنین بهزاد فرهانی پدر گلشیفته در این باره گفت: نمی دانم کسانی که مدتی است در پی دامن زدن به این موضوع هستند اصلا از خود سوال کرده اند که چرا دختر من  باید دست به چنین کاری بزند؟ یک آدم  مریض عکسی را در داخل اینترنت قرار داده است وجملاتی را به  در زیر آن نوشته  وفکر کرده است مردم هم به راحتی آن را پذیرفته اند. حقیقت این است که گلشیفته در هیچ شبکه اجتماعی عضویت ندارد، پس نمی تواند چنین حرفهایی را زده باشد.

به گزارش اوج؛ وی افزود: من پدر گلشیفته فراهانی اعلام می کنم این عکس هرگز متعلق به دختر من نیست و این عمل زشت یک فتوشاپ است. دخترم اهل این مسائل وبازی ها نیست.




تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی




ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 29 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
جدول نرخ دلار طی 10 سال

تاریخ قیمت دلار ( تومان)
سال 80  792
سال 81 799
سال 82 832
سال 83 874
سال 84 904
سال 85 922
سال 86 935
سال 87 966
سال 88 1000
سال 89 1100

بررسی روند کاهش ارزش ریال روند ثابتی را نشان نمی‌دهد و در سالهای مختلف با وجود تلاش دولت برای تثبیت ارزش آن، به دلیل تاثیرگذاری عوامل متعدد سیکل متغیری را می‌توان برای آن در نظر گرفت. کاهش ارزش ریال فقط در مقابل دلار اتفاق نیافتاده است و در مقایسه با سایر ارزها مانند یورو نیز این کاهش را می‌توان دید.

ارزش برابری ریال در مقابل دلار

نرخ برابری ارزهای مختلف نشان می‌دهد که ریال ایران در برابر دلار به یکی از کم ارزش ترین پولها تبدیل شده است. حتی اگر دلار آمریکا را در برابر نرخی 1129 تومان بانک مرکزی قرار دهیم، باز هم به این واقعیت پی خواهیم برد. دیگر در محاسبه کم ارزش ترین پولهای رایج دنیا، ریال ایران همتراز با پول کشورهای زیمبابوه، ویتنام، اندونزی و گینه در مقابل دلار قرار می‌گیرد.

پیش بینی افزایش نرخ تورم ایران نیز مزیدی بر علت است، تورم 3 درصدی آمریکا و تورم بالای 20 درصدی ایران باعث تحلیل ارزش ریال در برابر دلار شده است.

نوسانات بازار ارز این روزها بیش از پیش به کاهش ارزش ریال دامن زده است، ریالی که هر روز صفرهایش بیشتر می‌شود و این اتفاقات دست به دست هم داده است تا نفس ریال به شماره بیافتد و بانک مرکزی به عنوان متولی حفظ ارزش پول ملی هم نتواند کاری از پیش ببرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 27 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

وقتی به جای تخصص مدرک می نشیندبرای نامزد انتخابات مجلس شدن، دسته‌ای از شرایط و صلاحیت‌ها تعیین شده ولی هیچ شرط تخصصی برای نامزدی لازم نیست. احتمالا در هیچ جای دنیا هم شرط گذاشته نمی‌شود که برای نماینده شدن تخصص و یا مدرک دانشگاهی مخصوصی لازم است. برای فرد آمریکایی قابل تصور نخواهد بود که بیل گیتس چون مدرک دانشگاهی خاصی ندارد، نتواند نماینده شود.این که در ایران مدرک دانشگاهی (کارشناسی ارشد) برای نمایندگی لازم دانسته شده، ناشی از ضعفی است که در تخصص نامزدهای نمایندگی و احتمالا خود نمایندگان مجلس دیده شده است. باید این واقعیت را پذیرفت که دسته‌ای از نمایندگان مجلس هستند که جدای از این که با رأی مردم حوزه انتخابیه خود به مجلس راه پیدا می‌کنند و نماینده واقعی شهر خود هستند، اما از صلاحیت تخصصی برای این که در یکی از کمیسیون‌های مجلس منشأ خدمت شوند برخوردار نیستند.


قانون‌نویسی و علم حقوق

چندی پیش، در شرایطی که تنها یک سال به پایان کار مجلس هشتم مانده بود، لازم دیده شده بود که برای نمایندگان مجلس کلاس قانون‌نویسی برگزار شود و از نمایندگان خواسته شده بود که در این کلاس‌ها ‌نام‌نویسی کنند.


این موضوع متأسفانه نشان‌دهنده این است که علم حقوق و قانون آن گونه که باید مورد توجه و احترام قرار نمی‌گیرد. همین عدم تخصص است که کمیسیون قضایی را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد و باعث می‌شود، قوانین مصوب همواره نیاز به اصلاح پیدا کنند و یا این که خلأهای قانونی زیادی برای سوء استفاده وجود داشته باشد. برای درک اهمیت موضوع، به لیست نمایندگان پارلمان‌های کشورهای پیشرفته مراجعه کنید و ببینید که بیشتر نمایندگان سابقه وکالت، حقوقی و یا قضایی دارند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

ـ چی کار کنم دیگه! حاج خانم اصرار کرد و گفت: «حاج سلیمون شما که اینترنت و مخابرات مملکت رو اونطوری ردیف کردی، جات توی مجلس خالیه برو اونجا رو هم ردیف کن»!


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

حافظ شيرازي

اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل مارا

به خال هندويش بخشم سمرقند و بخارا را



صائب تبريزي

اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل مارا

به خال هندويش بخشم سر و دست و تن و پا را

هر آنکس چيز مي بخشد ز مال خويش مي بخشد

نه چون حافظ که مي بخشد سمرقند و بخارا را

شهريار

اگر آن ترک شيرازي بدست آرد دل مارا

به خال هندويش بخشم تمام روح و اجزا را

هر آنکس چيز مي بخشد بسان مرد مي بخشد

نه چون صائب که مي بخشد سر و دست و تن و پا را

سر و دست و تن و پا را به خاک گور مي بخشند

! نه بر آن ترک شيرازي که برده جمله دلها را




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، امروز در راه رو های مجلس شنیده شد که بیش از 40 نماینده فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند.

خبرنگار بولتن توانست اسامی 33 نماینده را بدست بیاورد که این اسامی به شرح زیر است.

1.       علی مطهری نماینده تهران

2.       حمید رضا کاتوزیان نماینده تهران

3.       فاطمه آجرلو نماینده کرج

4.       علی عباسپور نماینده تهران

5.       علی رضا محجوب نماینده تهران

6.       جلال محمود زاده نماینده مهاباد

7.       نادر قاضی پور نماینده ارومیه

8.       سلیمان جعفر زاده نماینده ماکو



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 20 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

یکصد و شصت سال پیش در چنین روزهایی، بغض و کینه استبداد و استعمار در دهان مهد علیا، مادر ناصرالدین شاه، شاه جوان آن روز نجوا و به قلم شاه قاجار جاری شد و در حمام فین کاشان، شریف‌ترین و مدبرترین مدیران ایران را از تاریخ ما گرفت.


میرزا محمدتقی خان امیرکبیر،‌فرزند کربلایی قربان بیگ فراهانی در سال ۱۲۲۲ قمری در هزاوه از توابع اراک (سلطان آباد پیشین) متولد شد. پدرش در دستگاه میرزا عیسی پدر میرزا ابوالقاسم قائم‌‌مقام سمت آشپزی داشت. میرزا محمدتقی خان به دلیل هوش و استعداد کم‌نظیرش از همان دوران نوجوانی، مورد توجه میرزا بزرگ و سپس قائم‌مقام فراهانی قرار گرفت و به ترتیب به سمت منشی‌گری آن دو دست یافت و به سرعت مورد توجه قائم‌مقام و عباس میرزا نایب‌السلطنه قرار گرفت. فریدون آدمیت در کتاب امیرکبیر و ایران از قائم‌مقام نقل می‌کند که گفته است: «حقیقت من به کربلایی قربان حسد بردم و بر پسرش می‌ترسم ... این پسر خیلی ترقیات دارد و قوانین بزرگ به روزگار می‌گذارد».

نخستین تجربه سیاسی میرزامحمدتقی خان، همراهی خسرومیرزا، فرزند نایب‌السلطنه و هیأت همراه او در سفرش به روسیه تزاری بود. این سفر به ‌دنبال قتل گریبایدوف



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 18 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

افتتاحیه نمایشگاه نقاشی "ننه صنوبر" و حضور مجری یکی از شبکه های ماهواره ای با حاشیه هایی همراه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نمایشگاه، افتتاحیه نمایشگاه نقاشی "ننه صنوبر" واقع در خیابان میرداماد بازیچه عوامل شبکه های ماهواره ای شد.

براساس این گزارش، مدیر و مجری یکی از شبکه های ماهواره ای که خود از برگزار کنندگان این نمایشگاه بود، با سوء استفاده از هنر یک هنرمند 70 ساله قصد ایجاد ناآرامی و بهره برداری سیاسی در این نمایشگاه را داشت که این حرکت با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی و بازداشت این مجری خاتمه یافت.




تاریخ: شنبه 17 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است که رییس کل بانک مرکزی پول ملی کشور را به یک کاغذ پاره تبدیل کرده است.

حسن ونایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قانون در ارتباط با بی‌ثباتی موجود در بازار ارز گفت: بسیار خوب و پسندیده است که مسئولان کمیته نوبل، جایزه نوبل شیمی را به آقای بهمنی اهدا کنند چرا که وی توانست برای اولین بار مکانیزمی را ابداع کند که پول ایران به یک کاغذ پاره بی‌ا‌همیت تبدیل شود.

وی ادامه داد: سیاست‌های ناپایدار بانک مرکزی و تصمیم‌های نادرست این نهاد موجب شده است که شاهد کاهش روزافزون ارزش پول کشورمان باشیم. وضعیت تجار، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حال حاضر مشخص نیست و این افراد نمی‌توانند برنامه‌ریزی درستی برای آینده کاری خود داشته باشند و به بازار اطمینان ندارند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور دچار نوعی برهم‌ریختگی شده است، خاطرنشان کرد: این وضعیت به شدت به ارزش پول ملی کشور آسیب می‌زند. این در حالیست که بانک مرکزی قادر به مهار این وضعیت نیست.

ونایی یادآور شد: این نیاز احساس می‌شود که وزارت دارایی و بانک مرکزی تمهیداتی بیاندیشد که ثبات را به بازار ارز بازگرداند چرا که در حال حاضر بازار ارز در شرایط نابسامانی به سر می‌برد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با تاکید بر اینکه بزرگترین نیاز جامعه فعلی تمکین به قوانین است، ادامه داد: مجلس در بررسی بودجه سال 91 تمهیداتی خواهد اندیشد تا این وضعیت اصلاح شود.




تاریخ: شنبه 17 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

برخلاف تصور شما به هنگام دیدن تیتر، این مطلب اصلا یک مقاله علمی برای شرح یک مفهوم اقتصادی نیست!

به گزارش «تابناک»، بیشتر مردم ما درک درستی از مفهوم کالای لوکس ندارند، ولی ما نیز قصد شرح دادن این واژه را نداریم، آن هم هنگامی که تصاویر گویای همه چیز است.



يك كالاي لوكس به تمام معنا، آنقدر لوكس هست كه حتي حمل و نقل آن هم با روش‌هاي عادي انجام نمي‌‌گيرد




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 16 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

SaliJooN.Info - گروه اینترنتی سالیجون




تاریخ: یک شنبه 4 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content