هبوط
اجتماعی فرهنگی

نخستین اکسپوی عکس تهران 91» یک الگوبرداری ناقص از رویدادی معتبر تحت عنوان «پاریس فوتو»؛ این نظر بسیاری از آنهایی که است اکسپوی تهران را در خانه هنرمندان به نظاره نشسته اند. دبیر کانون عکاسان ایران یکی از منتقدان نسبت به کیفیت برگزاری این رویداد است که اگرچه تصور می شود نماد عکاسی ایران یا حداقل عکاسی پایتخت است اما در واقع محلی برای عرضه و فروش حدود 75 عکاس با سطوح توانمندی مختلف است و مشروعیت این رویداد با نقدهایی همراه شده است.

 

به گزارش «تابناک»، کمتر از دو ماه پیش دیوید لینچ کارگردان صاحب سبک آمریکایی در تور جهانی اش به پاریس رسید. او با تماشای 800 عکس از آثار 130 گالری بین المللی، 99 تصویر را انتخاب کرد که به عنوان تصاویر ارتباط برقرار کرده با قلب لینچ در قالب یک کتاب نیز منتشر شد. او سپس در "پاریس فوتو" گفت وگویی یک ساعته درباره نقش جزئیات در فیلم و عکس و همچنین تصاویری که انتخاب کرده، داشت که حداقل در سطح رسانه های فارسی زبان انعکاس نیافت.

 

در واقع دیوید لینچ که مدت ها است بنیادی به نام خود دارد و فعالیت های وسیع آموزشی را در این بنیاد پیگیری می کند، در "پاریس فوتو" نه به عنوان یک فیلمساز که به عنوان یک صاحب نظر در حوزه عکاسی حضور موثری داشته و به وقایع در یکی از مهم ترین رویدادهای عکاسی جهان به ارائه نظر درباره عکس و اجزای تصاویر پرداخته است. حالا ناصر تقوایی یک کارگردان پرسابقه ایرانی که البته با لینچ قابل مقایسه نیست در نشست خبری "اکسپوی عکس تهران حضور می یابد، سخن می گوید و عکس ارائه می دهد. رضا کیانیان نیز یک عکس گران قیمت در این رویداد ارائه می کند و البته مبلغ بالایی برای تصویرش می گذارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 23 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
رئیس پلیس فتای استان زنجان جزئیات بزرگترین کلاهبرداری پیامکی کشور را تشریح کرد.

سرگرد نصرت الله امیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چندی قبل ماموران پلیس فتا اقدام به رصد سایتها و شبکه های اجتماعی به منظور جرم یابی کردند که در یک سایت با ارایه یک شماره حساب برای واریز وجه به منظور دریافت جایزه مسابقه پیامکی روبرو شدند.با بررسی بیشتر کارشناسان پلیس فتا  مشخص شد این سایت  جعلی بوده و فعالیت این افراد کلاهبرداری است.

وی افزود: این افراد در شبکه های ماهواره ای اقدام به تبلیغات کرده و با استفاده از ارایه زیرنویس در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان طعمه های خود را شناسایی می کردند ضمن اینکه آنها افراد مختلف را شناسایی کرده و با ارسال پیامک های دسته جمعی مدعی برنده شدن این افراد در مسابقات پیامکی می شدند.

امیری ادامه داد: در بررسیهای بیشتر مشخص شد این افراد تحت عنوان برنده شدن در مسابقه پیامکی با افراد تماس گرفته و برای دریافت بسته هدیه باید 30 هزار تومان هزینه پست به حساب این فراد واریز شود. این کلاهبرداران برای جلب اعتماد مخاطبان پس از مدتی اقدام به ارسال بسته های هدیه به مالباختگان می کردند که 4 هزار تومان بیشتر ارزش نداشت.

وی افزود: سرانجام ماموران پلیس فتای زنجان توانستند این دو کلاهبردار را در استان البرز شناسایی و دستگیر کنند.

به گفته امیری، از کلاهبرداران تا کنون 15 شماره حساب شناسایی شده است که آنها پس از واریز وجه اقدام به انتقال پول به حساب های دیگر می کردند تا ردیابی نشوند. ضمن  اینکه هیچ کدام از شماره حساب ها و شماره تلفن ها به نام افراد نبوده و آنها فرد دیگری را قربانی کرده و با پرداخت مبالغ اندکی به نام آنها حساب باز کرده و یا با استفاده از مدارک مفقود شده افراد اقدام به افتتاح حساب می کردند.

وی با بیان اینکه این متهمان حدود 28 سال سن دارند تصریح کرد: هم اکنون در حال پیگیری سایر شماره حسابها هستیم تا سایر مالباختگان شناسایی شوند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه تاکنون 121 میلیارد تومان از حساب های این کلاهبرداران کشف شده است گفت: این افراد از 4 میلیون نفر کلاهبرداری کرده اند. به تمامی پلیسهای فتای استانهای کشور اعلام کردیم که اگر پرونده ای در این رابطه وجود دارد به پلیس فتای زنجان ارسال شود.

امیری در پایان به شهروندان هشدار داد: شناسایی هویت افراد در فضای مجازی امکان پذیر نیست و نباید به راحتی به هر فرد اعتماد کرد. مالباختگان چرا از خود نپرسیدند که چگونه بدون شرکت در مسابقه ای برنده شده اند. کلاهبرداران بیشتر به سراغ افراد ساده لوح و بزه دیدگان بی انگیزه می روند چرا که این افراد می گویند 30 هزار تومان ارزش پیگیری کردن یا سفر به استان دیگری را ندارد.



تاریخ: پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
احکام متهمان سرقت اخیر در تهران صادر شد. دو نفر از متهمان به مجازات اعدام و دو نفر دیگر به حبس و تبعید محکوم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، شعبه پانزده دادگاه انقلاب اسلامی تهران حکم مربوط به چهار متهم سرقت اخیر در تهران را صادر کرد.

به موجب حکم صادره دو نفر از متهمان به اعدام محکوم شدند و دو نفر دیگر از متهمین علاوه بر محکومیت به ده سال حبس، هرکدام به پنج سال تبعید و 74 ضربه شلاق محکوم شدند.

دادگاه هم‌چنین هر چهار متهم را به رد اموال مسروقه به شکات محکوم نمود. احکام صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض است.

این گزارش حاکی است یک ماه قبل چهار نفر از سارقین، با استفاده از چاقو یکی از شهروندان تهرانی را مجروح کرده و وجوه نقدی و اموال وی را به سرقت بردند.



تاریخ: چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

علی‌اکبر حیدری‌فر، معاون دادستان سابق تهران و قاضی پرونده کهریزک با صدور حکمی از سوی سعید مرتضوی، معاون حقوقی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین اجتماعی شد.
 
به گزارش فارس، علی‌اکبر حیدری‌فر، معاون دادستان سابق تهران که احکام اعزام افراد بازداشت شده به کهریزک را امضا کرده بود با حکم سعید مرتضوی به عنوان معاون حقوقی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شده است.

حیدری‌فر در مرداد ماه سال 89 از مقامش تعلیق شد.

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، حسن دهنوی، معاون امنیت وقت دادستان تهران و علی اکبر حیدری‌فر، دادیار و معاون آقای مرتضوی، سه قاضی متهم در این پرونده بودند. آنها در این پرونده به «معاونت در قتل عمد» متهم شده‌اند.

روز 18 تیر سال 1388 شماری از بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند که چهار نفر از این افراد جان خود را در بازداشتگاه کهریزک از دست دادند.

محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر به همراه یک نفر دیگر، کشته شدگان این بازداشتگاه هستند.

به گزارش فارس، با ورود مرتضوی به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اکثر مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی تغییر کرده‌اند.

تکمیلی:

مدیر روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی خبر انتصاب علی‌اکبر حیدری‌فر در معاونت حقوقی شرکت صبا تأمین را تکذیب کرد.

حسن ضابطی مدیر روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اخبار منتشر شده مبنی بر انتصاب علی‌اکبر حیدری‌فر به سمت معاون حقوقی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و از اساس کذب است.

وی ادامه داد: موارد دیگر منتشر شده در این اخبار از جمله سابقه معاونت دادستان تهران از سوی حیدری‌فر و اتهامات مطرح شده درباره پرونده کهریزک نیز صحت ندارد.



تاریخ: چهار شنبه 13 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

چندی است که مردم آذربایجان شرقی به خصوص تبریز یک خودروی عجیب را در ناوگان راهنمایی و رانندگی خود مشاهده می‌کنند. این خودرو یک شورولت شاسی‌بلند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بازار خبر معروف است که در مناطق آزاد به خصوص انزلی و ارس، خودروهای خاصی دیده می‌شود. چند وقتی است که یک دستگاه شورولت Traverse در آذربابجان شرقی نظر شهروندان این منطقه را به خود جلب کرده است.

جای تعجب است که این خودرو یکی از تولیدات جنرال موتورز آمریکاست و اکنون در ناوگان انتظامی کشور مهر تردد گرفته است.

نکته عجیب دیگر این است که خودروی مذکور نسخه قدیمی تراورز است. حالا سوال اینجاست که وقتی واردات آزاد است و مجوز پلیسی هم صادر می‌شود حداقل مدل جدیدش انتخاب می‌شد.

شورولت تراورز دارای یک موتور 3.6 لیتری شش سیلندر Vشکل به قدرت 288 اسب‌بخار است.

حس و حال خیابان‌های دیترویت را می‌دهد
 

و مردمي كه با تعجب به آن نگاه مي كنند


از نمایی دیگر


پلیس ایرانی،‌ خودرو آمریکایی


پلیس آمریکایی، خودرو آمریکایی




تاریخ: سه شنبه 12 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
رییس سازمان زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه «فائزه هاشمی» با دستور مقامات قضایی به انفرادی اوین منتقل شده است، گفت که بازگشت او به محل سابقش، بستگی به رفتار خودش دارد.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا، درخصوص دلایل انتقال فائزه هاشمی به انفرادی زندان اوین اظهار کرد: فائزه هاشمی قوانین و مقررات زندان را مکررا زیر پا گذاشته بود و متاسفانه تذکرات تاثیری بر رفتارهایش نداشت. لذا تخلفاتش به دادسرای شهیدمقدس منتقل شد و مقامات قضایی نیز دستور دادند که وی به سلول انفرادی منتقل شود.

رییس سازمان زندان‌های کشور درباره اینکه او احتمالا تا چه مدت در انفرادی خواهد بود، خاطرنشان کرد: سقف حضور محکومان در سلول انفرادی مشخص است اما کف آن معلوم نیست. بدین معنی که طبق آیین‌نامه و مقررات زندان می‌توان فردی که تخلف انجام داده است را تا 20 روز در این محدودیت قرار داد.

وی بیان کرد: گاهی اوقات فرد متخلف بعد از گذشت چند روز از کار خود پشیمان می‌شود یا قراین دیگری به دست می‌آید که فرد اقدامات گذشته خود را تکرار نخواهد کرد که در این صورت او را به محل قبلی خود در زندان بازمی‌گردانند، البته این موضوع بستگی به تعامل «فائزه هاشمی» و اثربخشی این محدودیت در رفتار او دارد.

اسماعیلی در پایان بار دیگر تاکید کرد که فائزه هاشمی مقررات و ضوابط زندان را که در آیین‌نامه پیش‌بینی شده است، رعایت نکرده و به همین دلیل محدودیت‌هایی برای او اعمال شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز دوشنبه خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی در این باره گفته بود که «زندان یک‌سری مقرراتی دارد و اگرچنانچه آن مقررات زیرپا گذاشته شود، اقداماتی تنبیهی وجود دارد که توسط خود زندان انجام می‌شود. براساس آن چیزی که من شنیده‌ام، ایشان (فائزه هاشمی) اقداماتی داشته‌اند که به لحاظ همان مسائل تنبیهی از سه روز پیش به انفرادی رفته‌اند.

وی تاکید کرد که از جزییات اقدامات «فائزه هاشمی» که منجر به انتقال او به انفرادی شده بی‌اطلاع است اما گفت که «انتقال او به انفرادی با نظر مسوولان زندان و طبق ضوابط داخلی و نه براساس حکم دادگاه بوده است».



تاریخ: سه شنبه 12 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

سخنان روز گذشته کارگردان سینمای ایران درباره هشدار پیرامون فرجام فیلم و سریال سازی با رویکرد کنونی، به همراه ایجاد واکنش‌هایی در فضای فرهنگی کشور، این دغدغه را پیش آورد که آیا حقیقتاً شرایط سینما و تلویزیون ایران تا این اندازه بغرنج و نگران کننده است و به تنهایی مردم مسلمان کشورمان را آنچنان تحت نفوذ خود درمی‌آورد که بانوان محجبه را سنگسار کنند، یا این یک قضاوت غیرمنصفانه در قبال اهالی سیما و سینمای ایرانی و مخاطبان این مدیوم‌هاست؟

به گزارش «تابناک»، فرج‌الله سلحشور اصولاً چهره‌ای آتشین مزاج است و این روحیه به خودی خود بد نیست، ولی هنگامی که این رفتار با گفتارهایی خلاف شأن یک کارگردان به ویژه کارگردانی که همواره آثار مذهبی در کارنامه‌اش ثبت شده، همراه می‌شود، خروجی‌ ناخوشایندی دارد.

سخنان سلحشور در سال‌های اخیر، بار‌ها حاشیه ساز شده؛ اما هر چه پیش رفته و واکنش‌ها دوچندان شده، این گونه اظهارات آقای کارگردان تشدید شده و نگرانی‌هایی را در میان اهالی فرهنگ به ویژه سینماگران کشورمان در پی داشته، چرا که چنین رویکردهایی نسبت به عرصه فیلم و سریال، عملاً منجر به تولید هزینه‌های فراوانی همچون ایجاد نگاه منفی غالب و نگاه مثبت مغلوب به این بخش از فرهنگ کشور می‌شود.

اما از جنجالی‌ترین ادعای این کارگردان، می‌توان به گفت‌و‌گویی اشاره کرد که اظهار داشته بود: «هنرپیشه‌های زن ایران، خودشان یک‌پا آنجلینا جولی هستند و سینمای ایران باید هم برای ادامه فعالیت خود فاحشه بین‌المللی بیاورد. سینمای ایران فاحشه‌خانه است، مگر صبح تا شب عکس‌های هنرمندان چاپ نمی‌شود؟ وقتی زن‌های ما افتخارشان این است که عکس‌های خود را به صورت نیمه‌عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک‌پا آنجلینا جولی هستند»؛ که این گفته‌ها با واکنش گروهی از بازیگران زن همراه شد و چند تن از دختران بازیگر در بیانیه‌ای به این اظهارات واکنش دادند و حتی داود رشیدی، رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران، رسماً از شکایت این انجمن از سلحشور بابت اظهاراتش سخن به میان آورد. البته سلحشور پس از مدتی عذرخواهی کرد و گفت، منظورش همه بازیگران زن سینما نبوده و حتی شماری از بازیگران دارای سلامت اخلاقی را معرفی نمود؛ اما بر کلیت گفتارش همچنان پافشاری داشت.

سلحشور مدتی بعد به نقد مدیریت و سیاستگذاران سازمان صداوسیما ـ که خود با مجوز آن‌ها سریال‌های مذهبی ساخته بود ـ پرداخت و گفت: «آن کسانی که دارند به این صدا و سیما خط و جهت می‌دهند، سه گروهند که از قدیم هم این‌ها بودند که بر سیما حاکم بودند و الآن هم حاکمند؛ به عبارت دیگر، پهلوی از این مملکت رفته، ولی اعتقاداتش و نوچه‌های فرهنگی‌اش هنوز مانده و از طریق صدا و سیما دارد ترویج می‌شود. چه کسانی مروج آن فرهنگند؟»؛ که این مسأله با سکوت مدیران صداوسیما همراه شد تا او چند ماه بعد ادعاهای تندتری درباره سینما و به ویژه سیما مطرح نماید که گفته‌های تازه نیز با سکوت عجیب متولیان رسانه ملی همراه شد!

آقای کارگردان این بار درباره حجاب گفته است: «... درباره حجاب در سینما و تلویزیون نمی‌توانید کار کنید، چون اصحاب رسانه خودشان بی‌حجاب هستند. مثلا سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند اما کسی مثل فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند. این امر هم به دلیل این است که به هنرمند مشتبه شده که او ملاک جامعه است و کسی هم نیست که به او بگوید تو به اندازه یک کارگر هستی... از میان هزاران قصه قرآنی، صد قصه را انتخاب و چهل سناریو را نوشته‌ایم که از این میان ۹ فیلم به عنوان کار اولیه داشته‌ایم. هر جای این مملکت مراجعه کردیم، حاضرند برای تونل و فاضلاب فلان جا میلیارد‌ها تومان خرج کنند اما برای طرح تلویزیون که سیزده میلیارد تومان پیشنهاد دادیم، قبول نکردند... من خبر دارم که در پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون که چند سال هم طول کشید، هزار کیلو معادل یک تن تریاک مصرف شده است. ما یوسف را در شرایطی کاملا اسلامی ساختیم و اهل شمال و ویلا و آنتالیا هم نیستیم. مهران مدیری در تولید سریال قهوه تلخ هفته‌‌ای دو میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند؛ اما هنرمندان انقلاب ما به دلیل نداشتن بودجه باید از ساخت کار صرف نظر کنند».




سلحشور در همین روز در گفت‌و‌گوی دیگری نیز گفت: «من بار‌ها اعلام کردم عضو سینمای ایران نیستم و نه تنها سینمای ایران بلکه سینمای دنیا در دستان صهیونیست‌هاست. در دهه‌ شصت، فیلم‌های درخشانی ساخته شد، اما به تدریج روندی را طی کردیم که مخالف ارزش‌های انقلاب و اسلام بود... یوسف (ع) از مردم دنیا جایزه گرفت... یوسف در بین هنرمندان ایران جایی ندارد، زیرا هنرمندان صهیونیست و فاسد مال ایران نیستند و اگر جامعه‌ هنری ما استقبال می‌کرد باید می‌مردم... بازیگران را از همین سینماگران انتخاب می‌کنم، همانند پروژه «یوسف» که من آن را با همین هنرمندان ساختم. با این تفاوت که مدیریت این‌ها در اختیار من بود و من آن‌ها را آدم کردم. برای همین در این پروژه بازدهی خوبی داشتند. مهم این است که از هنرمندان چگونه استفاده شود. البته بسیاری از هنرمندانی که با ما کار کردند دیگر به مسیر قبلی بازنگشتند!».

سلحشور پس از این اظهارات که به واسطه تکرار گفته‌هایش تا اندازه‌ای عادی سازی شده و واکنش‌های خفیف‌تری را در پی داشت، مدتی سکوت نسبی اختیار کرد تا اینکه شب گذشته،



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

رئیس‌جمهور وزیر بهداشت را از سمت خود عزل کرد و محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»، متن حکم سرپرست وزارت بهداشت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به صورت زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

سلام علیکم

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی» منصوب می نمایم.

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت و تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشید.

محمود احمدی نژاد   

محمد حسن طریقت منفرد دارای دکترای طب عمومی و متخصص جراحی چشم است و تا چندی پیش نیز یکی از اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی بوده است. طریقت منفرد در سال 1370، برای مدتی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بوده است. طریقت منفرد طی سال های گذشته عضو هیأت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاستگذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، مسئول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی، مسئول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و هیأت امناء دانشگاه سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین به مدت 3 دوره از دیگر سوابق اجرایی او بوده است.

 

زمزمه‌های احتمال تغییر وزیر بهداشت از حدود دو هفته پیش و به نقل از قدرت علیخانی منتشر شد. وی این احتمال را مطرح بود که وزرای بهداشت و کشور تغییر کنند و رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور برود. هر چند خبر برکناری وزیر بهداشت بعدا توسط رحیمی رد شد. وی اظهار داشته بود: تا دولت احمدی نژاد هست دکتر دستجردی هم هست

روزنامه ایران در یکشنبه 26 آذر، با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت در مورد ارز دارو و زین اسب، در مطلبی با عنوان «تهديدسلامت رواني جامعه با تناقض‌گويي خانم وزير» نوشته بود « بررسي دقيق‌تر هجمه‌هاي وزارت بهداشت و درمان به عنوان بخشي از دولت به دولت، نشان از آن دارد كه خانم وزير به عنوان نخستين وزير زن در دولت احمدي‌نژاد به جاي وفاداري به اعتماد رئيس‌جمهور، در مسيري افتاده است كه به نظر مي‌رسد معاونان و مشاورانش براي او هموار مي‌كنند.»

این سخنان ظاهرا به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و قائم مقام وزیر بهداشت اشاره داشت چرا که در روز سه‌شنبه هفته جاری روزنامه ایران نوشت: « آنچه از شواهد و قرائن پیداست موضوع چیزی فراتر از ارز، دارو و تجهیزات پزشكی، بلكه بحث بر سر همان چند نفری است كه قصد تخریب چهره بهداشت و درمان كشور را دارند. شاید همان‌گونه كه پیش از این برخی از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها نوشته بودند موضوع به اصرار خانم دستجردی بر عدم بركناری باقر لاریجانی (قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران) كه گفته می‌شود نفر اول تصمیم‌گیر در این وزارتخانه است باز می‌گردد.»

روزنامه ایران با اشاره به سخنان وزیر در مورد افزایش قیمت دارو که با سخنان احمدی‌نژاد در مورد ضرورت عدم افزایش قیمت دارو در تناقض بود، نوشته بود: «وابستگی زیاد دكتر دستجردی به قائم‌مقام خود توان تصمیم‌گیری را از خانم وزیر گرفته یا شاید هم ارادت به رئیس سابق در دانشگاه تهران است كه وزیر را این‌گونه در برابر سخنان و خواسته‌های رئیس‌جمهور قرار می‌دهد.»

با طی شدن این مسیر و در حالی که مجلس در روند استیضاح وزرای دولت به خاطر دوره کوتاه باقی مانده از دولت خویشتن‌داری می‌کرد، رئیس‌جمهور خود دست به کار شده و چنین تغییراتی را اجرایی کرده است. تغییر وزیر بهداشت به فاصله چند هفته از تغییراتی دیگر در دولت اعمال شده است ولی در مورد این که آیا تغییر وزیر بهداشت آخرین مورد از چنین تغییراتی است می‌تواند تردید کرد.




تاریخ: پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
حجت الاسلام ناصر نقویان در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه تربیت مدرس، با انتقاد از برخی نابسامانی ها گفت: یکی از دوستان بنده برای اینکه پروژه‌ای را در وزارت نفت انجام دهد، مجبور شد به یکی از معاونین یا مدیران کل آن وزارتخانه، مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان رشوه بدهد و من وقتی کپی چک مربوط به آن رشوه را به آقای پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور  نشان داده و ایشان را در جریان آن موضوع قرار دادم، ایشان در جواب گفتند: ای بابا! اینجور چیزها که در مملکت بسیار است.

به گزارش ملت آنلاین وی در ادامه با انتقاد شدید از این وضعیت اظهار داشت:جوانی که به دلیل ضعف مالی نمی‌تواند ازدواج کند برطبق سیره حکومتی امیر المؤمنینعلیه‌السلام حکومت موظف است تا او را به تزویج درآورد، آن وقت شما آن جوان بیچاره را که از بیکاری و فقر برای بقای خودش به زورگیری رو آورده را می‌گیرید و می‌چرخانید و مجازاتش  می‌کنید امّا چشمتان را بر این خلاف‌های سنگین که عامل اصلی شکل‌گیری جرائم خرد در جامعه است می‌بندید.

نقویان که در سلسله نشست های معرفتی با عنوان «رشدیافتگی» سخن می گفت، اظهار داشت: اگرچه ما در سی و چند سالی که از انقلابمان می‌گذرد بر روی مبانی اعتقادی شیعه در کتابها، رسانه‌ها، جلسات، روضه‌ها و ..... بسیار کار کرده‌ایم ولی در عمل نتوانسته‌ایم آن حق‌مداری را محقق کرده و به اجرا در آوریم و در این شاخص‌های انسانی نظیر ریشه‌کنی دروغ و وعده‌های بی‌اساس مردم و حاکمان در جامعه، برابری در مقابل قانون، توانایی مظلوم در گرفتن حق خود از ظالم، و ..... ترقّی معکوس داشته‌ایم.

وی با قرائت شعر معروف نسیم شمال که «کور شوم، لال شوم، کر شوم/ لیک محال است که من خر شوم» مردم ایران را مردم بیداری دانست که حکومت، توان فریب دادن آنها را ندارد و مردم، ضعفها، اشتباهات و تقصیرات حکومت‌مردان را می‌دانند و تحلیل می‌کنند.

ایشان افزود: عزل و نصب کارگزاران باید با دلیل و از روی حکمت باشد و نه از روی هوا و هوس، همانطور که امیرالمؤمنین علیعلیه‌السلام دلیل عزل‌هایش را در سخنانش فرموده است. آقای احمدی‌نژاد هم اگر مرد است، دلایل عزل و نصب‌هایش را بیان کند. چرا باید استاندار فلان استان به‌خاطر شرکت در سخنرانی انتقادآمیز من، معزول شود؟! چرا ما ظرف 6 سال، 4 وزیر آموزش و پرورش عوض کرده‌ایم!؟! در حالیکه در دامداری‌های کشورهای غربی، دوشندگان شیر گاوها را عوض نمی‌کنند تا مبادا گاوی که به بوی بدن آن شیردوش عادت کرده است، شیرش کم نشود. گاوها هم اصل «ثبات در مدیریت» را که یک اصل اولیه و بدیهی است می‌دانند امّا این آقایان آن را نمی‌دانند.

چرا صدر اعظم آلمان شوهرش را از سوار شدن در هواپیمای دولتی منع می‌کند ولی این آدم که شعار ساده‌زیستی می‌داد با 120 نفر از دوستان و بستگانش به سفر نیویورک می‌رود.

آیا ایشان فکر می‌کند که با این مصاحبه‌های بدون خبرنگاری!! که با یک خبرنگار نابلد و با سؤالات از پیش مشخص‌شده انجام می‌دهد، می‌تواند مردم ما را گول بزند؟ اگر مرد است با ده نفر کارشناس خبره در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی و .... مناظره برگزار کند. به قول معروف: «خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!».



تاریخ: پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
محمدرضا شریفی‌نیا که در سریال «میلیاردر» ایفای نقش می‌کرد در نشست رسانه‌یی این سریال حاضر شد و میلیاردر را سریالی دانست که بر ماهواره‌ها غلبه کرده است.

به گزارش ایسنا شریفی‌نیا در بخشی از صحبت‌هایش گفت: مقاله‌ای خواندم که «میلیاردر» بر ماهواره غلبه کرده است؛ اگر «میلیاردر» 100 قسمت بود، می‌توانستیم تمام کانال‌های ماهواره را شکست بدهیم اگر این فرصت وجود داشت می‌توانستیم تمام کانال‌های ماهواره‌یی را تعطیل کنیم؛ «حریم سلطان» فقط یکی از کارهایی بود که ما بر آن غلبه کردیم.

شریفی‌نیا، در ادامه، دلایل پذیرفتن این نقش را این چنین توضیح داد: متن بسیار زیبایی به دستم رسید که 20 قسمت بود. نوید این مساله در این متن داده می‌شد که با یک کار متفاوت در تلویزیون مواجه هستیم که چاشنی طنز هم دارد. این نگاه به مسایل جامعه، کمتر در تلویزیون وجود داشت. به علاوه حضور علیرضا امینی و رامین عباسی‌زاده نیز نشان‌دهنده این بود که با یک کار متفاوت و ساختار قصه‌ای جدید که طنز هم دارد مواجه هستیم.

محمدرضا شریفی‌نیا ادامه داد: گروه خیلی خوبی دور هم جمع شده بودند. یکسری بازیگر تازه‌نفس در زمینه بازیگری همراه چند بازیگر قدیمی که بسیار خوب جواب داد و به همین دلیل یکی از ویژگی‌های این کار، نیروهای تازه‌نفس آن است. حضور آن‌ها و سوژه متفاوت فیلم آن را جذاب کرده بود. برای همین هم وقتی در اوایل کار هنوز قصه مشخص نیست جذابیت زیادی برای مردم وجود دارد.

او درباره‌ی تعامل با بازیگران جوان نیز گفت: یکی از کارهایی که در اینجا انجام دادیم این بود که کارمان را به سمت تئاتر بردیم؛ یعنی دورخوانی داشتیم و دیالوگ‌خوانی را تمرین می‌کردیم. هر کس شخصیت خود را درست می‌شناخت و به فضای موجود کمک می‌کرد. بازیگران بیراهه نمی‌رفتند حتی نکاتی که در دورخوانی داشتیم به فضا کمک و آن را زنده کرده بود.

شریفی‌نیا تاکید کرد: تعامل بین بچه‌هایی که بیشتر کار کرده بودند با تازه‌کارترها یکی از موفقیت‌های این کار است. کل کار را که نگاه می‌کنیم فکر می‌کنیم بداهه است ولی هیچ کدام بداهه نیست یعنی در مورد هر کلمه فکر شده. حتی حرف زده شده و صحبت شده.

شریفی‌نیا ادامه داد: کل کار بداهه است منتهی بداهه‌ای است که در موردش فکر شده، صحبت شده و هر کس در قالب خودش رفته است. فکر می‌کنم هر چه بیشتر جلو می‌رویم این ویژگی بیشتر می‌شود.

بازیگر نقش فرجام در میلیاردر، اشاره‌ای نیز به کمیت و کیفیت نقش‌ها در کارهای تلویزیونی داشت و گفت: برای من مهم نیست که چقدر در یک کار حضور داشته باشم بلکه کیفیت آن مهم است. مثلا در مختارنامه تنها در هفت سکانس حاضر بودم در حالی که نقش رضا کیانیان به من پیشنهاد داده شده بود اما چون طولانی بود نپذیرفتم فقط دوست داشتم در مختارنامه باشم؛ بنابراین یک گریم 10 ساعته را قبول کردم گریم سنگین و سختی بود. وقتی بقیه گروه ساعت 11 می‌آمد من از 2 صبح سر کار بودم تا گریم شوم. حتی در «مختارنامه» هم می‌توانستم در بهترین نقش‌ها باشم اما همان نقش را قبول کردم.

شریفی‌نیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش، «میلیاردر» را سریالی دانست که بر ماهواره‌ها غلبه کرده و گفت: مقاله‌ای خواندم که «میلیاردر» بر ماهواره غلبه کرده است؛ اگر میلیاردر 100 قسمت بود، می‌توانستیم تمام کانال‌های ماهواره را شکست بدهیم اگر این فرصت وجود داشت می‌توانستیم تمام کانال‌های ماهواره‌یی را تعطیل کنیم؛ «حریم سلطان» فقط یکی از کارهایی بود که ما بر آن غلبه کردیم.

او همچنین مهمترین حرف «میلیاردر» را شایسته‌سالاری عنوان کرد و گفت: مهمترین حرف این سریال شایسته‌سالاری است.



تاریخ: پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 858
بازدید کل : 85835
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content