هبوط
اجتماعی فرهنگی

مشاهده صفحه آبی مرگ که از آن به عنوان نابودی رایانه نام برده می شود علت های بسیاری دارد این علت ها به قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری رایانه ها مربوط می شود.

سخت افزارهای غلط

عدم معرفی سخت افزارها به شکل صحیح یکی از دلایل مواجه شدن با صفحه آبی مرگ است برای این منظور لازم است از قسمت Device Maneger ویندوز تمامی سخت افزارها را چک کرده و در صورت عدم نصب نرم افزار راه انداز سخت افزارها آنها را نصب کنید.

مشکلات RAM

یکی دیگر از مشکلات رایانه ها که منجر به نمایش صفحه آبی مرگ می شود، مشکلات RAM می باشد این مشکلات بیشتر در هنگام  پر شدن حافظه RAM رخ می دهد برای رفع این مشکل باید از بازکردن نرم افزارهای غیر نیاز خودداری کرد.

گرما دشمن رایانه

یکی از عوامل مهم برخورد با صفحه آبی مرگ گرم شدن بیش از حد قطعات سیستم و درصدر آنها بالا رفتن دمای پردازشگر می باشد برای جلوگیری از گرم شدن رایانه ها تا حد امکان دمای محیط را بالا نبرده و از تعداد کافی فن استفاده کنید همچنین باید هر ماه یکبار سیستم های تهویه را مورد بررسی قرار داده و گرد و غبار موجود روی آنها را تمیز کنید.

عدم برق رسانی و POWER ضعیف

از دیگر عواملی که باعث می شود تا صفحه آبی مرگ نمایش داده شود برق رسانی نامناسب به قطعات است.

برای جلوگیری از این مشکل می بایست با توجه به تعداد سخت افزارها یک منبع تغذیه مناسب را انتخاب کنید.

یکپارچه نبودن حافظه

یکی دیگر از علت های مشاهده صفحه آبی مرگ پراکندگی اطلاعات روی دیسک سخت است.

برای رفع این مشکل کافیست تا هرچند وقت یکبار با استفاده از ابزار یکپارچه سازی (FRAGMENT) دیسک سخت خود را یکپارچه سازی کنید.
 
 



تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
یک منزل به مساحت 350 متر مربع به مبلغ ناچیز یک یورو به فروش گذاشته شده است. باید خاطرنشان کرد که مالک خانه عقلش را از دست نداده است.

جام جم آنلاین به نقل از جپیک در ادامه نوشت: یک زن فرانسوی منزل خود را به مساحت 350 متر مربع در شهر آربروسل در منطقه خوش آب و هوای رون-آلپ روی سایت eBay به مبلغ یک یورو در معرض فروش قرار داده است. با این حال، مالک به خریداران احتمالی هشدار داده که در خانه فروشی وقایع عجیبی رخ می‌دهند. این خانه بزرگ که نیاز به بازسازی دارد براساس مشخصاتی که مالک در سایت eBay توضیح داده با خانه‌های دیگر متفاوت است.

مالک می‌گوید: در سال های دهه 1950 میلادی این خانه صحنه قتل فجیع یک زوج بوده است. دلیل قتل وجود گنجی پنهان در خانه بود. عاملان قتل، کارگرانی بودند که برای کارهای ساختمانی در خانه کار می‌کردند. اما این مساله هرگز ثابت نشده زیرا تمام آنها بدون به جا گذاشتن اثری از خود ناپدید شده‌اند. به گفته مالک، این ماجرا با پدیده‌های عجیبی که وی در این خانه شاهد آنها بوده بی‌ارتباط نیست.

وی تصریح می‌کند: این خانه همواره صحنه حوادثی غیرعادی مانند زدن ضرباتی به پنجره‌ها، شنیده شدن صدای گفت و گو، نفس کشیدن‌ها، سرو صداهای نامشخص و جا‌به‌جا شدن اشیای داخل منزل بوده است.

زن مالک خانه تاکید می‌کند: این آگهی یک شوخی نیست. خواهش می‌کنم اگر تصور می‌کنید که آگهی من یک شوخی است لطفا از تماس گرفتن خودداری کنید. این خانه فقط به افرادی فروخته می‌شود که معتقد به ماورای این جهان باشند.



تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
محمد حسین جعفریان در روزنامه جوان نوشت:

ارز و طلا بار ديگر و طبق معمول همه‌ساله در ماه‌هاي پاياني سال رو به گراني نهاده‌اند.خودرو عملاً بي‌قيمت شده و هر روز با نرخ تازه و البته گران‌تر از ديروز عرضه مي‌شود.به ستون‌ پيام‌هاي مردمي هر روزنامه‌اي كه سر مي‌زني، مردم از اين وضع ناله مي‌كنند و با التماس از مسئولان مي‌خواهند به فكر آنان باشند.هر موج گراني ارز و طلا، امواج ويران‌كننده‌اي از گراني ساير كالاها را هم به دنبال دارد.در آستانه سال نو، براي كسي دل و دماغ بازار و خريد نمانده است.

در اين حال دولت سرگرم يافتن راهي براي ابقاي سعيد‌‌مرتضوي در سازمان تأمين اجتماعي است.اگر آنقدر كه دولت اين قاضي معزول را دوست دارد و به فكر رياست اوست، به فكر مشكلات مردم بود و اين همت را كه در حفظ ايشان به هر قيمت به كار بسته، براي كنترل گراني به كار مي‌بست، بي‌شك بسياري از معضلات پايان مي‌يافت! هيچ كس نمي‌داند گراني‌ها بناست تا كي و تا كجا ادامه يابد.قيمت هر آنچه فكرش را بكنيد چند برابر شده و اما دستمزد كارمندان و كارگران ثابت مانده.بديهي است با اين وضع چه بلايي بر سر آنها و خانواده‌هايشان مي‌آيد.چطور دولتمردان اين را نمي‌فهمند، چرا كسي متوجه عواقب اين شلختگي‌هاي سياسي و اقتصادي نيست؟

در همين حال آقاي رئيس‌جمهور در سخنراني‌هايش از تنها چيزي كه نمي‌گويد،تداوم گراني‌هاست.دل مردم لك زده تا جمله‌اي از او در اين‌باره بشنوند.برنامه‌اش را براي مردم و رفع نگراني‌هاي آنان بدانند، اما ايشان از تمدن و فرهنگ ايران سخن سر داده و به انبوه خانواده‌هايي كه در آپارتمان‌هاي محقرشان زندگي بخور و نميري دارند، مي‌گويد: «مگر آپارتمان‌ جاي زندگي است؟» و متراژ زمين‌هاي كشور را عنوان مي‌كند و اينكه مي‌تواند به هر خانواده دو هكتار زمين بدهد! كسي نيست بگويد چند ماه بيشتر از دولت جنابعالي باقي نمانده است.چرا مردم را نمي‌بينيد؟ 

به همت سياست‌هاي شما، پاداش پايان ۳۰‌سال خدمت يك كارمند، به زحمت كفاف خريد يك متر آپارتمان را در شمال تهران مي‌دهد، ۳۰ سال! فكرش را بكنيد! شايد متوجه شويد چه بلايي بر سر ارزش پول اين مملكت آمده است.اين مردم صبور، اين مردم قهرمان و بزرگ، مستحق چنين روزگاري نيستند.اين مردم با تمدني كه شما در سخنراني‌هايتان هر شب از آن دم مي‌زنيد، شايسته آن نيستند كه هر صبح با وحشت قيمت‌هاي سر به فلك كشيده مايحتاجشان از خواب برخيزند. 



تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

چهار مسابقه هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال عصر امروز (پنجشنبه) به طور همزمان در شهرهای قم، بندرعباس، اصفهان و تبریز برگزار شد. البته پیش از این در نخستین دیدار هفته تیم گهر دورود با سه گل از میهمان خود تیم فجر شهید سپاسی شیراز شکست خورد.
  
به گزارش «تابناک»، در این دیدارها، شاگردان ˈتونی اولیویراˈ در تیم تراکتورسازی تبریز با تساوی یک بر یک مقابل میهمان خود ذوب آهن اصفهان متوقف شدند اما با 41 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم استقلال تهران، بار دیگر به طور موقف به صدر جدول رده بندی لیگ برتر صعود کردند.
  
در یکی از بازی های جذاب و دیدنی تیم تراکتور سازی تبریز برابر میهمان خود ، تیم ذوب آهن اصفهان تن به تساوی یک بر یک داد.
 
در این دیدار که نزدیک به 40 هزار هوادار تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز حضور داشتند تیم میزبان در دو نیمه، متفاوت نشان داد و در نهایت از این بازی خانگی به حداقل امتیاز بسنده کرد.
 
فلاویو لوپز بازیکن پرتغالی تراکتورسازان در دقیقه 22 تیم سرخپوش میدان را از حریف خود پیش انداخت تا نیمه اول نیز با همان یک گل به نفع تراکتورسازی به پایان برسد.
 
نیمه دوم این دیدار اما حکایتی متفاوت با 45 دقیقه نخست داشت و در همان دقایق آغازین تیم ذوب آهن اصفهان توانست با گل دقیقه 53 محسن مسلمان کار را به تساوی بکشاند. مسلمان در این صحنه با شوتی زیبااز پشت محوطه جریمه توپ را با تور دروازه تیم تبریز آشنا کرد.
  تیم سپاهان اصفهان نیز با گل های ˈمحرم نویدکیاˈ و ˈمحمدرضا خلعتبریˈ در دقایق 63 و 89 مقابل تیم پیکان تهران به برتری رسید تا ناکامی های ˈعبدالله ویسیˈ و شاگردانش در تیم پیکان همچنان تدام یابد.
 
شاگردان کرانچار با این پیروزی 40 امتیازی شدند و خود را به رده سوم جدول رساندند. پیکان هم با 20 امتیاز همچنان روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد و در رده شانزدهم است.
 
  همچنین شاگردان ˈعبدالصمد مرفاویˈ در تیم صبای قم با درخشش ˈایمان رزاقی رادˈ و هتریک این بازیکن با نتیجه 3 بر 2 از سد تیم نفت آبادان گذشتند و با 36 امتیاز به رده پنجم لیگ برتر صعود کردند.
 
  رزاقی راد در دقایق 25، 47 و 57 گل های تیم صبای قم را به ثمر رساند و ˈمهدی دغاغلهˈ و ˈرضا خالقی فرˈ در دقایق 61 و 85 برای تیم نفت آبادان گلزنی کردند.
  
تیم آلومینیوم هرمزگان نیز با گلزنی ˈایمون زایدˈ در دقیقه 61 بر تیم سایپای البرز غلبه کرد. مهاجم سابق تیم پرسپولیس ۲۰ ثانیه پس از ورودش به میدان برای آلومینیوم هرمزگان گلزنی کرد.  در این بازی ˈروزبه شاه علی دوستˈ در دقیقه 32 با دریافت دومین اخطار زرد از سوی داور مسابقه اخراج شد.
   
در نخستین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر باشگاه های ایران نیز ساعتی پیش تیم گهر دورود با سه گل از میهمان خود تیم فجر شهید سپاسی شیراز شکست خورد.
   
چهار دیدار دیگر این هفته لیگ برتر فوتبال فردا (جمعه) برگزار می شود و تیم های استقلال تهران، داماش گیلان، فولاد خوزستان و نفت تهران به ترتیب رو در روی تیم های پرسپولیس تهران، مس کرمان، راه آهن تهران و ملوان بندر انزلی قرار می گیرند.
 
استقلال تیم دوم جدول رده بندی در صورت حتی کسب یک تساوی در بازی فردا مقابل پرسپولیس برای سومین هفته متوالی صدر جدول یک شبه تراکتورسازان را باز پس خواهد گرفت.
 
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام 5 دیدار آغاز شد. 4 مسابقه همزمان از ساعت 15:30 برگزار شد که نتایج این دیدارها به شرح زیر است؛
 
تراکتورسازی تبریز یک- ذوب آهن یک
 
گل‌ها: فلاویو لوپز دقیقه  22 برای ذوب آهن و محسن مسلمان در دقیقه 53 برای ذوب آهن
 
آلومینیوم هرمزگان یک - سایپا صفر
 
گل: ایمون زاید در دقیقه 61
 
روزبه شاه‌علیدوست، بازیکن سایپا در دقیقه 30 از زمین اخراج شد.
 
صبای قم 3- نفت آبادان  2
 
گل‌ها: ایمان رزاقی در دقیقه 25 ، 47 و 57 برای صبا و مهدی دغاغله در دقیقه 61  و رضا خالقی در دقیقه 84 برای نفت
 
   سپاهان  2 - پیکان صفر
 
گل‌ها: محرم نوید کیا در دقیقه 63 و محمدرضا خلعتبری در دقیقه 89

گهر دورود صفر- فجر سپاسي 3

گل‌ها: مسلم فيروزآبادي (4)، مجتبي ترشيز (34) و سعيد قزلچي (83)




تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

مصاحبه با مهران مدیری

صرفا جهت اطلاع  با پخش بخشي از مصاحبه نجف زاده و مهران مديري آغاز شد. مديري به خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت انتقادهايي که در چارچوب اخلاق باشد را مي پذيرد. نجف زاده به مهران مديري گفت شما گفته ايد " براي بهبود شرايط بد شبکه خانگي، فقط بايد بايد دعا کرد"، قبول!اما خب کساني که در اين شبکه خانگي برنامه توليد مي کنند علاوه بر دعا بايد کارهاي ديگه اي هم بکنند. فکر کنند به آرزوهاي اونهايي که در انتظار قرعه کشي هستند. فکر کنند وقتي برنامه اي را مي سازند بايد تمومش کنند. فکر کنند به احترام مردمي که حرف شما رو خريدند و کپي نکردند شما هم تعهد هايي داريد و بعد کامران در دلجويي از مهران مديري آيتمي از مرد هزار چهره پخش کرد که او در دادگاه مي گفت: من مقصر نبودم، من چيزي به جيب نزدم!

کنايه به مرتضوي و رييس جمهور

کنايه به مرتضوي و رييس جمهور گرچه بدون بردن نامي از اين دو صورت گرفت اما براي آنهايي که در جريان تغيير چندباره نام صندوق به سازمان تامين اجتماعي بودند روشن بود.مجري اين هفته صرفا جهت اطلاع گفت:"هفته پيش گفتيم يه اسم جديد پيشنهاد کنيد تا يک سازمان دوباره تغيير اسم بده ورئيسشو هر طور شده نگه داره اين هفته اتفاق جالبتري افتاداسم سازمانه عوض نشد اما اون رئيسه شد سرپرست تا معلوم بشه برخی ها عاشق دوربرگردان قانون هستند".




تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد، افراد مسن در این کشور باید برای کمک به کمتر شدن بار مالیات‌ها زودتر بمیرند!

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، تارو آسو، معاون نخست‌وزیر ژاپن و وزیر اقتصاد این کشور این اظهارات جنجال برانگیز را در حالی مطرح کرد که به بحث و گفت‌وگو درباره چگونگی مواجه با بحران جمعیتی این کشور صحبت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بار اضافه بودن بر دوش کشور نفرت آور است، اعلام کرد: اینکه فرد احساس کند باری اضافی بر دوش دولت است قابل تحمل نیست.

اظهارات معاون نخست‌وزیر ژاپن با افکار مردم این کشور که مبنی بر احترام به افراد مسن است منافات دارد و انتقادهای بسیاری را به دنبال داشته است.

در حال حاضر، ژاپن با بحران جمعیتی روبرو است؛ بیش از 20 درصد جمعیت 128 میلیونی این کشور بالای 65 سال سن دارند و انتظار می‌رود این رقم با توجه به نرخ تولد پایین طی 50 سال آینده به بیش از 40 درصد افزایش یابد.



تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

 

استیون هاوکینگ فیزیکدان معروف معاصر در گفتگو با یک شبکه ترکیه‌ای ادعای قبلی خود در مورد خلقت را تغییر داده و تصریح کرده که خالق دنیا خداوند است.

به گزارش خبرگزاری مهر، استیون هاوکینگ در مصاحبه با کانال "D" ترکیه باور قبلی خود در خصوص خلقت و عدم وجود خداوند را تغییر داده است.

استیون هاکینگ یکى از دانشمندان معروف معاصر است که مفلوج بوده و هم‌اکنون در دپارتمان ریاضیات کاربردى و فیزیک نظرى به عنوان استاد کرسى "لوکازین" ریاضیات در دانشگاه کمبریج فعالیت می کند. زمینه‌ پژوهشی اصلی وی کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی است. از مهمترین دستاوردهای وی مقاله‌ای است که به رابطه‌ سیاه‌چاله‌ها و قانونهای ترمودینامیک می‌پردازد.

هاوکینگ دانشمندان علوم را حاملان پرچم کشف معارف انسانی می داند. به عبارت دیگر او می‌گوید که این دانشمندان علوم هستند که توان پاسخگویی به سؤالات انسان را دارند.

علم گرایی محض هاوکینگ را می توان در اظهارات او در مورد پیدایش جهان مشاهده کرد. او در کتاب خود ادعا کرده بود که خداوند جهان را نیافریده و "انفجار بزرگ" پیامد اجتناب ناپذیری از قوانین فیزیک بوده است. به ادعای او قوانین فیزیک به این معنی است که در واقع لازم نیست معتقد باشیم خدا در انفجار بزرگ دست داشته است!

هاوکینگ در این اثر نوشته بود، "چون قانونی مثل جاذبه وجود دارد، جهان تاکنون توانسته و خواهد توانست که خود به خود، از هیچ به وجود آید. ایجاد خودبه‏خودی، دلیل وجود چیزها است."

این در حالی است که هاوکینگ در گفتگو با کانال D ترکیه در پاسخ به پرسشی در خصوص وجود خداوند بر خلاف ادعای قبلی خود که خدا را رد کرده بود تصریح کرد: "حقیقت این است که تشکیل کائنات بر پایه علوم شکل گرفته، ولی در هیچ صورتی نمی‌توان گفت کسانی که قوانین علمی را تدوین می کنند یا ابداع می‌کنند از طرف خداوند خلق نشده‌اند و مخلوق خدا نیستند."

بر اساس تحلیلی که این کانال آورده برخی کارشناسان معتقدند صحبتهای اخیر هاوکینگ به این معناست که نظریه‌ای که پیش از این در مورد خلقت داده اشتباه است و دیدگاه اخیر وی با آن چیزی که قرآن در حدود 1400 سال پیش در خصوص خلقت با ارائه موارد علمی ارائه داده، منطبق است.



تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

یکی از اعضای جبهه پایداری که هم‌اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی نیز هست، به شش ماه حبس تعلیقی از سوی دادگاه محکوم شد.

 
به گزارش «تابناک»، رأی دادگاه به دلیل دعاوی وی بر اعتبارنامه یکی از نمایندگان پرنفوذ مجلس شورای اسلامی و اثبات دروغ بودن ادعاهای مطرح از سوی وی، این حکم از سوی قاضی پرونده صادر شد.

البته ذکر این مهم لازم است که این حکم هفته پیش صادر و به دو طرف ابلاغ شده است.

گفتنی است، چندی پیش و در زمان آغاز مجلس نهم، برخی از نمایندگان بر سر اعتبار نامه به یکدیگر در‌گیری داشتند. در آن زمان این نماینده در گفت‌و‌گو با خبرنگار یک رسانه اظهار کرد: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکی از متهمانی است که برای وی کیفرخواست صادر شده و قاضی نظر به بازداشت وی دارد.

این نماینده در مصاحبه خود با رسانه دیگری، گفته بود: رئیس کمیسیون امنیت ملی، توصیه‌نامه‌هایی را با سربرگ کمیسیون امنیت ملی در حمایت از گروه امیرمنصور آریا و خاوری نوشته بود، در حالی که سربرگ کمیسیون باید تنها در راستای اهداف کمیسیون به کار گرفته شود و هیچ گاه نمی‌توان در چهارچوب حمایت از یک شخص و یا گروه اقتصادی که ارتباطات نزدیکی نیز با اشخاص داشته‌اند، چنین تخلفی را انجام داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعترافات امیرمنصور آریا، متهم اصلی پرونده و همچنین با توجه به اعترافات فرزند  این نماینده که اکنون بازداشت است،  رئیس کمیسیون امنیت ملی متهم این پرونده است و باید بازداشت شود.

وی گفت: متأسفانه به رغم نظر قاضی پرونده بر بازداشت رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنوز وی بازداشت نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات این نماینده در گفت‌وگو با یک سایت خبری، با اشاره به این نکته که این نخستین باری نیست که این گونه مطالب کذب بر زبان آقای ... جاری می‌شود، گفت: دروغگویی شایسته یک نماینده مجلس نظام اسلامی و حتی یک فرد مسلمان عادی نیست.

وی تأکید کرد: بار‌ها گفته‌ام این مطالب غیرواقعی، دروغ و از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است، بنابراین، این اظهارات آقای نماینده جرم است.




تاریخ: چهار شنبه 4 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

معاونت بازرسی سازمان حمایت گفت هیچ واحد تولیدی بدون مجوز اتحادیه و شورای اصناف حق نصب تابلو "حراج " را نخواهد داشت به نحوی که باید شماره و مجوز لازم را برای این اقدام دریافت و در تابلوهای خود قید نمایند.


فراهانی ضمن تأکید بر اینکه بازرسان سازمان حمایت به صورت مستمر به واحدهای تولیدی مراجعه و اقدامات آنها را در ارائه اجناس با کیفیت مورد بررسی قرار خواهند داد، افزود: امسال به تک تک واحدها شناسنامه تأیید محصول ارائه کرده‌ایم که باید کیفیت‌های لازم را در عرضه تولیدات خود لحاظ نمایند در غیر این صورت اقدامات آنها تخلف و با آنان برخورد لازم را انجام خواهیم داد.

این مقام مسئول در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با اشاره به اینکه کیفیت جزو اساسی‌ترین اولویت‌های این سازمان در بازرسی بازار شب عید است، تصریح کرد: در مورد مواد پروتئینی نیز معاونت توسعه بازرگانی داخلی قرار است در عرضه آنها نظارت لازم را بر تمام شعب نمایشگاه‌های بهاره اعمال نماید.

به گفته فراهانی امسال تمام سعی سازمان حمایت کارشناسانه بودن بازرسی‌ها است به نحوی که در همان محل بازرس ویژه با بررسی تخلف هر واحد صنفی آنان را به تعزیرات ارسال نکرده و تصمیماتی را صادر می‌کند.




تاریخ: سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

با اعلام ابقای مرتضوی، بی‌گمان شمار عزل و نصب‌های این فرد در تأمین اجتماعی قابلیت ثبت در رکوردهای گینس را به دست آورده؛ اما عجیب‌تر از این رفت و برگشت‌های پیاپی، ترفندهای قانونی به کار رفته برای عزل و نصب این شخص است؛ انگار قرار شده دو طرف ماجرا ثابت کنند که به تعداد جلساتشان راهکار برای دور زدن مصوبات طرف مقابل وجود دارد!

به گزارش «تابناک»، پس از آن که سریال عزل مرتضوی از ریاست صندوق تأمین اجتماعی با ابطال اساسنامه تازه تصویب شده این مجموعه ـ از سوی هیأت تطبیق و ابلاغ مجلس شورای اسلامی ـ برای بار دیگر به اوج نزدیک شده و به اولتیماتوم نمایندگان مجلس به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای حکم صادره گره خورد، از نشست امروز هیأت دولت خبر می‌رسد که اعضای کابینه، بار دیگر با یک مصوبه به یاری مرتضوی آمده و ابقای وی در تأمین اجتماعی را سبب شده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی تأمین در این باره می‌نویسد: «پس از مصوبه اخیر دولت مبنی بر تفویض وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نصب و عزل مدیر عامل یا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی به معاون اول رئیس‌جمهوری، سعید مرتضوی طی حکمی از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد».

از این گزارش این گونه برداشت می‌شود که در نشست امروز هیأت دولت که در غیاب رئیس جمهور (به علت سفر وی به استان همدان)، ریاست آن بر عهده محمدرضا رحیمی، معاون اول وی بود، در آغاز تفویض وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های وزیر به شخص معاون اول به تصویب اعضای کابینه رسیده و بلافاصله این مصوبه با امضای حکم سرپرستی مرتضوی بر صندوق تأمین اجتماعی توسط رحیمی، به کار گرفته شد تا قاضی معزول در ماجرای کهریزک، این بار پیش از عزل، منصوب شود!

فارغ از سرعت عمل عجیب و چه بسا استثنایی مسئولان در طرح، تصویب و اجرای این موضوع، گویا واگذاری اختیارات و «مسئولیت»‌های وزیر به معاون اول رئیس جمهور، تنها می‌تواند یک کارکردد اشته باشد که آن هم بستن دست نمایندگان مجلس در استیضاح وزیری است که بر پایه مصوبه اخیر، قدرتی در تعیین سرپرست نداشته و مسئولیتی شامل حال وی نمی‌شود؛ تدبیر جدیدی که دولتمردان برای دور کردن خطر استیضاح از وزیر تدارک دیده‌اند تا دستمایه نمایندگان مجلس برای بازخواست وزیر، به نوعی بیرون از حیطه اختیارات این مقامِ مسئول تلقی شده و پرسش جدیدی مطرح شود که آیا اصلا هیأت دولت اجازه تغییر در حوزه اختیارات یک وزارت خانه را داراست یا خیر؟

به عبارتی بهتر،‌‌ همان گونه که چندی پیش اقدام دولت در ادغام و انحلال وزارتخانه‌ها، صدای نمایندگان مجلس را درآورده و منجر به طرحی دوفوریتی شد که در پایان هرگونه انحلال و ادغام وزارتخانه‌ها را منوط به مصوبه قوه مقننه کرد، به نظر می‌رسد که خروج نهاد بزرگی مانند تأمین اجتماعی از زیرمجموعه یک وزارت‌خانه و پیوست آن به حیطه مسئولیت‌های معاون اول، نه تنها تغییری بر خلاف این مصوبه مجلسیان است، بلکه عملا حکم به خروج تأمین اجتماعی از حیطه نظارت مستقیم مجلس داده و به نظر نمی‌رسد این موضوع چندان با قانون هماهنگی داشته و به مذاق نمایندگان مجلس خوش بیاید!

اما ابعاد این ماجرای عجیب، هنگامی گسترده‌تر می‌شود که بدانیم همزمان با انتشار خبر ابقای مرتضوی به حکم سرپرستی، اعضای هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، و نه شخص معاون اول ـ که امروز ریاست هیأت دولت را عهده‌دار بوده ـ به دلیل حمایت‌های مستمر از سازمان تأمین اجتماعی و مدیریت آن تقدیر و تشکر کردند؛ نامه‌ای که پایگاه اطلاع رسانی دولت هم آن را منتشر نموده، ولی بار‌ها و بار‌ها در سطور آن، از واژه سازمان برای معرفی صندوق تأمین اجتماعی استفاده شده است، حال آنکه بر پایه نظر مجلسیان و حکم دیوان عدالت اداری، سازمان تأمین اجتماعی وجود خارجی ندارد.

بدین ترتیب تشکر از رئیس جمهور غایب در تصمیم‌گیری امروز هیأت دولت، به این می‌ماند که گویی اعضای نشست امروز دولت، همگی در نمایشی برای تأیید خواست رئیس جمهور حضور یافته بودند؛ بنابراین، نه تصمیم بداهه‌ای گرفته‌اند، نه امضای حکم در انتهای نشست بی‌برنامه قبلی بوده و نه نامه اعضای هیأت مدیره به ناگهان رو شده، بلکه نشست امروز هیأت دولت، تنها بهانه‌ای برای آشکار کردن این تصمیمات بوده است و بس!



این شایبه زمانی قوت می‌گیرد که در متن نامه هیأت مدیره تأمین اجتماعی، بند قانونی مورد استناد در هیأت دولت هم به رغم منتشر نشدن مصوبات هیأت دولت (البته تا لحظه تنظیم خبر) ذکر شده و افزون بر آن، نظر هیأت تطبیق و ابلاغ مجلس شورای اسلامی و حکم دیوان عدالت اداری «سیاسی» خوانده شده؛ جایی که می‌گویند: «هیأت مدیره سازمان [بخوانید صندوق!] تأمین اجتماعی از مصوبه اخیر هیأت وزیران که به موجب بند ۱۱۲ قانون بودجه ۱۳۹۱ کشور وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پیرامون سازمان تأمین اجتماعی و تعیین مدیر عامل سازمان به معاون اول رئیس جمهور تفویض نموده‌اند، جهت پایان دادن به مناقشات سیاسی تشکر نموده و...».

جدای از این سخنان ناامید کننده، بد نیست که نزدیک بودن پایان سال و نگرانی‌های بسیار زیاد خانواده بزرگ اعضای تأمین اجتماعی را یادآوری کرده و خطاب به دولتمردانی که هرگز در اجرایی کردن یک تصمیم تا این اندازه چابک نبوده‌اند، بگوییم:

* این گوشت قربانی که نزدیک یک سال است بر سر نرفتن یک فرد از آن مصوب کرده و اجرایی می‌کنید، متعلق به مردمانی است که ذره ذره هست‌ونیست آن، با تلاش ایشان حاصل شده و اگر قرار باشد، تصمیمی درباره آن گرفته شود، باید در راه تأمین ایشان باشد اما نمی‌دانیم چگونه است که نه گرانی و تورم و نه هیچ انگیزه دیگری تاکنون نتوانسته



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 94
بازدید ماه : 878
بازدید کل : 85855
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content