هبوط
اجتماعی فرهنگی

بودجه هر كشور به منزله نقشه راه كشور براي يك سال است. اهميت تنظیم بودجه در بخش‌هاي مدیریتی کشور بسیار مهم و حیاتی تلقی می شود. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، هر دولتي موظف است تا لايحه بودجه مربوط به سال آينده را حداكثر تا 15 آذرماه همان سال تحويل مجلس دهد.

به گزارش «تابناک»، اين زمان از آن جهت تعيين شده است تا نمايندگان مجلس اين فرصت را داشته باشند تا لايحه بودجه ارسال شده توسط دولت را مورد تجزيه و تحليل قرار دهند تا لايحه بودجه‌اي را در اختيار دولت قرار دهند که منطبق با شرايط جاري كشور باشد و بتواند تا مشكلات كشور را در بخش‌هاي مختلف مرتفع كند.

اگر دولت لايحه بودجه را در زمان مقرر در قانون تحويل مجلس ندهد مشکلات بسیاری برای اداره کشور در سال آینده بوجود خواهد آمد ، و این بدین خاطر است که نمايندگان فرصت كافي براي بررسي این لايحه ندارند و در نتیجه با تحت فشار قرار گرفتن و بدون در نظر گرفتن خیلی از مسائل و مشکلات که در حال حاضر با آن روبرو هستیم به صورت سطحی و گذرا از آن عبور خواهد کرد .

در دولت نهم و دهم بدعتي نا بجایی در كشور گذاشتند، این دولت در رابطه با تحويل بودجه همواره با تاخير عمل كرده است و هيچ‌گاه به تاريخي كه در قانون مقرر شده، بودجه را به مجلس نرساند.

دولت به بي‌توجهي خود نسبت به قانون تا جايي ادامه داد تا در بودجه سال 91، نمايندگان مجلس مجبور شدند تا بودجه را به‌صورت چنددوازدهم تصويب كنند. اين مسئله به اين معني است كه نقشه راه كشور از ابتدا در اختيار بخش‌هاي مختلف كشور قرار نگيرد و بخش‌هاي مختلف كشور براي چند ماه اول سال برنامه مشخصي نداشته باشند.


جدول زمانی تحویل بودجه از سوی دولت به مجلس


اکنون نیز با گذشت بیش  از دو نیم ماه از زمان قانونی تحویل بودجه هنوز بهارستانی ها چم انتظار ورود بودجه به مجلس هستند، با این حال و با توجه به صحبتهای امروز معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری که اعلام کرده است: لایحه بودجه سال 92 یکشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد، دولت به طور حتم رکورد سالهای گذشته خود را خواهد شکست و از آخرین رکورد خود که دوم اسفند است عبور خواهد کرد.

شاید هم به قول جعفر قادری نماینده مردم شیراز دولت به طور عمد و به صورت برنامه ریزی شده بودجه را تحویل نمیدهد تا در زمان انتخابات مجلس درگیر بودجه نویسی باشد و دولت آزادانه و بدون مزاحمت مجلس نشینان به کارهای انتخاباتی خود و به قول آقای باهنر تز مدودوف_ پوتین خود را به اجرا بگزارد و یا شاید هم به قول آقای جعفر زاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه دولت توان برنامه ریزی و بودجه نویسی را ندارد.

به هر حال آنچه مسلم است این است که احمدی نژاد  در آخرین سال اداره دولتش رکوردی دیگر به ثبت رساند و ثابت کرد که هنوز قادر است و می تواند!!




تاریخ: سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: عیدانه تهرانی‌ها، هفته دوم اسفند پرداخت می‌شود.
 
نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره پرداخت عیدانه‌ شهروندان تهرانی اظهار داشت: تمامی شهروندان تهرانی تا پایان هفته دوم  اسفند عیدانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این عیدانه بر اساس دهک‌ها پرداخت نمی‌شود گفت: به هر نفر از اعضای خانواده حداقل 70هزار تومان پرداخت می‌شود و افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امدادند، 100هزار تومان دریافت می‌کنند.



تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

چندین دهه است که انحصار خودرو در کشور ـ که با حمایت همه‌جانبه دولت و خودروسازان همراه است‌ ـ مصرف کننده ایرانی را از رسیدن به آنچه شایسته‌اش است، بازداشته؛ انحصاری که باعث شده مصرف کننده ایرانی، مجبور به سوار شدن بر خودروهایی باشد که عملاً استاندارد و کیفیت آنها زیر سؤال است و سالیانه موجب ضرر و زیان جانی و مالی می‌شود.به گزارش «تابناک»، مصوبه اخیر دولت برای واگذاری قیمت‌گذاری خودرو بر پایه نرخ ارز مبادلاتی، این امکان را به خودروسازان کشور داده که ضمن حفظ انحصار در حوزه خودروی کشور، قیمت‌های بازار آزاد را بهای رسمی خودرو تصویب کنند و در این میان، بار دیگر مصرف کننده ایرانی، تاوان انحصار را پس می‌دهد.

بنا بر این گزارش، این مصوبه منجر به آن شد که کار‌شناسان و نمایندگان مجلس به شدت در برابر تصمیم دولت موضع بگیرند؛ مصوبه‌ای که تنها اشاره کرده بود، تعرفه واردات خودرو در پنج سال و هر سال به اندازه ۵ درصد کاهش یابد؛ این یعنی مصرف کننده ایرانی هیچ‌ گاه رویای آزادی واردات خودرو را نخواهد دید.

اما امروز علی‌پور مختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعتراض شدید به انحصار خودرو در کشور گفت: واگذاری مجوز قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان، تصمیم اشتباهی است و تأکید کرد که برای مهار خودسری‌های مدیران خودروساز، باید واردات خودرو افزایش یابد.

وی افزوده است: خودروسازان همواره بهای محصولاتشان را با بهای خودروهای وارداتی که به دلیل وضع تعرفه، با قیمت‌های بالا وارد کشور می‌شود، مقایسه کرده و با افزایش قیمت، سود خوبی به جیب زده‌اند.

وی همچنین اشاره کرد: مدیران صنایع خودروسازی به لطف سد نظام تعرفه گذاری خودرو در برابر واردات خودروهای خارجی به جای بهبود فرآیند‌ها و کیفیت تولیدات، تنها و تنها افزایش قیمت تولیداتشان را محور لابی‌ها و رایزنی‌هایشان با مسئولان اجرایی قرار داده و سرانجام موفق شدند ساز و کار قیمت‌گذاری خودرو را دور زده و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مسلوب‌الیه کنند.

وی همچنین گفته است: گویی در فرهنگ مدیران صنایع خودرویی کشور، مفهومی با نام «افزایش کیفیت خودروهای داخلی» وجود ندارد. خودروسازان در هر مقطع زمانی سودهای کلانی به جیب زده‌اند. باید فکری اساسی برای تصمیمات نامعقول و از سر سوءاستفاده مدیران خودرویی کرد. برای این کار باید مجوز واردات خودروهای خارجی در کلاس خودروهای پر تیراژ داخلی صادر شود، چرا که کیفیت خودروهای خارجی بسیار بالاست و مردم نباید بیش از این جور متولیان صنعت خودروسازی کشور را تحمل کنند؛ به بیان دیگر، باید به جفای خودروسازان پایان داد.

واقعیت این است، همان‌گونه که‌پور مختار اشاره کرده، اکنون مصرف کننده ایرانی تاوان لابی خودروسازان با دولت را برای نگه داشتن انحصار خودرو در کشور می‌دهد. در این باره، چندی پیش، در گزارشی اشاره کردیم که اگر واردات خودرو در کشور با ارز مبادلاتی آزاد بود، با رقم چهل میلیون تومان مصرف کننده ایرانی چه قدرت انتخابی میان خودروهای روز دنیا داشت؟

در اینجا می‌خواهیم نشان دهیم که در صورت آزادی واردات خودرو، با همین رقم و کمتر از آن می‌توانستید سوار چه خودروهای کارکرده‌ای شوید!

کافی است نگاهی به فهرست زیر بیندازید:

بی‌گمان تا هنگامی که خودروسازان از حاشیه امن انحصار و تعرفه بالای واردات خودرو برخوردارند، مصرف‌کننده ایرانی همچنان باید حسرت و آرزوی سوار شدن بر یک چنین خودروهایی را در دل داشته باشد. اکنون وقت آن رسیده که دولت که در سال‌های اخیر حمایت‌های بی دریغ خود را نثار خودروسازان و لابی آن‌ها کرده است، کمی به حمایت از جان و مال مصرف کننده نیز بیندیشد و آزادی واردات خودرو با تعرفه پایین را در دستور کار خود گذارد.

 



تاریخ: دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

اصل استیضاح غلط و رفتار رئیس‌جمهور خلاف شرع و قانون بود

رهبر انقلاب در بخش پاياني سخنانشان درتبریز به قضيه مهمي كه يكشنبه دو هفته قبل در مجلس پيش آمد پرداختند و نكات مهمي را در اين باره بيان كردند.

رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتي ملت و نخبگان از اين مسئله افزودند: اين قضيه بد و نامناسب، بنده را نيز از دو جهت ناراحت و متأثر كرد يكي از بابت اصل وقوع ماجرا و ديگري بابت ناراحتي مردم از اين قضيه.

ايشان افزودند: در اين ماجرا متأسفانه رئيس يك قوه به استناد يك اتهام ثابت نشده و حتي مطرح نشده در دادگاه، دو قوه ديگر يعني مجلس و قوه قضاييه را متهم ساخت كه كاري بد، ‌غلط، نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق بود.

رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: اين رفتار، حقوق اساسي مردم را نيز تضييع كرد چرا كه زندگي در «آرامش و امنيت رواني و اخلاقي»، جزو حقوق اساسي ملت است.

رهبر انقلاب تأكيد كردند: بنده فعلاً نصيحت مي كنم كه اين كار شايسته اي براي نظام جمهوري اسلامي نيست.

ايشان استيضاح اخير را نيز كاري غلط خواندند و افزودند:‌استيضاح بايد فايده اي داشته باشد اما چند ماه مانده به پايان كار دولت،‌استيضاح يك وزير آن هم به خاطر مسئله اي كه مربوط به وزير نيست،‌چه علت و فايده اي دارد؟

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در داخل مجلس هم كساني حرفهاي نامناسب بر زبان آوردند كه آن هم غلط بود.

ايشان خاطرنشان كردند: دفاع رئيس محترم مجلس هم قدري زياده روي بود و لزومي نداشت.

رهبر انقلاب تأكيد كردند: نه آن متهم كردن، نه آن برخورد كردن و نه آن استيضاح، ‌مسائل مناسبي نبود.

حضرت آيت الله خامنه اي پرسيدند: وقتي دشمن مشترك وجود دارد و توطئه ها از هر طرف شكل مي گيرد واقعاً جز افزايش برادري ها و ايستادگي در مقابل دشمن بايد كار ديگري كرد؟

رهبر انقلاب با اشاره به حمايتهاي خود از مسئولان كشور افزودند: بنده باز هم كمك مي كنم اما اين رفتارها، متناسب با سوگندها و تعهدات نيست، مسئولان عظمت ملت را ببينيد و رفتاري شايسته اين ملت انجام دهند.

ايشان تأكيد كردند: مسئولان،‌دولت و مجلس، همه تلاشهاي خود را براي حل گره ها و مشكلات اقتصادي مردم و كشور متمركز كنند زيرا همانطور كه چند سال پيش گفتم دشمن نقشه ها و توطئه هايش را در مسائل اقتصادي متمركز كرده است.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: چند سال قبل درباره مبارزه با فساد اقتصادي، نامه اي به رؤساي قوا نوشتم مكرر مي گويند فساد اقتصادي اما اين كار به زبان گفتن تمام نمي شود بلكه نيازمند مبارزه عملي است، در عمل چه كار شد؟ در عمل چه كار كرديد؟ اين مسائل انسان را متأثر مي كند.

رهبر انقلاب افزودند: تقوا، تقوا، تقوا!، ‌از مسئولان توقع داريم با صبر، ميدان ندادن به احساسات سركش و ملاحظه مسائل كشور، همه توان و نيروها را براي حل مشكلات مردم متمركز كنند و حالا كه دشمني هاي دشمن شدت يافته، آنها هم رفاقتهايشان را شدت دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: انشاءالله اين نصيحت خيرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان بخصوص مسئولان بالا قرار گيرد و به آن پايبند باشند.

ايشان خاطرنشان كردند: البته گله امروز من از برخي سران و مسئولان موجب نشود عده اي راه بيفتند و عليه اين و آن شعار دهند كه با اين كار هم مخالف هستيم.


انتقاد صريح و شديد از اخلال در سخنرانی رئیس مجلس در قم

رهبر انقلاب اسلامي، با انتقاد صريح و شديد از اقدام اخير برخي افراد در بر هم زدن مجلس سخنراني رئيس مجلس در قم افزودند: اينكه عده اي برخي را ضدولايت و ضد بصيرت بنامند و شعار بدهند نظير آنچه اخيراً در قم روي داد، اقدامي غلط است و بنده كاملاً مخالف اين كارها هستم كه قبلاً هم نظير آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذكر دادم جلوي اين كارها را بگيرند.

رهبر انقلاب افزودند: كساني كه راه مي افتند و شعار مي دهند اگر واقعاً حزب اللهي و مؤمن هستند بدانند كه اين كارها به ضرر كشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنايي به اين حرفها ندارند كه حسابشان جداست.

رهبر انقلاب در پايان سخنانشان تأكيد كردند: آينده ملت بصير ايران به لطف الهي كاملاً روشن است و افقي به مراتب بهتر و درخشان تر در انتظار اين ملت و جوانان است.

در ابتداي اين ديدار آيت الله مجتهد شبستري نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز در سخناني با گراميداشت ياد و خاطره شهداي قيام 29 بهمن سال 56 در تبريز، به حضور كم نظير مردم آذربايجان در راهپيمايي 22 بهمن امسال اشاره كرد و گفت: پيام مردم بصير و موقع شناس ايران در راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن، حفظ وحدت و همدلي در جامعه، توجه به حاكميت اخلاق در عرصه سياست، و تلاش مضاعف مسئولان براي حل مشكلات بود.

 





تاریخ: شنبه 28 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

سه نفر برای خرید ساعتی به یک ساعت فروشی مراجعه میکنند.
قیمت ساعت ۳۰ هزار تومان بوده و هر کدام نفری ۱۰ هزار تومن پرداخت میکنند
تا آن ساعت را خریداری کنند…
بعد از رفتن آنها ، صاحب مغازه به شاگردش میگوید قیمت ساعت ۲۵ هزار تومان بوده.
این ۵ هزار تومان را بگیر و به آنها برگردان
شاگرد ۲ هزار تومان را برای خود بر میدارد
و ۳ هزار تومان باقیمانده را به آنها برمیگرداند. (نفری هزار تومان)
حال هر کدام از آنها نفری ۹ هزار تومان پرداخت کرده اند . که ۳*۹ برابر ۲۷ میشود
این مبلغ به علاوه آن ۲ هزار تومان که پیش شاگرد است میشود ۲۹ تومان
هزار تومان باقیمانده کجاست ؟
برای دیدن جواب ابتدا فکر کنید و سپس به ادامه
مطلب بروید.



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خودزنی، خودتحریمی، ضعف در اقتصاد، اخلاق و فرهنگ کام مردم را تلخ کرده است، گفت: نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رضایی عصر امروز در برنامه‌ای با عنوان اقتصاد داخلی، سیاست خارجی در آینده در جمع مردم اصفهان در مسجد سید این شهر با اشاره به اینکه اصفهان شهری است که همه گوهرها در این شهر نهفته است اظهار کرد: شهر اصفهان و مردم همیشه در صحنه این شهر در پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در میدان دفاع مقدس خدمات منحصر به فردی را به این انقلاب داشته‌اند.

*اصفهان همیشه مرکز تحولات بوده است

وی با اشاره به اینکه علمای اصفهان، سردمداران حرکت عظیم مشروطه بودند، افزود: اصفهان همیشه در طول تاریخ مرکز تحولات بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در شرایط حساسی به سر می‌برد ادامه داد: وضعیت فعلی کشور نیازمند هوشیاری و بصیرت مردم است و وضعیتی که در حال حاضر در داخل و خارج از کشور وجود دارد، موید این نکته است.

*کاهش بار روانی جامعه به دو طریق دیدن منصفانه خدمات انقلاب و شناخت توطئه های دشمن

وی با تاکید بر اینکه نگریستن به توطئه دشمنان و خدمات ویژه و منصفانه به انقلاب اسلامی و خدمات آن به ایران و اسلام گام ویژه ای برای کاهش تأثیر روانی شرایط موجود اقتصادی است افزود: در 22 بهمن سال 57 آفتاب انقلاب و اسلام طلوع کرد و ثمره آن این بود که در قدرت سیاسی، دفاعی، امنیتی به عنوان یک قدرت برتر بین‌المللی مطرح شویم، ولی قدرت بدون فرهنگ و ثروت توفیق مداومی ندارد و اگر اقتصاد و اخلاق پشتوانه قدرت نباشد، این قدرت دوام چندانی نمی‌یابد.

*در گذشته مرزهای اقتصادی و فرهنگی ایران  همه جا را در نوردیده بود

رضایی با اشاره به اینکه اسلام، تمدن برتری بود که از منظر اقتصاد و فرهنگ باعث توسعه جامعه گردید اظهار کرد: در زمانه‌ای که ایران از منظر جغرافیایی دو برابر مساحت فعلی بود، اصفهان به عنوان نصف جهان مشهور ‌گردید و در همان زمان هم مرزهای اقتصادی ایران، دو برابر مرزهای جغرافیایی‌اش بود و در عین حال همه جهان مجذوب فرهنگ ایرانی و اسلامی این کشور بودند، به گونه ای که افتخار همه کشورهای منطقه تکلم به زبان فارسی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متأسفانه در طول 300 سال اخیر، ایران به طور مرتب افت داشته، به گونه‌ای که در طول این 300 سال حتی هیچ شخصیت علمی برجسته ای نداشته‌ایم و قهرمانان ملی ما مربوط به 200 تا 300 سال پیش بودند و کشورهای غربی که تجربه تاریخ 300 ساله کشورمان را داشتند، به گمانشان در جنگی تازه می‌توانند بخشی از ایران را تصاحب کنند، در حالی که شیران ایران اسلامی با تبعیت از ولایت و اسلام و قرآن بر تفکرات غلط دشمنان پیروز شدند.

*نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است

وی  با بیان اینکه مدیریت نداشتن، آفت فعلی کشور است، گفت: جای تعجب است ما که زمانی چنان قدرتی داشتیم در حال حاضر در مدیریت بر بازار گوشت و مرغ و برنج می‌مانیم و فقر و بیکاری و اعتیاد در کشور را نمی‌توانیم مدیریت کنیم.

*قدرت امنیتی ایران بیش از تصور است

وی با اشاره با قدرت سیاسی و امنیتی بلامنازع ایران اسلامی در جهان اسلام گفت: قدرت ایران اسلامی در این زمینه به حدی است که حتی برخی کشورهای منطقه با اتکا به موشک‌های فجر ایران، توانستند اسرائیل را به زانو در آورند و این قدرت واقعی ایران است که باید در همه عرصه‌ها نیز تبلور یابد.

*ستون انقلاب نیازمند قدرت، ثروت و فرهنگ است

رضایی ادامه داد: البته جریان حاکمیت در هر کجا باید دارای سه ستون قدرت، ثروت و فرهنگ باشد و اگر اقتصاد و فرهنگ در کشور مدیریت شود، حوزه نفوذ ایران هزاران کیلومتر فراتر می‌رود.

*فروش نفت انهدام ثروت ملی است

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های کشور به خاطر ضعف ما در حوزه اقتصاد است گفت: اقتصاد ما ضعیف است و اگر قوی بود آنها اقتصاد ما را تحریم نمی‌کردند،اینکه نفت را می‌فروشیم، این تولید ثروت نیست، بلکه انهدام یک ثروت است و باید از این ثروت کالا به جهان صادر کنیم.

*فاجعه شهر اصفهان ناشی از برنامه نداشتن است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: همین فاجعه‌ای که در وسط شهر اصفهان درست شده و زاینده‌رودی که دیگر حیات ندارد، به خاطر صنایعی است که در بالادست این رودخانه وجود داشته بی‌انضباطی‌هایی را در برداشت و نبود این رودخانه حیات و نشاط را در این شهر گرفته است.

*از علم استفاده نداریم، برنامه هم نداریم

رضایی با تاکید بر آسیب پذیر بودن اقتصاد کشور گفت: ما در کشورمان علم و عالم داریم، اما علوم ما تجاری نشده و بهره‌ای از علوم نداریم و علم در زندگی‌مان کمتر تأثیر دارد و تنها علم کشورمان تبدیل به مقاله می‌شود و در نهایت مورد استفاده کشورهای خارجی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: جالب است که ما در کشورمان علم داریم، اما بهره نداریم، پالایشگاه و پتروشیمی داریم، اما زاینده رود نداریم، سرمایه داریم، اما پول نداریم، پول هم داریم، اما قدرت خرید نداریم و همه این‌ها به خاطر نبود برنامه ریزی در کشور است.

*ارزش پول به یک سوم کاهش یافته است

رضایی در ادامه گفت: امروز وضعیت اقتصاد کشورمان به گونه ای است که 45 هزار تومان یک سال گذشته به اندازه 15 هزار تومان در سال جاری ارزش دارد، کشور ما ضعیف اداره می‌شود، ما مردم خوبی داریم، اما خود تحریمی‌ها، بداخلاقی‌ها، منازعات بی‌دلیل، کم صبری و شتاب‌زدگی نمی‌گذارد مردم ما از زندگی لذت ببرند.

*اولویت کشور را به اقتصاد و فرهنگ بدهیم

دبیر مجمع تشخصی مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آفتاب اسلام و انقلاب باید در اقتصاد و اخلاق و فرهنگ طلوع کند ادامه داد: لازمه این کار این است که اولویت کشور را به اقتصاد و فرهنگ بدهیم و امور را به خود مردم واگذار کنیم.

رضایی گفت: هر کجا که کارها دولتی شد به مشکل دچار شده‌ایم، دولت و مجلس کاری را که برای هدفمندی یارانه‌ها داشتند در اواسط کار ماندند و در نهایت این طرح نیز ناموفق ماند که البته برنامه‌هایی برای اجرای مطلوب‌تر آن اندیشیده شده است.

*مسئولان باید به مردم حساب پس دهند

وی با تاکید بر اینکه امروز می‌توانیم مسبب ایجاد یک تمدن بزرگ در جهان شویم، اظهار کرد: دولتمردان و نمایندگان ما همان طور که رهبر معظم انقلاب روی مردم حساب باز می‌کنند باید مردم را در همه امور دخیل کنند و در عین حال نیز باید به مردم به خاطر اعمالشان حساب پس دهند.

*ضعف مدیریت ربطی به اسلام ندارد

رضایی تصریح کرد: ضعف مدیریت کشور ربطی به اسلام و قرآن ندارد و باید مدیریت در کشور را اصلاح کرد.

وی به حساب آوردن مردم، اداره مناطق کشور به دست خود مردم و برنامه ریزی را راهکار برون رفت کشور از مشکلات فعلی دانست و گفت: مسائل امنیتی و نظامی و دفاعی و زبان و پرچم باید از مرکز و تهران مدیریت شده و سایر موارد همچون اقتصاد و صنعت و فناوری و تجارت باید در اختیار خود مراکز و استان‌ها باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما برای موفقیت در کشور باید با برنامه حرکت کنیم و با شانس و تصادف نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد و باید در کنار نظم و انضباط نظام تشویق و تنبیه در کشور اجرا شود.

*نباید از تحریم‌ها ترسید

وی بر افزایش نظارت‌ها، کاهش تصدی گری دولت و برنامه‌ریزی بر اساس سند چشم انداز را مورد تاکید قرار داد و افزود: از تحریم‌ها و فشارها نباید ترسید، بلکه باید از کم تحرکی و بی تفاوتی و خودزنی و خود تحریمی دوری کرد.



تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
پارسینه نوشت: احمدی نژاد در سخنرانی خود در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ تبدیل گازی انرژی در جزیره سیری،به صورت غیر مستقیم قیمت جدید دلار را اعلام کرد.

احمدی نژاد که در بخش از سخنرانی خود که بیشتر با ارائه آمار، پیشرفت‌های کشورمان در عرصه صنعت نفت را گزارش می کرد،خطاب به وزیر نفت گفت:«آقای قاسمی هر مترمکعب گاز را با چه قیمتی صادر می‌کنید؟ و ادامه داد: حدود 55 سنت که می‌شود همان 1500 تومان خودمان، براساس میزان صادرات در روز حدود 60 میلیارد تومان می‌شود که در سال نیز به حدود 21 هزار میلیارد تومان می‌رسد اگر این را به 76 میلیون تقسیم کنیم به ازای هر ایرانی 300 هزار تومان در سال می شود « 

به این ترتیب و آنطور که احمدی نژاد گفته،اگر هر 55 سنت را معادل 1500 تومان بگیریم،قیمت هر یک دلار یعنی 100 سنت 2726 تومان خواهد بود.

این در حالی است که هم اکنون بر اساس اعلام بانک مرکزی قیمت هر دلار بر اساس نرخ مرجع 12260 و بر اساس نرخ مبادله ای 2452 تومان است.این اظهارات دکتر احمدی نژاد را می توان اینگونه تفسیر کرد که دولت هم در مبادلات خود نرخ مرجع را مبنا قرار نمی دهد و حتی قیمت مورد نظر دولت نزدیک به 300 تومان بالاتر از نرخ مبادله ای است.

آیا باید منتظر افزایش رسمی قیمت نرخ مبادله دلار باشیم؟ افزایشی که ظاهرا در مبادلات دولت اعمال شده و در آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.



تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
بهرام افشارزاده به دنبال حذف کشتی از بازی‌های المپیک از سال 2020 گفت: باید به همراه وزارت ورزش و جوانان به این تصمیم اعتراض کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه می‌توانیم به این تصمیم IOC اعتراض کنیم، تصریح کرد: فدراسیون جهانی کشتی باید با این تصمیم محکم برخورد کند. از اساتید دعوت شود و در این باره بحث و تبادل نظر شود. به نظر من باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با یک خرد جمعی تصمیم بگیرند. این حق ماست. ما در کشتی آسیا و جهان صاحب‌نام هستیم. باید ریشه‌یابی کنیم که چرا چنین صحبتی شده. البته حذف کشتی از المپیک موضوع جدیدی نیست و قبلا مطرح شده اما به پای عمل نرسیده بود.

وی با تاکید بر اینکه حذف کشتی از المپیک خیلی به ضرر ورزش ایران است، خاطرنشان کرد: کشتی در آسیا و جهان و در بازی‌های المپیک بسیار خوب بود. امیدوارم تصمیم عاقلانه‌ای بگیریم و دلایل این کار را از IOC بپرسیم و به آن اعتراض کنیم. معتقدم نباید ساکت بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. به هر حال خیلی از کشورها در این رشته غنی و قوی هستند و می‌توانند درخواست تجدید نظر از IOC بکنند.

افشارزاده با بیان اینکه مشخص بود IOC چنین تصمیمی می‌گیرد اظهار کرد: بسیار حیف شد که کشتی از بازی‌های المپیک حذف شد. با این تصمیم ما باید روی رشته‌های انفرادی مانند تیراندازی، تیروکمان، تکواندو، دوومیدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، تنیس و ژیمناستیک سرمایه‌گذاری کنیم. ما در تمامی رشته‌ها توانایی داریم اما چون کشتی یک ورزش سنتی بوده و همیشه باعث درخشش ورزش ایران می‌شده گرایش به این رشته بیشتر بوده است. ما باید از این پس جامع برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه باید دید چه رشته‌ای جایگزین کشتی خواهد شد تاکید کرد: ما می‌توانیم در رشته‌هایی مانند تیراندازی، بوکس، قایقرانی، تکواندو، والیبال و بسکتبال سرمایه‌گذاری کنیم. وقتی این انگیزه از ورزش ایران گرفته شده قطعا باید روی سایر رشته‌ها برنامه‌ریزی کرد و انگیزه آن‌ها را تقویت نمود.

افشارزاده با بیان اینکه به احتمال فراوان این تصمیم اثرات منفی در رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی نیز خواهد داشت به ایسنا گفت: وقتی IOC تصمیمی می‌گیرد، ممکن است ورزش آسیا هم تحت تاثیر آن قرار بگیرد. امیدوارم این اتفاق نیفتد.



تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

در سال‌های اخیر که بیگانگان سعی در تفرقه در میان اقوام ایرانی دارند، افرادی نیز در کشور هستند که خواسته یا ناخواسته به این دسیسه‌ها دامن می‌زنند و متأسفانه لیست بلند بالایی از این افراد هست که بیشترشان فارغ‌ از تحصیلات آکادمیک هستند و از این منظر، انتظار عجیبی نیست که وزارت ارشاد در چاپ کتاب‌های تاریخ، قوانین سخت‌گیرانه‌تری بگذارد و چهره علمی افراد را مورد توجه قرار دهد، زیرا کتاب‌هایی که توسط افراد نامتخصص در این حوزه به چاپ می‌رسد، در وقایع معاصر نقش کارآمدی داشته و می‌تواند جنبه عوام فریبانه بیابد تا حقیقت جویانه.

به گزارش «تابناک»، نمونه تحقیقات و اظهارنظرهایی که منجر به چنین هزینه‌هایی شده، برخی مکتوبات و به ویژه سخنان اخیر خسرو معتضد بود که در برنامه‌ای تلویزیونی بیان کرد و ادعا نمود: «... بختیاری‌ها چند قرن پیش وارد ایران شده و ایرانی نیستند...» حال پرسش اینجاست، در این زمینه، آقای معتضد که فردی با تحصیلات آکادمیک مشخص، راجع به موضوعی که ارتباط دقیقی با مباحثی تاریخی مطروحه در آن برنامه ندارد، با تکیه بر چه منابع قطعی در ارتباط با چنین مسأله حساسی به بیان مطالب شاذ پرداخته و هدف از بیان چنین مسائل غیرمستندی چیست و آیا یک مورخ حق دارد هر مستند ضعیفی را نه در قالب نظر شخصی که در قالب یک رخداد تاریخی، آن هم در رسانه ملی مطرح کند؟

در پاسخ به اظهارات خسرو معتضد، صالح وند، کار‌شناس ارشد باستان‌شناسی در مطلبی برای «تابناک» نوشته است: «شواهد نشان می‌دهد، این قوم با افرادی چون بی‌بی مریم و سردار اسعد بختیاری در مشروطه و مبارزه شیرعلی مردان خان با رضا شاه شناخته شده و در قسمت جنگ‌های ایران و عراق از دقایق اولیه جزو خط اول درگیری و شهادت بودند و در بام تاریخ ایران می‌درخشند.

خسرو معتضد سالیانی است که در چند برنامه تلویزونی به عنوان کار‌شناس تاریخ فعالیت می‌کند و اگر در رشته تاریخ و جغرافیا که ایشان در سال ۱۳۴۹ از آن فارغ‌التحصیل شدند، تخصصی بدهیم، معتضد را با تاریخ معاصر می‌شناسند. این در حالی است که ایشان در برنامه‌ای تلویزیونی بیان کردند، بختیاری‌ها چند قرن پیش وارد ایران شده و ایرانی نیستند، من نمی‌دانم که ایشان چطور بدون هیچ پایه و اساسی چنین ادعای مضحکی را بیان می‌کنند.

آقای معتضد، بختیاری‌ها از اصیل‌ترین اقوام ایران بوده‌اند. چنانچه در اطلاعات آن چنین آورده شده که پارسی‌ها با عیلامی‌ها (هالتامتی‌ها) درآمیختند و ‌نژاد واحدی به وجود آوردند که بعد‌ها در دوره‌های هخامنشی و ساسانی هسی یا اوکسی یا خوزی یا هوزی نامیده شدند و در سده ۶ هجری قمری به نام لر بزرگ و در اوایل دوره صفویه، بختیاری خوانده شدند.

مورخان یونانی گفته‌اند که در ناحیه شرقی شهر کنونی اهواز، مردمانی به نام اوکسی ساکن بوده‌اند. این واژه، یونانی شده «اوژ» است. هسی یا خوزی یا هوزی، که نام خوزستان از آن گرفته شده،‌‌ همان اوکسی‌ها هستند که در معبر پارس یا تنگ تکاب بهبهان را بر قشون اسکندر مقدونی بستند و تلفاتی بر سپاه او وارد ساختند.

طوایف پارسی در سده‌های ۶و۷ قبل از میلاد (۲۷۰۰ سال پیش) در دامنه‌های ارتفاعات بختیاری در شرق شوشتر و در دو سوی رود کارون مستقر شدند. پس از اینکه پارس‌ها بر خوزستان دست یافتند، کاسی‌ها (اقوام ساکن ایران از هزاره سوم قبل از میلاد) در اثر اختلاط و آمیزش در آن‌ها مستهلک شدند و در نتیجه، ‌نژاد واحدی به وجود آمد که بعد‌ها مبانی و ریشه‌های اقوام ایرانی را به وجود آورد. تیره‌هایی از این قوم بودند که در تمام جنگ‌ها در رکاب شاهان هخامنشی دیده می‌شدند.

کاسی‌ها و خوزی‌ها در پیشاپیش سپاه جاوید خشایارشا در نبرد ترموپیل و آتن شرکت داشتند. حتی در نقش برجسته‌های الیمایی تصاویری دیده می‌شود که بی‌شباهت با لباس‌های محلی بختیاری نیست و یا مجسمه مرد شمی (۵۰ق. م) که از بخش شمی شهرستان ایذه پیدا شده، خود گواه این ادعاست.

منطقه بختیاری و کوه‌های زاگروس در هلال حاصل‌خیزی قرار داشته است؛ جایی که در پایین دست آن نخستین شهر‌ها شکل گرفته بود، افرادی چون کرزون از قول ریچ نوشته‌اند بختیاری‌ها از بازماندگان اقوام یونانی هستند. همچنین عده‌ای دیگر آن‌ها را ترک و سامی و یا کرد خوانده‌اند و یا عده‌ای دیگر به دلیل مقاربت با واژه باکتریا خاستگاه آن‌ها را از باختر می‌دانند که تمامی این نظرات نادرست بوده است، باستان‌شناسان گرایش پیش از تاریخ و قوم باستان‌شناسان به مقایسه کوچ اقوام بختیاری با افرادی که قبلا در روزگار بسیار دور کوچ می‌کردند پرداخته‌اند و این اقوام را با اجداد درون منطقه یکی دانسته‌اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

برگزاری راهپیمایی باشکوه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قم با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش مهر، مردم انقلاب و متدین قم از ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی با تجمع در میدان شهید مطهری و خیابان‌های ارک و ارم خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و میدان آستانه رساندند.در طول مسیر راهپیمایی اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویر از امام راحل و مقام معظم رهبری و با سر دادن شعارهای انقلابی با آرمانهای انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

پوستر "زنده باد بهار"
با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در میدان شهدا و گفتگو با خبرنگاران، دهها نفر از راهپیمایان با حرکت در پشت سر وی شعارهای "بصیرت، بصیرت" سر دادند.همچنین این افراد با در دست داشتن پوسترهایی که بر روی آن شعار "زنده باد بهار" نقش بسته بود، شعارهایی در حمایت از رئیس جمهور و کاندیداتوری مشایی سر دادند.تعدادی از دانشجویان نیز با لباس‌های متحد الشکل که بر روی آن تصاویر رهبر معظم انقلاب نقش بسته بود در راهپیمایی حضور یافتند




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 65
بازدید ماه : 3367
بازدید کل : 89228
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1



Alternative content